6 Reacties

10 maanden geleden

Ik had begrepen dat ze rond deze tijd levendiger dromen en nachtmerries kunnen hebben. Mijn zoontje heeft het deze week ook enkele keren gehad, niet elke avond. Hij wil dan ook meer nabijheid en slapen momenteel delen van de nacht samen met hem in z’n eigen vloerbed. Ons zoontje heeft een tijdje in ons bed geslapen of samen in het vloerbed. Het wennen naar zn eigen bed en weer alleen slapen ging in baby steps maar was prima te doen. Volgens mij kan een kind juist vanuit verbinding en een veilig gevoel weer stappen maken om in z’n eigen bed alleen te slapen, dus persoonlijk heb ik er geen moeite mee om hem een tijdje in ons bed te hebben. Ze gaan vast niet tot hun 18e bij ons liggen denk ik dan maar.

10 maanden geleden

Onze zoon slaapt sinds een week of wat ook veel slechter dan daarvoor en wordt bijna elke nacht wakker, waarna hij heel moeizaam in slaap komt. Wij zijn inmiddels ook best wel kapot. Toen ik hem deze week na een uur proberen tussen ons in legde viel hij binnen 1 minuut in slaap. 🙄 Ik wist dat over de dromen en nachtmerries niet, maar goed om te weten! Hopelijk wordt het gauw weer beter.

10 maanden geleden

Reactie op Elenita

Onze zoon slaapt sinds een week of wat ook veel slechter dan daarvoor en wo ...
Ah vervelend he voor de kleintjes. Hopelijk wordt het voor ons beide beter inderdaad.

10 maanden geleden

Reactie op Aylien 90

Ah vervelend he voor de kleintjes. Hopelijk wordt het voor ons beide beter ...
Ja, en ook voor ons als ouders niet makkelijk. 🥲 Hier ligt hij weer tussen ons in nadat ie tot twee keer toe voor een langere tijd onbedaarlijk gekrijst heeft vanavond. Succes ermee!

10 maanden geleden

Wij hebben al een paar maanden een vloerbed. Onze zoon wilde ook nooit in de ledikant. Nu met een vloerbed gaat mijn man of ik bij hem liggen. En gaat het slapen sindsdien stukken beter. En wij vallen daar soms ook gewoon in slaap.

10 maanden geleden

Reactie op Cher2022

Wij hebben al een paar maanden een vloerbed. Onze zoon wilde ook nooit in d ...
Bedankt, voor de tip wellicht dat wij een matras op de kamer van ons zoontje neerleggen waarop 1 van ons kan slapen. Het klinkt misschien gek, maar ik vind het aan de ene kant fijn dat er meer ouders zijn waarvan het slapen bij hun kind moeizaam gaat.