5 Reacties

10 maanden geleden

Volg

10 maanden geleden

Ik wil even reageren op jouw laatste stuk. De gedachte "shit, daar ben ik ingetuind" impliceert dat jouw kind ver genoeg ontwikkeld is om jou te manipuleren en dat is niet zo. De hersenen van een kind is jog niet ver genoeg ontwikkeld om zo ver na te denken over oorzaak en gevolg van haar acties. Waarschijnlijk lacht zo omdat ze blij is dat je haar communicatie snapt en haar in een behoefte voorziet. Hier is bij ziek zijn neurofen echt een life saver om (een deel van) de nacht te redden qua slaap 😅

10 maanden geleden

Even voor de duidelijkheid. Ik laat haar niet door huilen. Niemand wint er iets mee als ze helemaal over haar toeren raakt. Maar online was een advies. Dat ik haar steeds neer moest leggen en deed ik. Maar zodra ik haar oppakte, begon ze hard te lachen.

10 maanden geleden

Reactie op Anique38

Even voor de duidelijkheid. Ik laat haar niet door huilen. Niemand wint er ...
Wij deden deze manier via een slaapconsult. Opbouwen per dag, maar voorbeeld van dag 1: 5min huilen, 1min ernaar toe in bed houden even troosten neerleggen en weer weggaan, dan 7 min wachten, er weer naar toe exact hetzelfde doen, 10 min wachten, weer ernaar toe. En dan om de 10 min blijven herhalen. Onze dochter lachte de eerste paar keer ook. Maar met vol blijven houden snapte ze na nacht 3 dat ze dit zelf moest doen en sliep ze door.

10 maanden geleden

Reactie op Manon105

Wij deden deze manier via een slaapconsult. Opbouwen per dag, maar voorbeel ...
Wij hebben dit ook gedaan en bij ons was het ook vanaf dag 3 dat hij zelf ging slapen. Gaat nu al een paar maanden goed.