5 Reacties

één jaar geleden

Hier drinkt onze dochter sinds de zomer uit een tuitbeker en ze eet heel graag volle yoghurt. Qua gewone melk mogen ze daar ook maar beperkte hoeveelheid van en zie ik de meerwaarde er niet van in om meerdere keren per dag ook melk te drinken als ze ook al yoghurt eet en ook nog poedermelk krijgt. Ik wil op den duur de laatste avond fles wel vervangen voor melk, maar voor de rest lekker afbouwen. Ik vind water drinken belangrijker

één jaar geleden

Ik denk dat het voor iedereen verschillend is en vooral ligt aan waar je ‘vandaan’ komt met voeding, kunst of borst en welke hoeveelheden en frequentie. Op het moment dat je iets minder aanbiedt en het andere meer, verwacht ik toch dat je kindje daar dan meer van gaat nemen/ accepteren. Ok, soms is darmen een voorkeur voor borstvoeding wat lastiger idd. Ik geef ook borstvoeding en wil ook afbouwen. Nu is hij ziek geweest en accepteerde hij eventjes alleen de borst dus was ik mega blij dat ik nog productie genoeg had. Maar inmiddels alweer aan het afbouwen geslagen. Ik geloof erin dat een kindje het zelf goed reguleert en weet hoeveel het moet drinken voor de dorst, mits ze uiteraard wel de mogelijkheid krijgt. Ons kindje drinkt automatisch meer water of opvolgmelk (nu met 11,5 mnd nog dan) als hij minder borstvoeding krijgt. En anders wat langzamer afbouwen? Soms een stapje terug doen als je merkt dat er wat meer vocht in mag? Misschien ook wel fijn voor haar om er rustig aan te wennen. Borstvoeding is tenslotte meer dan alleen vocht en voeding. Dat gevoel heb ik hier wel in ieder geval.

één jaar geleden

Reactie op Margaret81

Ik denk dat het voor iedereen verschillend is en vooral ligt aan waar je ‘v ...
Die autocorrect ook altijd. Darmen = dat met

één jaar geleden

Dank voor jullie reacties! Welke beker bevalt voor jullie kindje het best? En bieden jullie alleen water aan of ook andere dingen?

één jaar geleden

Ik geef onze dochter, 1 jaar, drinken uit een difrax bekertje, maar soms ook gewoon een plastic ikea bekertje. Ze drinkt liever uit een glas of beker ipv een tuitbeker. Hier drinkt ze dreumesmelk, appelsap of sinaasappelsap verdund met water of diksap. Als ze maar drinkt!