24 Reacties

één jaar geleden

Ik denk dat jouw kindje meer behoefte heeft aan wat vaker een kleiner flesje. Hoe vaak voedt je op een dag?

één jaar geleden

Hoi! Mijn zoontje zit in principe op 6 voedingen omdat hij in de nacht nog komt maar toevallig afgelopen nacht sliep hij door: kwamen we op 5 voedingen (nog 1 te gaan straks) en drinkt ie alles op..

één jaar geleden

Ja echt precies dit!! Mijn meisje is ook bijna 13 weken en 4,8 kg. Ik geef ook 120 met 4 schepjes. Alleen in de nacht drinkt ze dit (slapend) op. Wel nog 1 of 2 nachtvoedingen. Overdag drinkt ze ze niet op. Soms een half uurtje later nog wat. Ik heb volgens mij ook de goede speen dus daar ligt het niet aan. Ik wil haar juist overdag genoeg laten drinken, maar dit lukt hierdoor nooit… Geen tips dus sorry, alleen herkenning.

één jaar geleden

Ik was iets te snel met versturen: hij drinkt rond de 800 ml per dag, en door dat hij die voeding liet vallen ineens vannacht drinkt ie overdag veel beter! Misschien als ze die nacht voeding niet meer nodig heeft dat het beter wordt?

één jaar geleden

Volg hetzelfde hier...

één jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Ik was iets te snel met versturen: hij drinkt rond de 800 ml per dag, en do ...
14 weken trouwens en 5.5 kilo ongeveer, bieden hem 150+5 aan per fles

één jaar geleden

Reactie op Angelique89

Ik denk dat jouw kindje meer behoefte heeft aan wat vaker een kleiner flesj ...
We zitten nu op 6 voedingen met 1 nachtvoeding. Het consultatiebureau geeft aan dat we niet voedingen moeten opsplitsen omdat haar maag dan niet kan groeien… ik probeer nu dus 6 x 135ml

één jaar geleden

Reactie op Deemsss

Ja echt precies dit!! Mijn meisje is ook bijna 13 weken en 4,8 kg. Ik geef ...
Precies hetzelfde verhaal inderdaad. Ik vind het soms frustrerend want je weet niet waar je goed aan doet.. minder flesjes geven, langer ertussen laten, zelf laten komen, laten slapen, wakker maken… hahaha

één jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Ik was iets te snel met versturen: hij drinkt rond de 800 ml per dag, en do ...
Dat zou inderdaad kunnen.. ik heb toevallig 2 nachtjes gehad dat ik haar het speentje gaf bij huilen om te rekken tot 07.00 uur en dat is 2 x gelukt, maar toen dronk ze de ochtendfles ook niet leeg.. maar misschien als ze zelf bepaald niet meer te komen snachts wel.. Het consultatiebureau gaf aan dat ze de nachtvoeding nog mag krijgen als ze erom vraagt vanwege haar gewicht wat meer mag groeien.

één jaar geleden

Reactie op Bomide

Dat zou inderdaad kunnen.. ik heb toevallig 2 nachtjes gehad dat ik haar he ...
Jaa nou idd die nachtvoeding is dikke prima natuurlijk! Hier ook hoor. Alleen als die dan kwam bijv om 4.00, en dan 8 uur wakker voor de dag, vroeg ie niet om de fles. Dan gaf ik hem om 9.00 en dronk ie met moeite 90/100 ml. Idd miss als ze hem zelf laat vallen! Het “probleem” van slecht en moeizaam drinken overdag heeft hier 5 weken geduurd. Vandaag pas na de eerste nacht doorslapen ineens even niks aan de hand..

één jaar geleden

Reactie op Bomide

We zitten nu op 6 voedingen met 1 nachtvoeding. Het consultatiebureau geeft ...
Waarom moet haar maagje groeien? Die is helemaal niet zo groot en dat is ook niet per se nodig. Ik voed met 13 weken nog 110ml per fles. Minimaal 6 flessen per dag. En ze woog vanochtend 5570 gram. Groeit goed.

één jaar geleden

Mijn dochtertje is nu 12 weken en drinkt ook veel flesjes niet leeg. Als ze gewoon goed aankomt, alert is en het gewoon goed doet, zou ik me geen zorgen maken. En zeker niet proberen het maagje op te rekken zoals het CB tegen je zegt.. wat een super raar advies. Maagje wordt vanzelf groter, een baby drinkt wat ie nodig heeft. Wij waren toevallig vandaag bij CB en mijn dochtertje was maar 200 gram aangekomen in 4 weken. Best weinig, maar was ook ziek geweest. Maar was niets om zorgen om te maken. En toen plots dronk ze haar avond fles helemaal leeg vanavond. Dus, komt vanzelf dat ze meer gaan drinken.

één jaar geleden

Reactie op Ro2020

Mijn dochtertje is nu 12 weken en drinkt ook veel flesjes niet leeg. Als ze ...
Oh, wij gaven trouwens ook nog 120 ml flesjes. Daar liet ze vaak nog 30 ml van staan. Avondvoeding van 22 uur dronk ze wel altijd helemaal leeg (slapend) en ze sliep door.

één jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Jaa nou idd die nachtvoeding is dikke prima natuurlijk! Hier ook hoor. Alle ...
Goed om te lezen dat er verbetering in zit bij jou. Misschien heeft het hier ook even tijd nodig. Hoe merk jij dat hij/ze niet vraagt om de fles? Ik vind de signaaltjes nog wel moeilijk te herkennen want ze zijn steeds minder duidelijk..

één jaar geleden

Reactie op Angelique89

Waarom moet haar maagje groeien? Die is helemaal niet zo groot en dat is oo ...
Oh top. Ja ik vond het ookal vreemd. Misschien dat ik ook minder moet gaan aanbieden en dan als ze allemaal leeg gaan, op gaan bouwen van de voeding..

één jaar geleden

Reactie op Bomide

Goed om te lezen dat er verbetering in zit bij jou. Misschien heeft het hie ...
Als hij een nachtvoeding heeft gehad en hij wordt wakker in de ochtend is hij super vrolijk en kan hij zichzelf goed vermaken bijv. Ik leg hem dan 20 min na dat hij wakker is in de box, dan kan hij zo nog een half uur spelen zonder moppers. Niks niet sabbelen op handjes, of andere signalen.. terwijl ik denk hallo je hebt 5 uur geleden voor t laatst gedronken 😅Een enkele keer overdag vraagt ie erom. Sabbelen, jengelen, dan is hij snel klaar met spelen.

één jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Als hij een nachtvoeding heeft gehad en hij wordt wakker in de ochtend is h ...
Haha oke dan zijn dat dezelfde signaaltjes als mijn dochter die ze laat zien als ze honger heeft. Ik ga het ook proberen om wat langer te wachten tot ik de voeding geef, misschien helpt dat al

één jaar geleden

Reactie op Bomide

Haha oke dan zijn dat dezelfde signaaltjes als mijn dochter die ze laat zie ...
Ja het is echt uitvogelen hè wat werkt. Heb 5 week elke fles overdag strijd gehad zo ongeveer en vandaag niet wat een verademing 😂

één jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Ja het is echt uitvogelen hè wat werkt. Heb 5 week elke fles overdag strijd ...
Hahaha het is wat met die babytjes…. Zolang ze maar vrolijk is, dat is het belangrijkste.

één jaar geleden

Wij hadden dit probleem uit. Logopediste is vandaag langs geweest om mee te kijken. Ze gaf aan dat ze altijd op zuigreflex hebben gedronken en rond deze tijd ze op een ander reflex gaan leren drinken. Na 60ml wordt ze wild en gaat zelfs kokhalzen als de fles in haar mond komt. Tip van logopediste: verander niet van fles of voeding. En houd de fles op 1 plek. Ga niet mee bewegen. Zo krijgt ze controle over de fles terug. Hier raken de flesjes weer leeg. 💪🥳