14 Reacties

één jaar geleden

Voor jezelf bedoel je? Ik zat er laatst naar te kijken. Ik lees dat er doxylamine in zit. Kon er weinig goeds kver vinden. Nu zeggen ze wel “lage dosering”. Maar ben niet overtuigd door dat stofje. Maar ieder zn mening

één jaar geleden

Nee voor mijn zoontje er is ook droomsap voor kinderen.

één jaar geleden

Reactie op Mysecret

Nee voor mijn zoontje er is ook droomsap voor kinderen.
Oh ja. Ik persoonlijk zou het niet doen. Ik vind die droomsap een beetje vaag. Ondsnks echt veel mensen het gebruiken. Het is trouwens vanaf 2jr. Ze zeggen omdat er honing in zit mag een kind jonger dan 2 het niet. Terwijl een kind vanaf 1jr al honing mag. Ze zeggen dus dat hun honing zo puur is dat het niet mag. Maar als iemand zn kind honing geeft dan gaat ie toch opzoek naar pure honing en niet bewerkte suikers.. heel raar. Maar je moet het zelf weten. Ik heb ook een moeilijk slapend meisje sinds dst ze geboren is heb ik echt dikke dikke dikke ellende met haar. Ik loop bij een kinderarts. Die heeft mij nu verwezen naar een slaapcentrum. Maar is dit wat jouw zoontje heeft een “periode” of is het ook zoals bij mij? Als het een periode is zou ik gewoon volhouden. Misschien eerder iets zoals kamille thee of ander thee geven voor het slapen. Als het geen periode is en het echt erg is. Mischien beter de huisarts informeren. Is mijn idee ❣️

één jaar geleden

Zou eerder een slaapcoach adviseren

één jaar geleden

Reactie op dddi

Oh ja. Ik persoonlijk zou het niet doen. Ik vind die droomsap een beetje va ...
Ik heb geen nacht doorgeslapen sinds zijn geboorte. De goede nachten zijn 2x per nacht wakker en gemiddeld is 4 keer per nacht met uitschieters van 8x. Hij heeft denk max 3 keer langer dan 5 uur aan een stuk doorgeslapen. En nu heeft die ook de fase dat hij om half 5 wakker is en niet meer in slaap valt. Hij kan ook niet eerder dan 9 uur naar bed, want doe die dat wel is hij om 12 uur klaar wakker. Ik zie het ook echt als laatste optie hoor, maar ik dacht als iemand er een positieve ervaring mee heeft. Misschien helpt het. Het ergste is dat hij tijdens het wakker worden, alleen aan de borst wilt en ik te weinig melk heb, omdat hij overdag minder drinkt. Dan gaat hij extra hard zuigen aan mijn tepel en dat gaat pijn doen. Ik weet het niet meer.... Ben heel moe. Waar heeft jouw meisje last van?

één jaar geleden

Reactie op Mysecret

Ik heb geen nacht doorgeslapen sinds zijn geboorte. De goede nachten zijn 2 ...
Oh jouw verhaal is heel herkenbaar met mij 😩😵‍💫

één jaar geleden

Reactie op Mysecret

Ik heb geen nacht doorgeslapen sinds zijn geboorte. De goede nachten zijn 2 ...
Heeft je zoontje niet gewoon honger? Als je productie omlaag gaat is het misschien een idee om snachts een fles te geven?

één jaar geleden

Reactie op Flamingootje

Heeft je zoontje niet gewoon honger? Als je productie omlaag gaat is het mi ...
Hij is een flesweigeraar, we hebben ook preverbale logopedie geprobeerd het mocht niet baten. En honger is het niet echt want hij sabbelt meer dan dat hij echt goede slokken neemt. Verder geef ik heb voor het slapen gaan een bord pap met warme melk en nog de borst om te slapen.

één jaar geleden

Reactie op Mysecret

Hij is een flesweigeraar, we hebben ook preverbale logopedie geprobeerd het ...
Eet en drinkt hij verder genoeg op een dag?

één jaar geleden

Reactie op annaniempje

Eet en drinkt hij verder genoeg op een dag?
Hij heeft gemiddeld 4 poepluiers soms wel 5 op een dag. Dus ik denk het wel

één jaar geleden

Reactie op Mysecret

Hij heeft gemiddeld 4 poepluiers soms wel 5 op een dag. Dus ik denk het wel ...
Ja dat zou dan best goed gaan ja! Hoe ziet zijn dagritme er uit? Kwa slapen en eten/drinken

één jaar geleden

https://www.kinderfysiovolendam.nl/slaapassociaties-wat-kun-je-ermee/#:~:text=Het%20zou%20zomaar%20kunnen%20zijn,Even%20doorzetten%20dus!

één jaar geleden

Reactie op annaniempje

Ja dat zou dan best goed gaan ja! Hoe ziet zijn dagritme er uit? Kwa slape ...
Hij heeft niet een extreem strak dagritme 7-8 wakker 8-9 broodje eten 10-12 eerste slaapje hij wisselt heel vaak in de lengte van zijn slaap Na het slaapje broodje eten 14 tweede slaapje Als die wakker is fruit. 18 warm eten 20-21 naar bed Ik ben niet heel strak, want alles hangt af van hoe hij in de nacht heeft geslapen en hoe laat hij op staat.

één jaar geleden

Reactie op Mysecret

Hij heeft niet een extreem strak dagritme 7-8 wakker 8-9 broodje eten 10-12 ...
Snap ik! Heb ik zelf inderdaad ook niet. Ik kijk altijd hoe de dag loopt. Eet hij alles goed overdag? Mijn zoontje zit nu op: 7/9 anderhalf/twee boterhammen 10/11 fruit (1,5 stuk) 12/12:30 twee boterhammen, soms nog een mini krentenbol of crackertje er bij.. Slapen 14/15:30 koekje/soepstengel/groente/cracker 17/18 bord avond eten 19:00 melk (gewone) En tussendoor drinkt hij wanneer hij zin heeft. Ik heb een mega goeie eter, altijd al geweest, ook met zijn flessen. Hij eet ook echt alles.. Dat slapen kan je echt tot waanzin drijven als het constant blijft doorgaan en niets werkt.. Ik heb met mijn dochter hetzelfde gehad. Zij bleef tot 1,5 jaar elke nacht 2,3 soms 4 keer wakker worden. Toen was ik op en kon ik niet meer. We (mijn partner en ik) besloten dat dit niet meer was wat wij wilden en konden. Met liefde en geduld (en tranen) hebben we de stap genomen om te stoppen met in de nacht melk te geven. Troosten, liefde en nabijheid bieden. En sterk blijven, volhouden en samenwerken. Het koste ons 3 pittige nachten. Nacht 4 sliep ze door. Er zijn heel veel manieren en sommigen zeggen dat “het er bij hoort”. Maar als het jezelf opbreekt dan luidt het volgende gezegde: happy mom, happy kid/baby Wellicht baadt het om richting 1 slaapje te werken, maar dat is iets wat ik niet kan zien vanaf hier. Ik werk dan wel met deze leeftijd, maar de verschillen zijn groot.