9 Reacties
één jaar geleden
Het is een sterke advies achterstevoren. Geen verplichting. Ik heb jammer genoeg de stoel al naar voren gezet omdat de gordel te kort is. Kindje is 11 maanden.
Dus als het niet meer past, zal ik zeggen andersom draaien.
één jaar geleden
Ik ken het probleem! Onze dochter is nu net 1 jaar en straks wordt onze autostoel geleverd. We zijn toch gegaan voor een autostoel die nog achterstevoren kan, dus een 360 stoel. Kost iets meer, maar de veiligheid in een auto vind ik wel meer waard. Zal ik je laten weten hoe ze met haar benen zit in deze autostoel?
één jaar geleden
Oh wij hebben nu wel een losse stoel met isofix gekocht, want wij hadden geen draaibare isofix voor onze maxicosi. Zagen bij de aanschaf van alles door de bomen het bos niet meer, dus toen niet overna gedacht om gelijk een isofix aan te schaffen voor een draaistoel. Wij hebben nu de maxicosi mica eco i-size gekocht.
één jaar geleden
We hadden de cybex met base (isofix) welke officieel tot 15mnd zou kunnen maar ons zoontje was hier aardig uitgegroeid en zat voor geen meter. Slapen lukte hem ook al maanden niet meer, vooral veel gekrijs van ongemak. Bij cybex kun je na 15mnd door op een stoeltje tot 12 jaar, voorwaarts. Maar deze stap was echt te ambitieus voor ons.
We hebben familie op afstand dus moeten wel aardig wat reizen. Toen hebben we toch een stoel aangeschaft ter overbrugging. We hebben de cybex sirona gekocht. Deze kan zowel met als zonder basis aangeschaft worden (al onze stoeltjes zijn tot nu toe trouwens 360/ draaibaar). Deze is zowel voorwaarts als achterwaarts tot 3/4 jaar ergens. De verkoper zette het stoeltje in onze auto en hij was binnen 5 minuten vertrokken (sliep als een roosjes). Ik zou voor comfort en veiligheid gaan en kiezen voor een groter stoeltje die zowel voor als achterwaarts kan en je nog even een tijdje mee kan. Veiligheid staat voorop en je kind mag niet voorwaarts zitten onder de 15mnd bij i size stoeltjes.
één jaar geleden
Reactie op Margaret81
We hadden de cybex met base (isofix) welke officieel tot 15mnd zou kunnen m ...
Er zijn wat woorden weggevallen: cybex cloud Z. Na 15mnd kun je kiezen voor cybex anoris of pallas
één jaar geleden
Het is maar net wat ze gewend zijn hoor, wij hebben onze oudste tot zeker 2 vrijwel altijd achteruit gehad. Zn benen zaten dan gewoon gebogen, of languit omhoog, of in een andere houding. Nu zit hij vooruit en zet hij liefst ook zn benen omhoog tegen de stoel voor hem 🤷🏼♀️. Maar hij vind nu vooruit zitten leuker want dan kan hij meer kijken, dus nu wil hij meestal vooruit.
één jaar geleden
Wij hebben een autostoel zonder isofix en mag ze in vanaf 9 maanden en 9 kilo.
Ze is nu 8,7 kilo en zit er sinds deze week heerlijk in! We zetten hem wel op slaap stand zodat ze nog een beetje achteruit ligt ipv echt rechtop zit.
Geen huilend kind meer op de achterbank een verademing.. ik wilde al niet meer weg met de auto vanwege het gekrijs.
één jaar geleden
Wij zij met 10 maanden al overgestapt naar de Pearl 360. Nog steeds achteruit maar geen geprop meet met de maxi cosi.