25 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb een vergelijkbaar verhaal. Ik zou vandaag ook 6+5 zijn. Op de echo vandaag wel een vruchtzak te zien die ook leeg leek te zijn. Bij goed kijken wel een dooierzakje gezien, maar (nog) geen vruchtje. Ik heb wel op 6 januari al een positieve (vroege) zwangerschapstest gehad dus eigenlijk kan het haast niet dat ik minder ver ben... Daarentegen heb ik geen bloedverlies gehad en de vruchtzak was ook nog niet zo groot dat ze een vruchtje met hartactie verwachten. Wanneer had jij een positieve zwangerschapstest? Zo vervelend al die onzekerheid hè?! 😐

4 jaar geleden

Reactie op Mans

Ik heb een vergelijkbaar verhaal. Ik zou vandaag ook 6+5 zijn. Op de echo v ...
Ah wat vervelend te horen! Ik ga voor ons duimen! Ik had 19 januari pas mijn eerste positieve test. 12 december was mijn eerste dag van laatste menstruatie. Als ik dan zo reken zou ik 6.5 week zijn. Het lijkt mij onwaarschijnlijk zoals de verloskundige zei dat het een minder verre zwangerschap is gezien de datum van positief testen. Clearbleu test gaf toen 2-3 weken aan. Ik probeer maar gewoon van het ergste uit te gaan en niet meer te hopen .aar zoals je zegt die onzekerheid is zo verschrikkelijk! Bloed is ook gestopt direct na die echo en nergens last van.

4 jaar geleden

Reactie op Missyuna

Ah wat vervelend te horen! Ik ga voor ons duimen! Ik had 19 januari pas mij ...
Hoe gaat het nu met jou? Nog in afwachting van de echo? Ik hoop dat het rustig is gebleven en je geen bloedverlies meer hebt gehad. Ik heb op dinsdag nog een keer een echo gehad en toen was er ineens wel een kloppend hartje te zien. Dus dat is voor nu goed nieuws. De afmeting van het vruchtje was passend bij 6 weken en 1 dag wat natuurlijk heel raar is met al een positieve zwangerschapstest op 6 januari. Ik ben er dus nog niet helemaal gerust op maar heb wel weer meer hoop gekregen!

4 jaar geleden

Reactie op Mans

Hoe gaat het nu met jou? Nog in afwachting van de echo? Ik hoop dat het rus ...
Oh super! Heb je verhaal gelezen. Ben zo blij voor jou! Ik hetzelfde verhaal. Gisteren gyn geweest 6w2d geen vruchtje te bekennen dus ik mag er vanuit gaan dat het een miskraam wordt zegt ze. Heb nog geen bloedverlies gehad maar heb geen hoop meer..mag volgende week pas terug gaan.

4 jaar geleden

Reactie op Missyuna

Ah wat vervelend te horen! Ik ga voor ons duimen! Ik had 19 januari pas mij ...
Hoe gaat het met jou? Ik zit in dezelfde situatie. Zo onzeker he zwaar stresserend. Ik duim voor jou !

4 jaar geleden

Ja lieverd ik heb dit ook meegemaakt meestal komt het eerder dan die 10 dagen

4 jaar geleden

Reactie op Chi-Chi

Ja lieverd ik heb dit ook meegemaakt meestal komt het eerder dan die 10 dag ...
Wanneer hebben ze bij jou vruchtje gezien

4 jaar geleden

Reactie op Mans

Hoe gaat het nu met jou? Nog in afwachting van de echo? Ik hoop dat het rus ...
Oh super nou ben blij te horen dat het goed was dat geeft me een spankje hoop ook voor mij. Ik heb morgen middag een echo dan zijn we 10 dagen verder. Ik heb na de echo geen bloedverlies gehad. Voel me wel echt zwanger met alle kwaaltjes dus weet ook niet zo goed wat ik moet denken probeer maar van het ergste uit te gaan om mezelf voor te bereiden. Ik blijf duimen voor je mans dat het goed blijft gaan!

4 jaar geleden

Hoe gaat het met jou? Ik zit in dezelfde situatie. Zo onzeker he zwaar stre ...
Wat vervelend te horen nathalie ds het is indderdaad zo stress vol weet ook niet wat ik moet denken. Ik heb morgen een echo. Ga voor jullie duimen!!

4 jaar geleden

Reactie op Chi-Chi

Ja lieverd ik heb dit ook meegemaakt meestal komt het eerder dan die 10 dag ...
Heb na de echo helemaal geen bloedverlies meer gehad dus weet ook niet wat ik moet verwachten.

4 jaar geleden

Reactie op Missyuna

Wat vervelend te horen nathalie ds het is indderdaad zo stress vol weet ook ...
Dank je wel he! Ik duim ook voor jou en iedereen in deze situatie!🤞

4 jaar geleden

Reactie op Missyuna

Oh super nou ben blij te horen dat het goed was dat geeft me een spankje ho ...
Ooh jeetje wat spannend! Ik ga duimen dat je morgen een goede echo hebt, maar ik snap dat jij van het ergste uit gaat zodat het alleen maar mee kan vallen. In ieder geval zal je meer duidelijkheid krijgen en komt een einde aan dat ellendige wachten. 🤞

4 jaar geleden

Ik heb vanmiddag gelukkig een goede echo gehad! Wat een last van mijn schouders! Er was nu wel een vruchtzak te zien met daarin een kindje met een kloppend hartje! Zo opgelucht! Waar ze eerst 10dagen geleden nog zeiden dat het uitzou lopen op een miskraam omdat er een lege vruchtzak te zien was, nu gelukkig een kindje met kloppend hartje! Zo blij! Echoscopiste zei dat ik waarschijnlijk later mijn eisprong gehad heb en dus bij de laatste echo 4 weken was inplv van 6+5 en zou nu dan 6+1 zijn dus teruggezet en dat zou kloppen met de grote van het vruchtje. Ik heb na gerekend en het zou kunnen kloppen met wanneer we het hebben gedaan. Ze zei wel over de positieve test van clearbleu die op 19 januari positief testen en aangaf 2-3 weken dat waarschijnlijk mijn hormonen erg hoog waren en door de gevoeligheid van de test deze dat oppakt en ze dus niet altijd kloppen qua weken indicator. Voor nu ga ik even genieten van dit nieuws dat het tot nu toe goed is! Bedankt voor jullie medeleven. Voor de dames in gelijke situaties ik blijf voor jullie duimen.

4 jaar geleden

Reactie op Missyuna

Ik heb vanmiddag gelukkig een goede echo gehad! Wat een last van mijn schou ...
Wow super nieuws!! Zo blij voor jou! 🥰 geniet er nu maar van!

4 jaar geleden

Reactie op Missyuna

Ik heb vanmiddag gelukkig een goede echo gehad! Wat een last van mijn schou ...
Yesss wat fijn!! Uiteindelijk hebben we dus bijna exact hetzelfde verhaal. Ik was afgelopen dinsdag bij de tweede echo ook 6+1 met kloppend hartje❤️. Bij mij dachten ze nog te zien dat het in beginsel misschien een tweeling is geweest. Wat zou verklaren dat ik al 6 januari positief testte. Nu maar echt gaan genieten en geloven☺️

4 jaar geleden

Hier ook alles is voor ons de eerste keer en ik was toen ik merkte dat ik zwnager was zou ik 7-8weken okee alles volgens bloed oke bij de gynaecoloog jammer genoeg gehoord dat een leeg zakje was en dat ik mag van uitgaan dat ik miskraam zou krijgen ze plande me in denk 2 weken of een week later om te checken en tegen dan was het gebeurd was best heavy 😕 ondertussen 4maanden later nu zwanger en deze keer alles voorloppig goed mijn gynaecoloog had gezegt dat dit gebeurt bij veel vrouwen dat sommige het ook niet altijd merken enz dus derdoor was ik ook wel rap gerustgesteld dat het wel goed komt en uiteindelijk ben nog jong dus heb wel tijd wij hadden beiden zoiets het komt wel wanneer het komt en voor de rest nie op gefocust en kijk nu terug zwanger ondertusse ook bijna 8weken en al een eerste echo gekregen alles goed voorlopig 🤞

4 jaar geleden

Hey @mans en @missyuna. Ik zit in een soortgelijke situatie. Mijn laatste menstruatie begon op 9 december 2021 (PCO ovaria) dus cyclusduur varieert tussen de 26 en 33 dagen. Ik dacht mijn eisprong gevoeld te hebben op 25 december en de eerste positieve test op 8 januari. Nu had ik op 2 februari (7+6 weken vanaf menstruatie) een echo lege vruchtzak. Exact 1 week later een echo bij de Gynaecoloog in ziekenhuis en nu zien ze wel iets (nog niet helemaal duidelijk of het een dooierzakje is of vruchtje) dus nu moet ik over 2 weken weer terug. Ik krijg mezelf niet gerust gesteld. Als ik reken vanaf mogelijke bevruchting zou ik bij de eerste echo max. 5+4 zijn en bij de tweede echo 6+4. Tweede echo werd de vruchtzak geschat op 6+2..

4 jaar geleden

Ik heb helaas vandaag toch slecht nieuws gehad. Vandaag klopte het hartje niet meer... En was het vruchtje nog wel iets maar niet veel verder gegroeid dan de vorige echo. Het zat dus toch niet goed 🙁 Nog steeds geen buikpijn of bloedverlies dus maandag waarschijnlijk medicatie om de miskraam op te wekken. Hopelijk verloopt alles bij jullie beter🤞❤️

4 jaar geleden

Hey @mans en @missyuna. Ik zit in een soortgelijke situatie. Mijn laatste ...
Onze verhalen lijken inderdaad heel erg op elkaar. Ik had mijn laatste menstruatie op 10 december (cyclus tussen de 28 en 34 dagen), ik voelde mijn eisprong op 28 december en teste (met een vroege test) positief op 6 januari. Tijdens de eerste echo zagen ze alleen een vruchtzakje en dooierzak. Tijdens de tweede echo (1 februari) een gegroeide vruchtzak en hartactie met een vruchtje wat paste bij 6+1. Vandaag helaas geen hartactie meer zichtbaar en het vruchtje kwam overeen met 6,5 week. Helaas dus toch niet goed gegaan😢. Hopelijk verloopt het bij jou wel goed. Het blijft een kwestie van afwachten... Ik heb nog geen bloedverlies of buikpijn. Dus maandag een afspraak om medicatie te bespreken.

4 jaar geleden

Reactie op Mans

Ik heb helaas vandaag toch slecht nieuws gehad. Vandaag klopte het hartje n ...
Aaaah nee @mans verschrikkelijk! Ik had het je zo gegunt! Hoe ben je er achter gekomen dat het toch niet goed zat ondanks dat je geen bloedverlies had? Pff vind het echt erg voor je! Ik wil je heel veel kracht en steun toewensen! En een dikke knuff