3 Reacties
één jaar geleden
Leef met je mee. Je sleurt een extra zak met ballast met je mee en het zijn nu niet bepaald de leukste maanden van het jaar wat betreft korte dagen, snel weer donker en grauw weer dus eropuit is dan al wat lastiger. Mensen zijn vaak bezig met hun eigen werk en de feestdagen.
En ziek zijn…. Brrr. Hier ook een oorontsteking wat door gaat richting kaak etc. Met verkoudheid en flink hoesten. En duurt al anderhalve week. Als je geen energie hebt dan lijkt alles teveel.
Lekker met een kop warme chocolademelk op de bank, dekentje erbij, boek of binge watching als de kleine op bed ligt. Voldoende vitaminen C voor je weerstand en eropuit overdag door elke dag een wandeling te maken. Hopelijk voel je je snel wat beter. Misschien je vitamine D laten prikken, want veel mensen hebben deze tekort en dit kan ook zorgen voor vermoeidheid en een down gevoel. Je zou de verloskundige kunnen vragen of ze het meeneemt met de eerstvolgende prikbeurt.
één jaar geleden
Gefeliciteerd met jouw zwangerschap!
Herkenbaar hoor.. bij mijn 2e was er ook veel minder interesse en t feit dat je je geïsoleerd voelt heeft ook te danken aan t feit dat je dit keer al de zorg hebt voor een ander hummeltje.
Bij de eerste kan je -mits je je goed voelt- nog gaan en staan waar je wilt.
Ik snap dat je nu extra jaloezie voelt richting je partner. Ik ben ook geen held in mijn grenzen aan geven, maar zou dit tzt toch met hem bespreken.
Niet in het verwijtend, maar meer bij je zelf blijvende; dat je je minder gezien en gesteund voelt. En dat je hem nu meer nodig bent.
Veel sterkte, je bent niet de enige. Maar hoop dat je hier wat aan hebt.
één jaar geleden
Gefeliciteerd! Hier ook in verwachting van de tweede (36 weken inmiddels) en snap wat je bedoelt! De interesse is vele malen minder, ook van mn partner. Waar hij bij de 1e mn buik insmeerde en elke dag de bewegingen wilde voelen, is het aantal keer dat ik nu ingesmeerd ben precies 0 en het willen voelen is ook op 2 handen te tellen.
Ik heb me ook eenzamer gevoeld en sommige controles heb ik nu ook alleen gedaan. Hoogtepunt was dat hij twijfelde om mee te gaan naar de 20 weken echo, omdat hij een afspraak zou hebben met ‘ een belangrijke klant ‘…
Elke zwangerschap is sowieso anders, deze gaat veel sneller omdat het leven met je dreumes doorgaat. Je bent sneller moe en kunt niet meer toegeven aan wat je eigenlijk nodig hebt.
Het is oke om je zo te voelen. Het komt uiteindelijk wel goed