13 Reacties
2 jaar geleden
De fles, voeding + extra voor als het een keer valt of iets.
Reserve kleding + slabbers.
Luiers + billendoekjes.
Speen.
Eventueel zijn lievelings knuffeltje.
Fruithapje.
Pyjama/slaapzakje.
Dit is wat ik altijd meeneem. (Gastouder) 🙊
2 jaar geleden
Ligt heel erg aan de opvang. Ik werk bij Partou en wij hebben in principe alles behalve borstvoeding en groente happen voor aan het einde vd dag.
Mijn zoontje gaat naar een ander dagverblijf toe en daar moet ik wel voeding, een eigen fles, luiers en een slaapzak meenemen.
Tijdens het wennen zal ik iig zorgen voor een knuffel met de geur van thuis eraan. Ik merk dat dat veel nieuwe kindjes troost bied.
2 jaar geleden
Reactie op Iriskepp
Ik wou net zeggen dat is wel heel veel, maar lees dat het bij de gastouder ...
Ik denk ik zet het er toch maar neer, de ene neemt wel weer vanalles mee en de ander niet haha
2 jaar geleden
Dat ligt echt aan de opvang waar je heen gaat, maar dit word als het goed is altijd met de intake besproken. Mocht je twijfelen, zou ik gewoon bellen!
Mijn dochter zit bij Kindergarden en daar hoef ik alleen reserve kleding en haar knuffel mee te nemen. Speen, slaapzak, fles, luiers en al het eten zorgen zij voor!
Alleen omdat wij een bibs speen hebben, moet ik deze wel zelf mee nemen. Deze mag niet uitgekookt worden en neemt speeksel op tijdens gebruik dus deze kunnen niet na uitkoken door een ander kind gebruikt worden
2 jaar geleden
Wat een verschillen per opvang :-)
Hier hoeven we alleen voeding mee te nemen en reservekleding. Wij willen graag vegetarische flesvoeding, anders hebben ze dat ook gewoon.
Ze hebben zelf de hapjes, persoonlijk knuffeltje, persoonlijke speen, slaapzak, luiers, doekjes e.d. Als de reservekleding er per ongeluk niet is (is me overkomen) hebben ze dat gelukkig ook.
ADMIN
2 jaar geleden
Bij onze opvang hoeven we alleen reservekleertjes en een speen mee te geven! Wij geven ook een busje melkpoeder mee, maar dat is omdat mijn dochter speciale nutrilon krijgt ☺️. De rest hebben ze daar. Vooraf vragen ze je waarschijnlijk wel uit wat voor fles hij thuis drinkt. Bij ons hebben ze Avent en Dr.Brown staan, maar als je kindje alleen uit een andere fles drinkt kan het zijn dat ze die nog aanschaffen of je er zelf eentje meegeeft.