6 Reacties
4 jaar geleden
Wat heerlijk vooruitzicht!
Toevallig is er laatst een andere topic hierover gestart in deze geboorte club. Dat is wel gebaseerd op Dubai maar staan ook andere bestemmingen onder waar je inspiratie uit kunt halen. Had je het gezien?
https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-september-2022/vakantie-in-de-winter-lxgyP9?utm_source=24Baby&utm_medium=app
Ik ben zelf stewardess en als je in die periode op vakantie wilt gaan, zul je een aantal uur moeten vliegen voor een zonvakantie.
In deze periode gaan veel mensen naar ABC eilanden, Noord-Afrika, Canarische eilanden, Dubai voor zon zekerheid.
Waar je tegenwoordig rekening mee moet houden is dat het druk bij de gemeente is voor de aanvraag van een reisdocument voor de kleine. Dit kan natuurlijk pas na de geboorte, enkel zal ik er dan niet te lang mee wachten.
Voor de rest kun je beetje online gaan zoeken bij Touroperators of eens van een reisbureau of kijken op Airbnb. Dat laatste ben ik erg fan van omdat je dan vaak een appartement of huis kan huren dichtbij een leuke plaats met alle gemakken voorzien. Als de kleintjes dan slapen, kun je ook buiten bij het zwembad bijv zitten waardoor het voor jezelf ook als vakantie voelt.
Als je met een grote maatschappij gaat vliegen zoals KLM kun je aanvraag doen voor een reiswiegje.
Als je dan een intercontinentale vlucht gaat maken, kan de kleine tijdens de reis hierin liggen waardoor jezelf ook even de handen vrij hebt. Dit zijn speciale zitrijen waar dit in het vliegtuig bevind.
https://reizen-met-kinderen.klm.nl/nl
4 jaar geleden
Reactie op Mommjo
Toevallig is er laatst een andere topic hierov ...
Wat een handige tips. Als alles goed gaat wil ik in maart naar Kenia reizen ( daar komt mijn man vandaan) kleine is dan 6 maandjes. Vind het wel spannend maar ga gewoon directe vlucht boeken met klm :) als je nog meer tips hebt ze zijn welkom 🥰
4 jaar geleden
Wij verwachten ons 3e kindje half september. Onze dochter is dan ruim 4,5 en onze zoon 1 jaar en ook 4 maanden.
Wij gaan half december naar Curaçao, dat stond al gepland voor we wisten geheel onverwachts nog een kindje te krijgen. Het is wat verder vliegen maar de bestemming is geweldig! Veel faciliteiten voor kinderen, altijd mooi weer, goed eten en drinken.
Vliegtuig is stuk ruimer dan bij een vlucht binnen Europa en je krijgt zelfs een bedje voor je baby.
Onze ouders en m’n broertje, schoonzus en hun kindje van dan net 1 gaan ook mee. Dat is erg fijn, letten op elkaars kinderen en zo kunnen mijn vriend en ik ook een avond samen weg.
4 jaar geleden
En oja. Kijk goed naar je accommodatie. Wij hebben 3 appartementen gehuurd met privé zwembad. Geen andere mensen erbij dus en genoeg slaapkamers ;)
4 jaar geleden
Reactie op Mommjo
Toevallig is er laatst een andere topic hierov ...
Dank je wel voor je uitgebreide reactie en tips! Ga er zeker wat mee doen😊
4 jaar geleden
Zuid Afrika hebben we gedaan toen ons zoontje nog heel klein was. Helemaal top, directe vlucht, geen tijdsverschil, fijn land, goede wegen en gezondheidszorg. Zou het zeker aanrader! (Zijn inmiddels 2x al geweest met kind)
Nu gaan we in jan (baby is dan tussen 2,5/3 maanden waars) en onze peuter naar Bali of Australië. Daar hebben we ook wat langer de tijd voor ivm tijdsverschil.