12 Reacties

één jaar geleden

Hi, Ja ik snap wel dat je dit vervelend vindt! Misschien kan je vragen of ze ipv een biscuitje een maisvinger aanbieden of een cracotte? Daar zit in ieder geval geen toegevoegd suiker in. Voor de smeerkaas als alternatief misschien Huttenkase of avocado? Onze zoon vindt dit heerlijk. Je kan het altijd aangeven lijkt me, gezonde voeding wordt zo extreem onderschat..

één jaar geleden

Ik zou even het pedagogisch beleid lezen op de website van de opvang. Daar staat precies in beschreven welke voedingsmiddelen worden gebruikt op de locatie. Dit is verplicht. Goed ook om te vragen aan de manager of PMer of het biscuit een uitzondering is (af en toe) of basis. Mocht dit niet in het beleid staan zouden ze toestemming aan ouders moeten vragen. Maargoed.. zou moeten is niet altijd de realiteit. Dat verschilt per organisatie. Liefs, een manager in de opvangwereld. :)

één jaar geleden

Als zij gezonde voeding beloven zou ik zelf ook verbaasd zijn dat dit op het dagelijkse menu staat. Het is ook heel makkelijk om bijv. een volkoren koekje te vervangen met een volkoren cracker. Wellicht kan je terloops vragen aan de leidsters waarom voor die koekjes en smeerkaas wordt gekozen?

één jaar geleden

Wat krijgt ze allemaal wel wat gezond is? Sowieso gaat ze maar 2 dagen en de andere 5 kun je het zelf indelen. Ik had wel een intake waar zij mij vroegen of ik akkoord ging met een soepstengel of een beschuitje. Ik heb er zelf niet zoveel problemen mee. Als de overhand gezond is en mijn kindje geen darmproblemen krijgt is het goed. Ik ben streng kwa voeding vanwege geloofsredenen, dus mijn zoontje moet vegetarisch te eten krijgen. Mochten ze zich daar niet aan houden zou ik er een probleem van maken. Maar als jij er een echt slecht gevoel bij hebt kan je het wel aangeven. Op zich is ze al 11 maanden en over een maandje mag ze sowieso wel alles.

één jaar geleden

Als ze pretenderen gezonde voeding te geven dan passen daar geen suikerrijke koekjes bij. Nu ben ik niet mega streng maar mijn kind krijg geen suiker de eerste tijd. Zodra ze dit zouden geven, zou ik aangeven wat ik wil dat m’n kind wel of niet krijgt. Het is jouw kind, jouw opvoeding en verzorging en die besteed je uit voor veel geld. Jij bepaalt dus wat je kind krijgt! Als je een stuiterend kind hebt in de avond dan moet jij het oplossen. Het is jouw kind en voor hun ‘maar’ werk. Daar zit wel een groot verschil in. Bij onze opvang krijgt hij brood met humus en stukjes fruit (meloen, mandarijn of iets dergelijks). Ik geloof niet dat ze smeerkaas geven en al helemaal geen koekjes. Het brood was in t begin ook zonder beleg zelfs. Zodra hij 1 jaar is en ook klaar is om naar een andere groep te gaan, krijgen ze een warme maaltijd.

één jaar geleden

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die me hieraan stoort 😀 Ik heb het voedingsbeleid van het kdv opgezocht, daarin worden wel de biscuits genoemd, maar geen smeerkaas. Op zich verassend dat ze dit als onderdeel van gezonde voeding beschouwen... ik zal er toch eens navraag naar doen en aangeven dat ze dat niet elke keer moet krijgen. Verder is het gewoon heel netjes vers fruit, water, etc.

één jaar geleden

Bij ons vragen ze of ze alles mogen op brood. Ik heb bij sommige producten aangegeven dat ik dat liever niet wil. Nu wordt dat niet aangeboden.

één jaar geleden

Ik had dit laatst met smeerkaas ook bij onze kdv. Na navraag bleek het zuivelspread te zijn. Maar omdat ze de kinderen vertellen dat het smeerkaas is, begrijpen de kindjes het beter en noemen hun het ook zo. Ik zou gewoon in gesprek gaan, wellicht gebruiken hun een andere benaming. En anders aangeven dat je liever een alternatief hebt voor smeerkaas en bescuitjes.

één jaar geleden

Reactie op Margaret81

Als ze pretenderen gezonde voeding te geven dan passen daar geen suikerrijk ...
Even off topic.. Oei. “Maar werk” slechte woordkeuze als je het mij vraagt. Ik ben pm’er en hou van alle m’n kindjes op mijn groep. Ik ben ècht dol op ze en zorg met heel mijn hart voor hen, als hun ouders moeten werken. Je doet (de meesten van) mijn collega’s echt te kort met deze woorden.😉🤭 On-topic: Vooral aangeven bij het kdv. Je kan altijd vragen hoe het zit en ze zullen er, indien gewenst, echt rekening mee houden.

één jaar geleden

Reactie op annaniempje

Even off topic.. Oei. “Maar werk” slechte woordkeuze als je het mij vraag ...
Daarom ook de haakjes…… Ik snap je reactie en uiteraard wil ik jouw werk niet bagatelliseren maar het is toch echt wat anders dan de ouder zijn van je kind. Je band is toch echt anders.

één jaar geleden

Reactie op annaniempje

Even off topic.. Oei. “Maar werk” slechte woordkeuze als je het mij vraag ...
Dit geldt ook voor mijn werk als verloskundige. Uiteraard doe ik m’n werk met heel m’n hart en toch blijft het mijn werk en is het niet mijn kind. Aan het einde van de dag, of jaar of enkele jaren zit het werk erop en neem je afscheid en ouders hebben een langere termijn visie als het gaat over groei en ontwikkeling en opvoeding. Dat lijkt me meer dan logisch.

één jaar geleden

Reactie op Margaret81

Daarom ook de haakjes…… Ik snap je reactie en uiteraard wil ik jouw werk n ...
Die heb ik over het hoofd gezien🙈 sorry! Tuurlijk is de band anders. Maar ik ben oprecht gek op ze.🥲🤭