26 Reacties
3 jaar geleden
Ik werk sinds 20weken therapeutisch, 100%ziek in de zorg... sta niet meer aan bed, doe alleen medicatie koffie ronde papierwerk. Merk wel dat de pijn nu meer wordt, dus moet nu van bedrijfsarts timer zetten en kwartier zitten en dan kwartier lopen. Ik kijk hoe het gaat, moet nog 5weken werken en dan verlof. Gaat het niet blijf ik thuis
3 jaar geleden
Zou echt aan je zelf denken, mijn schoonzus heeft doorgelopen en kwam na bevalling tijdelijk in een rolstoel terecht
3 jaar geleden
Enige wat bij mij hielp met die klachten was fysio en heeeeeel veel rust. Je wil die klachten echt niet steeds erger hebben en dan met je bevalling daar ook nog last van.
Wel erg dat je bang bent dat je collega's niet meer collegiaal naar je toe zijn als je lichamelijk niet meer je werk kan doen. Is dat eerder gebeurd of ben je gewoon zo loyaal naar hen toe? (en als je zo loyaal bent, zouden zij hetzelfde voor jou doen?)
En als laatste: stel een goede vriendin komt met dit verhaal naar jou toe. Zou je zeggen: "even doorbijten meid?" of: "jeetje misschien even wat rust nemen en naar de bedrijfsarts?"
3 jaar geleden
Ik ben vanaf 24 weken 50% van mijn uren ziekgemeld vanwege bekkenpijn. Ik heb voor die halve dagen ook ander werk gekregen waar ik meer rust kan nemen en kan afwisselen tussen staan en zitten. I.c.m. de bekkenfysio merk ik echt verbetering. Kan nog steeds geen lange stukken wandelen ofzo helaas, maar ik kan gewoon mijn dagelijkse dingen doen zonder teveel pijn. Ik heb vanaf 30 weken vakantie totaan mijn verlof met 34 weken gelukkig. Maar als ik dat niet zou hebben dan zou ik me misschien wel moeten ziekmelden voor 100%.
Denk aan jezelf en je kindje, niemand heeft er wat aan als jij jezelf kapot werkt en na de bevalling nog maanden ziek thuis moet zitten. Ik zou als ik jou was een gesprek met de arbo arts aanvragen, in mijn ervaring zijn ze daar heel meedenkend als het op zwangerschappen aankomt en hebben ze echt het beste met je voor.
3 jaar geleden
ben 31 weken en sinds 1,5 week 100% ziek thuis ivm bekken-en rugklachten. daarvoor 1,5 week op 50% gewerkt.
denk echt aan jezelf het is jou lichaam waar je de rest van je leven mee door moet.
en ja er zijn collega's die het niet zullen begrijpen. dat zullen ze niet recht in je gezicht zeggen maar dat merk je wel. maar zij kunnen niet voelen wat jij voelt.
ik ben via/op advies van verloskundige bij bekkenfysio terecht gekomen.
3 jaar geleden
Neem je klachten wel serieus! Als het niet lukt moet je thuis blijven. En als thuis werken ook teveel vraagt dan maar even helemaal in de ziektewet Door lopen gaan staat herstel later in de weg. Ik heb nu meer last dan bij mijn 1e waar ik dom doorging.
Je werkgever krijgt de uren volledig vergoed van het UWV. Kost ze dus niets.
Zelf zit ik voor 8 uur in de ziektewet en werk nog 16 uur. Kan helaas niet thuis werken maar pas ik mijn werk wel aan daar waar mogelijk. Als de pijn teveel wordt door te werken ga ik helemaal de ziektewet in.
3 jaar geleden
Luister goed naar je lichaam! Als je dat nu niet doet krijg je het later echt dubbel terug, dat kan nog voor je bevalling zijn, na je bevalling zijn, maar net zo goed over een jaar... niemand zal je gek aankijken als t niet gaat.
En je hebt je lichaam zo hard nodig komende weken, wees er zuinig op meid! 😘
3 jaar geleden
Reactie op Jlvlove
Ik wil niet dat dit als verlof word afgeboekt want da heb ik straks mi der ...
Ja snap ik. Het is ook heel lastig.. Ik zit nu tot aan m'n verlofdatum in de ziektewet dus voor mij geeft dat geen problemen. Vond het ook moeilijk om toe te geven, zeker met personeels te korten op werk maar ben achteraf echt blij dat ik toen gesprek had aangevraagd met leidinggevende.. Heb toen uitgelegd wat ik voelde en dat ik naar de fysio ook moest etc.
3 jaar geleden
Reactie op BabyMAjong
Ik lees even mee, zit in precies dezelfde situatie. En ook 29 weken!
Mijn plan was om zo lang mogelijk door te werken ivm verlof. Wil zo lang mogelijk tijd hebben voor de baby. Als ik minder ga werken dan gaan die uren van mijn verlof af en dat wil ik niet en ik weet niet if ik gedeeltelijk kan ziekmelden ..
3 jaar geleden
Ik vroeg mij ook af of je persé 6 weken van te voren met verlof moet als je bijvoorbeeld 50% staat ziekgemeld. Of word dit dan gezien als 5 weken van te voren verlof?
3 jaar geleden
Reactie op BabyMAjong
Ik vroeg mij ook af of je persé 6 weken van te voren met verlof moet als je ...
Bij ons is het zo dat als je voor je verlof gedeeltelijk of helemaal in de ziektewet komt, je 6 weken vantevoren met verlof moet.