8 Reacties

4 maanden geleden

Ik denk dat je je niet te druk moet maken, het komt van zelf. Onze derde loopt ook sinds een klein maandje terwijl broer en zus met 14 maanden liepen. Ze zeggen altijd dat je ze niet met elkaar moet vergelijken maar dat doe je toch automatisch. En qua praten is het hier ook papa, mama, die, bah en broer en hond noemt hij bij naam. Komt van zelf alles wordt ze ook aangereikt, of ze worden door de andere kinderen verplaatst 😆 hij moet zelf leren om los te durven laten. 😉

4 maanden geleden

Qua praten: wel eens bij de huisarts geweest om de oren te controleren? Ons meisje liep ook achter op spraak, maar bleek ze vocht achter de oren te hebben. Lopen: denk dat dat vanzelf wel komt als de fysio dat zegt.

4 maanden geleden

Reactie op IkPien

Qua praten: wel eens bij de huisarts geweest om de oren te controleren? Ons ...
Nee, nog niet bij de huisarts geweest. Kan ik wel een keer doen inderdaad, maar denk niet dat hij iets aan zijn oren mankeert, want hij reageert op alle geluidjes! We wachten nog even rustig af wat lopen betreft😅

4 maanden geleden

Ja precies, als hij iets wil dan wijst hij ernaar, maakt een geluidje en er is er altijd wel eentje die het dan voor hem pakt. We zeggen de oudere 2 ook steeds van laat het hem zelf maar doen, dan moet hij moeite doen en gaat hij misschien zelf meer ondernemen. Ook elke keer benoemen we waar hij naar wijst enzo. En hij begrijpt je echt wel. Als je vraagt: wil je het blauwe autootje pakken, dan weet hij precies welke dat is enzo, alleen hij zegt gewoon zelf niks en kruipt er heen😅.. en nu met het warme weer vindt hij de tegels te heet om te kruipen en loopt hij op handen en voeten als een klein aapje naar het gras 😂

4 maanden geleden

Hahaha ja heerlijk! Ach het komt wel goed, daar ben ik echt niet bang voor. Aan de andere kant ook wel weer leuk. Hij mag nog even heel lang klein blijven😍

4 maanden geleden

Reactie op KarlyF

Nee, nog niet bij de huisarts geweest. Kan ik wel een keer doen inderdaad, ...
Wij dachten in eerste instantie ook dat ze normaal hoorde, het is wel onze eerste, dus geen vergelijkingsmateriaal in het gezin. Wel viel op dat ze minder reageerde op ons als leeftijdsgenoten. Wij dachten alleen dat dit kwam doordat ze op taal achterliep (motorisch was ze snel). Totdat de kno(ze was heelvaak ziek, dus een verwijzing) het controleerde vielen alle puzzelstukjes op z'n plek. Na de buisjes ging er een wereld voor ons alle drie open.

4 maanden geleden

Nou ons zoontje sprak tot zo'n 3 weken geleden ook helemaal niks. Ineens vindt hij het super interessant en probeert hij dingetjes na te zeggen, lijkt nu ineens heeel snel te gaan. Hiervoor leek hij het totaal niet interessant te vinden. Misschien dat dit ook bij jouw zoontje zo is?

4 maanden geleden

Mijn zoon was ook van t gemak en begon met 2,5 een keer wat te zeggen. Hij kletst nu zo veel dat ik soms terug wil in de tijd 😂. Idem net lopen trouwens. Hij vond t veel te makkelijk om nog lekker te kruipen en te zitten. M’n jongste liep daarentegen met 13 maanden als een malle achter iedereen aan. Ieder z’n tempo maar goed om t even gecheckt te hebben bij de fysio en idd huisarts wellicht vokr spraak. En als je je zorgen maakt gewoon een extra afspraak bij t cb inplannen . Al is t om wat zorgen weg te halen. :)