Hallo allemaal,
Onze kleine man is nu 1 jaar en ruim 10 maanden. Hij loopt nog altijd niet en zegt alleen het woordje ‘papa’, meer komt er niet uit.
In basis ben ik zo van: ieder kind doet het op z’n eigen tempo, hij is vrolijk en gezond. Maar ik begin me nu toch een beetje zorgen te maken..
Hij is onze 3e en de andere 2 gingen qua ontwikkeling beduidend sneller, dus ik herken dit niet van de andere 2 kinderen en heb hier geen ervaring mee.
Hij moest van het CB naar de fysio. Die is meerdere malen hier thuis geweest en zegt dat hij lichamelijk helemaal in orde is, maar waarschijnlijk gewoon een beetje lui is. Hij heeft alles in zich om te kunnen lopen zegmaar, maar weigert gewoon z’n voeten op de grond te zetten als je hem staand neer wil zetten. Hij kruipt wel als een malle en klimt overal op.
Ik krijg steeds meer commentaar van mensen om mij heen omdat hij én niet loopt én niets zegt.. andere kindjes op de opvang zie je allemaal vooruit gaan, maar onze kleine niet..
Hij wordt begin september 2. Hebben jullie misschien nog tips om hem aan het lopen / praten te krijgen?
We lezen elke dag voor en kletsen veel tegen hem. Dus daar ligt het niet aan. En vwb het lopen, een loopkar duwt hij voort op zijn knieën en weigert hij aan te gaan staan.. hij staat wel aan de tafel, maar zodra je zn handjes wil pakken gaat hij zitten.
Misschien maak ik me wel teveel zorgen, maar wellicht hebben jullie goede tips :)