8 Reacties
één jaar geleden
Goede vraag! Heel erg herkenbaar en eigenlijk nog niet echt een "oplossing" gevonden.
Behalve dan dat hij er vandaag achter kwam dat hij goed vriendjes kan worden met de honden van schoonfamilie als hij zijn eten op de grond gooit 😆
Ach ja! We vegen en dweilen de vloer maar wat vaker dan.
één jaar geleden
Als onze zoon eten op de grond gooit is het meestal een teken dat hij vol begint te raken, het niet lekker vindt of te moeilijk is. En dat vinden we niet erg. We zeggen dan "oeps, op de grond 🤷♀️" en dan laten we het op de grond liggen. Vaak houd ik ook mijn hand op en dan geeft hij het aan mij. Soms eet ik het dan op, dat motiveert hem om te eten 😋
Pas als hij er om vraagt krijgt hij dat eten weer op zijn bord, en dan scheur ik de korstjes eventueel nog wat kleiner.
We houden het luchtig, het komt allemaal wel goed uiteindelijk.
De hond mag na de maaltijd de restjes opeten en dan haal ik een doekje over de grond 😁
één jaar geleden
Wij besteden er niet echt veel aandacht aan. Valt het op de grond dan valt het op de grond. Vaak is het inderdaad eten wat ze niet goed wegkrijgt. Als we zien dat ze het op de grond wil gaan gooien dan zeggen we steeds “leg maar terug op je bordje”. En ineens sinds gister legt ze alles weer netjes terug op haar bordje of in haar bakje. Wellicht is dit terug leggen op het bordje ook een fase, maar voor nu denk ik maar dat deze tactiek hier dus lijkt te werken 🙈
één jaar geleden
Hier net zo. We besteden er niet veel aandacht aan maar bieden wel alternatieven zoals mijn hand ophouden zodat hij het erop kan leggen en uitleggen dat hij het op de tafel mag leggen als hij het niet meer wil eten. Vaak is het idd om de redenen die ik hier voorbij heb zien komen. Vermoeidheid/ verlies van aandacht en focus speelt ook een rol. Ik ken iemand die later (dus niet nu al) een ‘nee’ bordje heeft geïntroduceerd. Alles wat ze niet willen, op dat bordje. En soms eten ze het alsnog wel op. Die houd ik erin voor over een jaar ofzo.
één jaar geleden
Hier gebeurd het ook, vaak uit blijdschap/ enthousiasme gaat die met eten gooien of door zn gezicht heen halen, we zeggen altijd 1 of 2 x dat het niet mag en daarna zetten we het weg... doen ons uiterste best niet om hem te lachen. Hopen dat de aanhouder wint.
Rustig eten zit er niet echt bij