15 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb dit mijn vorige zwangerschap ook gedaan en heb (behalve de kant en klaar fruitzakjes uit de vriezer voor een smoothie) echt niks gebruikt 😂 Elke dag ging mijn vriend voor mij op pad naar de supermarkt, want dan had ik weer zin in gerookte zalm, rauwe hammetjes, biefstuk, filet american en ga zo maar door hahaha. Nu heb ik wel weer wat ingevroren. Voornamelijk voor mijn vriend en dochtertje van 1,5 jaar. Zodat zij zometeen lekker makkelijk en toch redelijk vers/gezond kunnen eten. Mijn lijstje voor de inspiratie. Dit had/heb ik nu weer in de vriezer liggen: - fruitcombinaties in zakjes. Je haalt het uit de vriezer, doet het in de blender met wat melk bijv en je hebt een lekkere smoothie. Denk aan: appel/banaan/kaneel of aardbei/banaan. - verschillende soorten pasta. Denk ook aan lasagne. (Of alleen de saus) - jachtschotel - soep - lievelings stamppotje van mijn vriend. - burgers - pizza - Indische pulled chicken (1 van m’n laatste lievelingsreceptjes!) https://familieoverdekook.nl/indische-pulled-chicken/

3 jaar geleden

Ik had alleen 2 porties pastasaus en pizza in de vriezer. Verder bliksoep en groente in potjes in huis. Kraamzorg bereidde bij ons het eten al voor door bijv. aardappels te schillen of pasta te koken, dan hoefde mijn man het alleen nog even klaar te maken of op te warmen. Werkte hier prima en had niet het idee dat ik te weinig had ingevroren of voorbereid.

3 jaar geleden

Zelfgemaakte linzensoep met veel groente. Makkelijk en gezond, en met een broodje erbij een goede maaltijd!

3 jaar geleden

Mijn vriend en moeder kunnen goed koken en weten precies wat voor lekkers ze allemaal mogen maken/halen voor me in de kraamweek 😋 ik kijk er nu al naar uit!

3 jaar geleden

Hello fresh! M’n man kan gewoon lekker koken en als de kraamhulp het wil mag dat natuurlijk ook 😆

3 jaar geleden

Ik heb ook flink staan kokkerellen. Wat er tot nu toe in de vriezer ligt : -goulash -kipragout -lasagne -vegetarische ovenschotel -Indische dahl met naanbrood -rijst roerbak -paprika perzik kip -bami -hutspot -pompoensoep -broccolisoep -bolognese saus -bananenbrood Bij sommige gerechten hoeven dus enkel bijlagen worden gekookt Verder hebben we nog wat brood, vlees en vis in de vriezer. Mijn vriend is zelfstandig en we dus niet weten hoeveel tijd hij exact zal hebben om thuis te zijn heb ik maar al zoveel mogelijk voorbereid. Mits de baby nog een paar dragen blijft zitten zullen er vast nog wat gerechten bij komen. Maar we zijn wel beetje ongeduldig aan het worden nu😅

3 jaar geleden

Wij hadden eea in de vriezer, afgewisseld met gewoon gekookt. In de vriezer hadden/hebben we oa: - enchiladas - lasagna - chili con carne - bloemkool overschotel - spaanse tortilla - moussaka - kippensoep - courgettesoep - salsa verde, bolognese ragu (om gerechtjes mee te maken) - vijg/ricotta/parmaham (vooral omdat onze vijgenboom zoveel vijgen had gegeven) Ik ben niet meer toegekomen aan een stoofvlees potje maken. Vooral dus gerechten die wel wat meer tijd kosten om te maken maar uit de vriezer ook lekker zijn.

3 jaar geleden

Ik heb 2 ovenschotels en een soep gemaakt en ingevroren en nog een flinke portie andijvie stamppot wat ik over had, net als wat 'vulling' voor wraps of nacho's. Daarnaast heb ik sowieso altijd afbakbroodjes in de vriezer en fruit voor smoothies/ door de havermout. En we hebben 3 a 4 dagen hellofresh dus ik heb de makkelijkste dingen uitgekozen de komende periode zodat m'n vriend dat gewoo kan doen.

3 jaar geleden

Ik heb niets ingevroren voor de kraamweek. Bij de 1e ook niet gedaan. Mijn man kookt en bestellen vast een keer.

3 jaar geleden

Dat snap ik, ik vind het persoonlijk heel handig. We hebben dan nu in onze koopwoning ook het geluk met een vriezer met 8 lades Ik heb het volgende gekookt: - Bolognese saus - Andijvie stamppot - Bami - Courgette/bloemkool/tomaten soep - Saoto soep - Linzencurry - Chocolade dadelballetjes Voorderest hebben wij altijd vlees, fruit voor smoothies, brood, ijsjes. Als ik er deze week nog energie voor heb, wil ik graag nog ragout, botten bouillon en misschien stoofvlees. Overigens neem ik in de kraamweek alle hulp aan qua koken/eten bereiden. Denk ook vooral aan de tijd erna, als je wat vaker maar twee handen hebt op een dag ☺️

3 jaar geleden

Ik heb voor de kraamweek eten van uitgekookt.nl. lekker en hoef er niks voor te doen

3 jaar geleden

Ik heb niets ingevroren voor de kraamweek. Bij de 1e ook niet gedaan. Mijn ...
Ja, dat gaan wij ook doen… Heb al wel wat bestellingen vooruit staan van de lokale Hello Fresh maar mijn man wilde kiezen (hij is overigens een betere kok dan ik). En anders een keertje pizza bestellen.

3 jaar geleden

Mijn vriend kookt sowieso altijd al🙌🏻 ik help alleen soms voor de gezelligheid met het snijden van de groente😆 Wij hebben daarom zelf niets ingevroren. Nu kregen we als early kraamcadeau een maaltijdbox voor ‘kersverse ouders’ van PlantB. Vond dat leuk om te krijgen en die maaltijden liggen nu dus toch in de vriezer op ons te wachten!! 🤤https://plantb.nl/theme-boxes/new-parents-box

3 jaar geleden

Nee hier niet! Nu kon ik het alleen niet laten om alvast carpaccio en gedroogde worst in huis te halen (gekeken naar de datum uiteraard) 🤭 ik heb daar zooooo veel zin in! Het kan maar vast thuis liggen hahaha

3 jaar geleden

Reactie op Mendev

Mijn vriend kookt sowieso altijd al🙌🏻 ik help alleen soms voor de gezelli ...
Hier kookt mn vriend ook meestal hoor. Maar dan nog was het wel lekker om wat dingen in de vriezer te hebben, die was ook druk genoeg steeds 😬 (al is dat denk ik omdat we ook een zoontje van anderhalf hebben….).