25 Reacties
één jaar geleden
Dat hebben wij helaas ook gehad voor 3+ weken. Verschillende zalfjes via de huisarts gekregen en vooral: waterwipe doekjes. In alle andere waterdoekjes zit toch iets van alcohol en dat bijt enorm natuurlijk op de open billetjes. Veel succes en beterschap
één jaar geleden
Voor alsnog hebben wij het hier kunnen oplossen met sudocreme, talkpoeder en vaker de luier verschonen.
Zoals al gezegt met waterwipes, die zijn wat liever voor de billen als het gevoelig is.
Hebben ze er op de opvang niks mee gedaan?
één jaar geleden
Wij ook gehad een aantal weken geleden. Ik stond elke verschoning te janken als een klein kind. Alleen al zn luier los doen, was een hel. Krijsen en trillen van de pijn, het was verschrikkelijk. Hebben Proshield gesmeerd, is eigenlijk voor volwassenen met incontinentie. Dit spul vond ik zo fijn, omdat het onwijs vet is en je zo de billen nauwelijks hoeft af te vegen. Waren er in 3 dagen vanaf gelukkig.
één jaar geleden
Reactie op Tess189
Jaa ze hebben talkpoeder gebruikt. Vanmorgen was er niets aan de hand en nu ...
Je zou bijna denken een nare reactie op talkpoeder, geen idee of dat mogelijk is.
Ik hoop dat jullie er met alle tips snel weer vanaf zijn❤️
één jaar geleden
Bij ons werkte het volgende als een trein:
Waterdoekjes ipv met lotion, zoveel mogelijk deppen ipv vegen bij het verschonen, droogdeppen met een hydrofiele doek.
Schimmelcreme met miconazol (van de drogist) 2 maal daags, verder een lekkere laag Bepanthen Baby bij elke keer verschonen.
En regelmatig verschonen idd, dan maat een paar luiers extra op een dag.
Hiermee was het binnen een week zo goed als helemaal weg.
één jaar geleden
Ons zoontje heeft ook geregeld luieruitslag als we er niets mee doen wordt het heel snel erger. Wij doen het volgende.
Vaak de luier verwisselen, billetjes met waterdoekjes schoonmaken, dan goed droog deppen en dan insmeren met sudocreme en dan gebruik ik geen talkpoeder maar maizena. Echt wonderspul🙊
één jaar geleden
Reactie op Liz5792
Mijn oudste zoontje had dit heel vaak. Bij poep deed ik hem even wassen in ...
Inderdaad dit, niet afvegen maar afspoelen. Wij deden dat met de douche slang. En dan goed drogen aan de lucht, zo hoef je helemaal niet aan de huid te zitten.
Daarna een laag vette zalf of olie erop.
één jaar geleden
Bij ons is het ook altijd raak wanneer de tandjes doorkomen met zure poep. Wij gebruiken in deze volgorde:
- waterwipes (soms is dat zelfs te pijnlijk, dan billen afspoelen onder de douche)
- Swaab zinkzalf
- Tena proskin barrier cream
- bolletje wol tussen de billen en luier
Wanneer hij alleen een plasluier heeft vegen we hem niet af, zelfs de wrijving met water irriteert de huid.
één jaar geleden
Reactie op Li888
Tepelzalf!! Dit werkt bij ons het allerbeste! Na een dag is de roodheid al ...
Ohh die ga ik onthouden!