12 Reacties

9 maanden geleden

Hoi meid, Wat een heftige regressie! Ik heb geen ervaring maar vroeg me af wat je doet wanneer hij dan wakker is. Gaan jullie eraf of laat je hem in z’n bedje? Bij onze zoon gingen wij er wel eens bijzitten. We zeiden dan alleen dat hij moest gaan slapen en dat we even bij hem bleven. Daarna stilte en wachten tot hij ging slapen. Dat kon best lang duren (1,5 uur). We maakten verder geen oogcontact of wat anders. Daarna slopen we z’n kamer weer uit. Ik begrijp dat het lastig is icm met een kindje van 2 maand en fulltime kolven (deed ik ook, voelde me echt een bertha 🐄). Misschien kunnen jullie de avonden en nachten afwisselen of opdelen. Dat werkte bij ons erg goed. En dat alleen even gedurende deze periode. Succes en sterkte topmama💪🏻

9 maanden geleden

Misschien lekker bij je in bed nemen als hij echt niet wilt slapen. Zodat jullie allebei kunnen rusten. Of helpt dat niet?

9 maanden geleden

Reactie op T alitha

Misschien lekker bij je in bed nemen als hij echt niet wilt slapen. Zodat j ...
nou hij slaapt al tussen ons in🤣 Het eerste gedeelte van de avond/nacht in zijn bedje en daarna bij ons omdat wij hem anders niet rustig krijgen.. Tijdens de regressies is hij vervolgens blij wakker zegmaar, vollop brabellen geluiden en rechtop gaan zitten en staan, het hele bed door woelen.. Sinds een paar dagen slaapt hij met mijn partner in een andere kamer in een2 persoonsbed en ik met de baby in onze kamer, baby in eigen ledikantje. Dit zodat wij beide wat meer rust pakken, maar mijn vriend werkt in ploegen en ik was afgelopen nacht en ben aankomende nacht alleen met de kids.. Het lijkt alsof niets helpt, echt enkel de 3/4"uur regressie volhouden, enige voordeel is dat hij niet huilt en daardoor de baby meestal niet wakker maakt, maar het is echt slopend want hij is maar aan het woelen en doen, geen rust in te krijgen

9 maanden geleden

Reactie op Lynne88

Hoi meid, Wat een heftige regressie! Ik heb geen ervaring maar vroeg me af ...
Dank voor je lieve berichtje☺️ Wij doen eigenlijk niets behalve een extra fles geven, en rustig in bed blijven liggen met hem (waar hij dus al ligt bij ons). Hij zoekt dan ook heel veel aandacht, gaat aan ons gezicht voelen, rollen op ons; het is echt een hele show altijd🙈🤣 Soms grappig maar vooral vermoeiend.. Overdag zijn wij al gestopt sinds een week met het middagslaapje, hij doet by helemaal geen slaapje meer overdag waardoor hij wel weer goed snel in slaap komt savonds.. En ik voel me inderdaad ook een Bertha🤣 Wij wisselen nu dus wel af door appart te slapen, 1 met hem en 1 met de baby.. dat scheelt wel maar ik hoop dat hij snel uit sprong 10 is en dat het dan beter wordt..

9 maanden geleden

Klinkt erg pittig ja! Ik zie dat je bent gestopt met het middagslaapje. Vaak hebben slaapproblemen te maken met oververmoeid. Goed slapen overdag helpt het goed slapen snachts. Ik heb de slaapgids van slaaptipsvoorbabys. Als je wilt kan ik je een screenshot sturen van hoe slaap er met ongeveer 17 maanden uitziet. Misschien heb je daar wat aan! Hopelijk snel verbetering voor jullie 🙏🏻

9 maanden geleden

Ze zeggen inderdaad van slapen komt slapen. Onze dochter van 16 maand slaapt nu ook nog 2 keer overdag en slaapt erg goed in de nachten. Dat was bij onze zoon wel anders maar bij hem stopte pas bij bijna 3 jaar met z’n middagslaapje. Ik zou zeker weer het middagslaapje introduceren en misschien toch ook weer in z’n eigen bedje op z’n eigen kamer. Maar dat is persoonlijk 😉.

9 maanden geleden

Geen tips helaas, misschien helpt het om te weten dat wij in precies hetzelfde schuitje zitten. Zelfde leeftijd en 's nachts ook een hele show, al weken.. wij hrbben dan wel geen tweede baby erbij, dan lijkt me extra moeilijk

9 maanden geleden

Klinkt als wat ik vorig jaar heb meegemaakt. Heel heftig vond ik het. De oudste ging bij mij pas bij 2,5 jaar goed slapen. Geen tips helaas. 😘

9 maanden geleden

Hier hetzelfde, zoontje van anderhalf heeft het al 5 maanden. Hij is te moe om door te slapen, dat klinkt tegenstrijdig, maar op tijd naar bed doen lijkt wat te helpen. De slaapcoach legde uit dat ik moet streven naar een maximale wakkertijd van 4,5 / 5 uur. Nu ik daar op let zie ik dat mijn zoontje eigenlijk gewoon vaak erg moe is, maar dat niet heel sterk laat zien. Lang verhaal kort: leg je zoontje gewoon weer op bed overdag ☺️

9 maanden geleden

Reactie op MamaEkens

Klinkt erg pittig ja! Ik zie dat je bent gestopt met het middagslaapje. Vaa ...
Ik ben heel benieuwd wat erin staat. Mijn zoontje is elke nacht vanaf 5u wakker, dat begint mij op te breken aangezien de tweede onderweg is en ik daardoor al slechte nachten heb

9 maanden geleden

Reactie op Daniqueb3

Ik ben heel benieuwd wat erin staat. Mijn zoontje is elke nacht vanaf 5u wa ...
Heb je even een vriendschapsverzoek gestuurd, kan ik hem met je delen!

9 maanden geleden

Reactie op MamaEkens

Heb je even een vriendschapsverzoek gestuurd, kan ik hem met je delen!
Geaccepteerd 😃