26 Reacties

4 jaar geleden

ik heb ook van die dage en ik kom dan ook gewoon echt niet vooruit. liggen of op een bepaalde manier zitten is dan de enige optie. alleen ik wist dat het kon komen omdat ik een tweeling krijg. ik hoop dat het snel minder word voor je het kan een en al ellende zijn

4 jaar geleden

ik heb ook van die dage en ik kom dan ook gewoon echt niet vooruit. liggen ...
Thnx! Mag ik vragen welke houding bij jou werkt? Heb zoveel geprobeerd maar probeer graag alles mocht het nog een keer gebeuren.. Ik g er wel vanuit.. Thnx 🤞🏽🙏🏽

4 jaar geleden

He gets wat vervelend voor je! Hier sinds paar dagen enorme steken beneden en harde buiken die met recht liggen,zitten, staan weer opkomen. Ik lig dan maar in op mn zij in futus houding en dan trekt het langzaam weg. Misschien helpt dat bij jou bandenpijn ook..

4 jaar geleden

Ik begrijp en herken het helemaal! Had hier ook al eerder een bericht over geplaatst. Ik herken die acute bandenpijn heel erg. De ene keer meer als een andere keer. Zelfs een periode gehad dat ik 's nachts niet meer kon liggen of zitten en uiteindelijk maar beneden op een fysio bal ben gaan zitten. Bij mij blijkt het een combi van banden pijn/aanspannen van de bekkenbodemspieren ect. Slik dagelijks paracetamol en ga nu naar de bekkenfysio, misschien een tip! Ik zit op dit moment ook 100% in de ziektewet omdat mijn lichaam rust moet krijgen. VK zegt dat het nog wel minder kan worden ook vanwege de hormonale piek. Hopelijk was dit het voor jou! En krijg je het niet veel vaker. Wat bij mij soms helpt is het gebruiken van een kruik.

4 jaar geleden

Begrijp je heel goed mee.. Ik heb het ook heel lastig. Maar voor jou lijkt is dit wel heel erg. Ik hoop dat je u snel wat beter kan voelen. Topmama!

4 jaar geleden

He gets wat vervelend voor je! Hier sinds paar dagen enorme steken beneden ...
Thnx!!🙏🏽 Oei dat klinkt ook heel erg vervelend.. Ik zal het eens proberen de volgende keer! Zag hierboven iets van een fysio bal. Die heb ik ook. Morgen als ik weer wat zekerder ben opblazen. Misschien werkt dat bij jou ook? Ik weet niet hoe harde buiken voelen (waarschijnlijk als harde buiken haha - maar het is denk ik meer pijn dan dat?), lees het wel vaker online.. Heel veel sterkte 🙏🏽

4 jaar geleden

Reactie op 2Cultures2Babys

Thnx! Mag ik vragen welke houding bij jou werkt? Heb zoveel geprobeerd maar ...
dat verschilt echt per keer, soms kan ik goed op me zij liggen met de zwangerschaps kussen als ondersteuning, andere keer kan ik alleen maar plat liggen

4 jaar geleden

Reactie op Familyof4

Begrijp je heel goed mee.. Ik heb het ook heel lastig. Maar voor jou lijkt ...
Ahh thnx!! Ik hoop dat jij je ook snel wat beter voelt 🙏🏽 Het is niet allemaal zo makkelijk als het soms van buitenaf lijkt 🫣 We can do it!!🙌🏽

4 jaar geleden

Ahh thnx!! Ik hoop dat jij je ook snel wat beter voelt 🙏🏽 Het is niet all ...
Klopt! Ik had tot 17 weken nergens last van en nooit eigenlijk iets lichamelijks. Sommige vrouwen hebben 'geluk' dat het makkelijk gaat. Maar probeer vooral te blijven genieten en neem de rust! Dat is denk ik heel erg belangrijk! En wat ik al zei, bekkenfysio kan ook veel voor je doen misschien.

4 jaar geleden

Ik begrijp en herken het helemaal! Had hier ook al eerder een bericht over ...
Ahh wat vervelend dat je hier ook mee te maken hebt..😣 Wel hele goede tip van die fysio bal, want die heb ik ook in de kast liggen. Dus die ga ik morgen even opblazen.. Mag je gewoon naar die fysio zonder verwijzing? Ik ga er ook even om vragen morgen telefonisch aan de verloskundige. Hoe zit dat met paracetamol? Vandaag was ik gewoon niet in staat door het overgeven.. maar misschien had ik het al wat eerder moeten nemen.. het lag wel al klaar 🙈 Dankjewel voor je verhaal, die neem ik morgen ook mee in het gesprek.. Ik hoop dat het bij jou ook snel minder wordt zeg.. wat een ellende 🙏🏽 maar we can do it 🙌🏽🤞🏽🤰🏽

4 jaar geleden

Klopt! Ik had tot 17 weken nergens last van en nooit eigenlijk iets lichame ...
Ja daar ga ik zeker morgen meteen naar vragen. En zag ook zwangerschapsyoga en massage bij onze praktijk waarvan ze zeggen dat het hier wat bij kan helpen.. Thnx voor je berichtjes want ik voel me wel al minder een “aansteller” en moet meer over tot oplossen.. want zulke pijn is ook niet normaal natuurlijk. En er zijn plekken die kunnen helpen 💓🙌🏽

4 jaar geleden

dat verschilt echt per keer, soms kan ik goed op me zij liggen met de zwang ...
Ahh wat naar he.. 😣 Hopelijk maken we het nog zo min mogelijk tot niet meer mee!!

4 jaar geleden

Nee inderdaad! En anders wel misschien kijken met werk wat wel en niet kan!

4 jaar geleden

Hier juist het zelfde 😞ik ben bijna 23weken en sinds vorige week stekende pijn in mijn achterste bil, net alsof er iemand ook met een priem in mijn bot van men been steekt 😞 En het gevoel of ik naar de grote wc moet 😞de Gynecoloog zij zolang ik geen harde buiken krijg ken het geen kwaad. Maar ben huilend zo gaan slapen deze week

4 jaar geleden

Herkenbaar! Ik ben nu 20+4 ver en gisteren ook voor de eerste keer gehad en wist niet waar kruipen van de pijn. Twijfelde nog om naar spoed te gaan. Kon niet staan of liggen… alles voelde heel vervelend en pijnlijk aan. Bij mij was het voornamelijk in mijn onderbuik (liezen) en trok het verder naar mijn rug. ‘S nachts in de zetel wat proberen rechter te slapen maar hielp allemaal niet.. uiteindelijk warme kruik genomen en een paracetamol en toen werd het weer draaglijker. Vandaag is het al beter maar heb het ook rustig aan gedaan. Ik merk wel bij wandelen dat ik snel last krijg van mijn onderrug en dat het allemaal wat onder druk staat en gevoelig is. Ik lees wel vaak dat dit bij vele voorkomt rond de 20 weken omdat je baarmoeder rond dit termijn een groeispurt maakt… hopelijk neemt het ook weer wat af! Moest ik dit vaker ondervinden zou ik toch ook overwegen om naar een fysio te gaan. Veel moed gewenst!

4 jaar geleden

Reactie op Kkv

Hier juist het zelfde 😞ik ben bijna 23weken en sinds vorige week stekende ...
Oh wat vervelend zeg!! 😣 je hebt denk ik precies hetzelfde maar een andere plek.. Dat gevoel van de WC heb ik namelijk ook.. wat erg dat je dat ook zo hebt.. 😔 Hoe weet je dan dat en of je harde buiken hebt? Ik denk dat ik dat niet heb gehad.. Ik heb ook nog nooit zoveel gehuild van pijn.. en daarna door om het rotgevoel dat ik niet kon werken.. Hoop dat je snel beter voelt 💓🙌🏽

4 jaar geleden

Reactie op NJ

Herkenbaar! Ik ben nu 20+4 ver en gisteren ook voor de eerste keer gehad en ...
Ahh precies… wat heftig! We zijn toch wel met veel.. Ik ga morgen bellen voor de fysio! Jij ook veel moed gewenst 💓🙌🏽

4 jaar geleden

Hee! Wat vervelend voor je.. Ik zou je ook zeker aanraden om iets van zwangerfit / zwangerschapspilates oid te gaan doen. Tegen de bandenpijn zal dat direct niet helpen, omdat dat je groeiende baarmoeder is, maar ze kunnen je wel goede tips geven voor een fijne houding, ontspanning en ademhaling!

4 jaar geleden

Reactie op MamaJ2009

Hee! Wat vervelend voor je.. Ik zou je ook zeker aanraden om iets van zwang ...
Dankjewel!🙏🏽 Ik ga morgen meteen informeren..

4 jaar geleden

Oh wat vervelend zeg!! 😣 je hebt denk ik precies hetzelfde maar een andere ...
Ja , harde buiken denk dat als je buik samentrekt dat je zo het gevoel hebt van harde buiken🤷‍♀️ Vandaag ging het, ben donderdag eens naar de kine mogen gaan voor mijn rug..hopelijk is het beter 🙏🏻🍀volgende week krijg ik oefeningen om thuis te doen zoals, buikspier oefeningen🫣 Hoe is het bij u nu? X