12 Reacties
4 jaar geleden
Nee ik was ook boos geworden tis jou kind wat gaan hen zo reageren.. ik persoonlijk vindt t walgelijk
4 jaar geleden
Reactie op noordhollandxxx
Nee ik was ook boos geworden tis jou kind wat gaan hen zo reageren.. ik per ...
Dat word ik ook regelmatig en dan geven ze ook wel aan dat het heus niet uit maakt, maar er wordt wel alleen gekeken naar meisjeskleding 🙃 het is echt vermoeiend om elke dag die meningen te horen over iets waar niemand invloed op heeft.
4 jaar geleden
Jeetje wat heftig... ik zou ook heel pissig worden.
Mijn schoonmoeder is er van overtuigd dat ik geslacht X krijg. Kan mij ook echt woedend maken want dat klinkt voor mij ook als een voorkeur, alsof het andere niet goed is.
Om die reden voor gekozen het geslacht voor onszelf te houden. Naast mijn allergie voor blauw/roze onderscheid in cadeautjes (ook al geef je het aan) kies ik er ook voor om te voorkomen dat je de 'ik wist het' bedoelingen krijgt. Of erger.. daar waar jij in zit.
En ik spreek mij heel hard uit als iets pijn doet ten aanzien van onze aankomende uk. Want niemand heeft een voorkeur, wens, of visie uit te spreken zonder dat er naar gevraagd wordt. Behalve mama of papa!
4 jaar geleden
Opa en Oma van mijn vriend wil een jongentjes, zodat kindje ga verder met de achternaam.
Maar na 4 verschillende miskramen en het verliezen van een babyjongen van 19w, wij hopen voor gezonde baby!
4 jaar geleden
Reactie op Shenkieindekoelkast
Dat word ik ook regelmatig en dan geven ze ook wel aan dat het heus niet ui ...
Jaa snap ik… vindt t ook echt heel raar ik had gezegd van houd je meningen voor je en dat je neutrale kleding wilt of dingen
4 jaar geleden
Ze kunnen een hoop willen, maar zo werkt de natuur nou eenmaal niet!
Mijn vriend en zijn moeder zijn echt onafscheidelijk dus dat ze afstand zouden nemen van gaat ook niet altijd op.
Je hoeft je echt niet schuldig te voelen, de rest van de familie moet zich maar aanpassen naar wat het word.
4 jaar geleden
Tuurlijk mag men een voorkeur hebben, daar is niks mis mee. Maar om er zo mee om te gaan en het af te dwingen soort van begrijp ik niet. De wereld is al zo naar op t moment en dan zo om te gaan met een eventuele “jongen” of “meisje” bah.
Zou het geslacht lekker voor me houden en ze kunnen echt m’n rug op.
Ik heb twee meiden waar ik echt heel dankbaar voor ben, nu “wilde” ik graag een zoon, maar niet op zo’n vervelende manier.
4 jaar geleden
Reactie op Linduciite
Opa en Oma van mijn vriend wil een jongentjes, zodat kindje ga verder met d ...
Dit begrijp ik ergens wel, mijn man is ook nog de enige die z’n achternaam kan doorgeven want de rest heeft meiden en is “klaar”.
Nu ben ik in verwachting van een zoon en snap ik wel dat mijn man “extra” blij is. Maar ook dat kan dus ophouden vanwege het feit dat mijn zoon later Miss helemaal geen kinderen krijgt dus het is ook geen gegeven voor de volgende generatie. Maar kan ergens de gedachte wel begrijpen.
4 jaar geleden
Jongetjes zijn vaak meer gehecht aan hun moeders dan meiden. Zou je niet zeggen he. Maar vaak jongens/mannen tot op late leeftijd nog erg gehecht aan moeders. Het zegt helemaal niks joh jongen of meisje.
Je kan netzogoed een meisje krijgen dat afstand neemt van hun moeder 😂
Ik snap je gevoel echt erg goed! En ik zou er ook best pissig om worden hoor. Maar laat het gewoon gaan. Eindstand gaat het om jou en niet om hun.
Geniet van je kind en als niemand je vreugde wil delen dan prima ieder zn ding. Eindstand is het niet hun kind maar die van jou.
Dit is iets wat niet vooraf besteld kan worden dus het is gegeven 🤓
Gefeliciteerd
4 jaar geleden
Irritaaaanttttt mijn schoonfamilie wilde ook dat het een meid was ‘manlief kan geen meisjes krijgen of we hebben al genoeg jongens’ ik ben voet bij stuk blijven houden en bleef maar zeggen ‘alles is welkom, het is ons kind’.
Geen tips. Maar fuck hun. Ze draaien wel bij hoor. Altijd een grote mond vooraf maar zodra hij er is gaan ze er dol gelukkig mee zijn.
4 jaar geleden
Een beetje herkenbaar. Mijn oma (vaders kant) wilde zelf heel graag meisjes, maar kreeg 2 jongens en heeft dat altijd jammer gevonden. Was dan ook super blij met kleindochters. Mijn moeder wilde graag meisjes, en kreeg 2 dochters. Mijn zus wilde heel graag een meisje. Die kreeg eerst 2 meiden en nu een jongen (wat ze na 2 meiden heel leuk vond).
Ik had en heb geen voorkeur. Bij de 1e werd dat wel ‘normaal’ gevonden, maar nu met de tweede word veel gevraagd: je hoopt nu zeker op een meisje, hopelijk nu een meisje, etc. Terwijl het mij écht niet uitmaakt. (Niks ten nadele van mensen die wel een lichte voorkeur hebben hoor, dat kan en mag ook gewoon.) Maar ik weet zeker dat als hij/zij er is dat ze dan allemaal super blij zijn ☺️. Dus ik probeer het maar te zien als hun ‘foutje’ dat ze zo denken.