8 Reacties
één jaar geleden
Dat moeten zij toch ook wel snappen dat je niet 3 dagen achter elkaar zo druk programma kan hebben met de kinderen. Straks als ze wat ouder zijn is het een ander verhaal, maar voor nu is dat niet heel handig. Daarnaast is het ooknog eens een zaterdag dus zullen ze vast wel eerder kunnen al. En als het zo belangrijk voor ze is moeten ze maar tijd maken.
Ik zou aanbieden om na het middag slaapje te komen. Dan hoeft voor jouw kleine de planning niet om gegooid te worden en kunnen jullie weer op tijd weg om de kleine op bed te leggen. Zij hebben hun feestje en jij kan je kindje hierin volgen
één jaar geleden
Reactie op T alitha
Kun je dan misschien niet beter alleen de 23e en 24e om en om naar jullie o ...
Dat zou ik ook graag willen maar dat zien mijn man niet zitten aangezien dat het enige moment is dat hij neven en nichten ziet… en alleen gaan wil hij ook niet (wat ik wel snap want hij is heel trots op zijn dochter).
Dus dan vindt ik het laatste feest dat erbij komt zeggen we dan nee op 🤷♀️
één jaar geleden
Reactie op JB5
Ohhh kerstperikelen en familiediscussies 😭😭😭 zo herkenbaar!!
Je ken je ...
De papa heeft hier ook een stem in vind ik.
Het is een lastige situatie. Wellicht kun je een uurtje gaan? Om 17:00 thuis eten, 18:00 daar zijn en 18:45/19:00 weer naar huis?
Of gewoon oppas regelen die je kleine komt halen, zodat jullie zelf nog kunnen blijven?
Of hij gaat met de kleine meid, als jij het niet ziet zitten en regelt hij de rest?
Kan je kleine daar naar bed, dat je haar meeneemt wanneer je zelf naar huis gaat?
Er zijn veel opties.
Ik denk dat je altijd goed moet luisteren naar je gevoel. Maar een papa heeft ook een mening en die telt net zo veel mee.
Ik kan me voorstellen dat het voor hem extra moeilijk is. Als zijn ouders al weinig betrokken zijn, snap ik wel dat hij op dit soort momenten er alles aan wilt doen om toch betrokken te zijn/worden bij je eigen familie.
één jaar geleden
Reactie op annaniempje
De papa heeft hier ook een stem in vind ik.
Het is een lastige situatie. ...
Zeker heeft hij er een stem in… maar het lastige is dat onze meid nergens anders slaapt dan thuis en crèche 🤷♀️
Dus daar slapen is geen optie… het is een uur rijden dus even binnen springen voor een uurtje lijkt me ook wat stom.
Een oppas hebben we intussen ook al bekeken maar er kan niemand die onze meid ook in bed kan steken (niet de makkelijkste slaper..).
Hij alleen gaan met de dochter wil hij niet.
We hebben nu nochmaal gevraagd of ze het niet s middags willen doen (dan slaapt onze meid haar middagdut eens over) en dan gaan we op tijd door zodat ze s avonds gewoon thuis naar bed kan maar dat willen de schoonouders niet doen, ze vinden s avonds leuker 🫣
één jaar geleden
Ik begrijp je helemaal. Ik denk niet dagje overdrijft. Je voelt als moeder goed aan wanneer iets teveel dreigt te worden. Een soort voortschrijdend inzicht.
Hier ook geen super band met schoonfamilie helaas en merk dat ik zelf sneller op de rem trap hierdoor als het gaat om iets wat de schoonouders zouden willen.
Het zou best kunnen dat het teveel is. Wat zouden dan de gevolgen zijn? Op dat moment een jengelig of krijsend kind? Dan overleggen met je partner of je dan gelijk een rustige plek kunt opzoeken of direct kunt vertrekken. En als de nacht erop onrustig verloopt, zou ik vooral vragen of je partner die verantwoordelijkheid dan ook gelijk draagt als het idd teveel is voor jullie kleine. Ook zijn keuzes hebben consequenties en hoeven natuurlijk niet perse bij jou op je bordje te komen.
Het ritme kun je na de feestdagen ook wel weer oppakken maar kost wel enige moeite uiteraard. Ik zou vooral aan je partner uitleggen hoe JIJ je er bij voelt, dus over je gevoelens en je draaglast als de situatie idd zo verloopt.
Ik wens jullie veel succes met de keuze.
één jaar geleden
Reactie op AnneliesDu
Zeker heeft hij er een stem in… maar het lastige is dat onze meid nergens a ...
In dat geval..
Je hebt alle opties besproken. Met hen overlegd. Zij willen niet meebuigen met jullie.. en je partner ziet andere opties ook niet zitten.
Dan houdt het gewoon op. Dan zou ik niet gaan.