Dag mama’s,
Even een vraag voor jullie… voor kerst is het elk jaar miserie hier… mijn schoonouders doen steeds kerstavond (24/12) een feestje met de kinderen en kerstdag (25/12) nog eens een feest met de hele familie (meer dan 50 man met neven, nichten enz).
Dit jaar hebben mijn ouders nu op voorhand al aangegeven dat zij 24/12 de familie willen vragen, in de namiddag zodat de kinderen mee kunnen zonder de bedtijd overhoop te gooien.
Bij de schoonfamilie is het de 25e het kerstfeest met de hele hoop een hele dag.
Nu wil mijn schoonmoeder nog een feestje geven met de familie (ipv 24/12) dus ze kiest hiervoor 23/12 om 18u…
Ik geef aan dat dit voor ons moeilijk is en we liever niet gaan omdat het lastig is qua uur, het dan 3 dagen na elkaar is en het te veel zal zijn voor onze meid.
Nu vindt mijn man dat ik hierin overdrijf en we gewoon met onze dochter moeten gaan…
Hij vindt dat ik moeilijk doe… wat denken jullie?
Doe ik moeilijk, denk ik al te veel op voorhand?
Nog even wat achtergrond: zijn mama kent onze dochter bijna niet, we kunnen nooit op zijn familie rekenen als we eens weg moeten… mijn ouders vangen onze dochter 1 dag per week op en letten dikwijls op als babysit als we weg moeten. Bij mijn ouders is ze dan ook niet vreemd en kent ze terwijl ze in zijn familie heel vreemd is en het heel druk is waardoor de dochter altijd overprikkeld thuis komt en ze steeds moeilijk inslaapt…