13 Reacties

één jaar geleden

Kijk eens naar je verzekeringen, misschien kan je daar op besparen. Kan flink wat geld schelen namelijk. En mbt de kinderopvang, krijg je ook niet meer toeslag als je meer moet gaan betalen? En maak eens een berekening wat het qua kosten scheelt als 1 van jullie een dag minder gaat werken. Misschien dat je dan in verhouding ook geld bespaard.

één jaar geleden

Je zou voor op benzinekosten besparen even op United Consumers kunnen kijken. Het is vaak niet de jackpot wat je terugkrijgt maar ieder beetje is weer iets 😄. Ik kijk zelf in de folders voor de week boodschappen van alle supermarkten om de hoek. De grote boodschappen doe ik bv bij de lidl en op mn vrije dagen loop ik samen met mijn kinderen naar de Hoogvliet en Jumbo voor de kleine aanbiedingen.

één jaar geleden

Is het niet zo dat als de opvang duurder is je ook meer terugkrijgt aan toeslag?

één jaar geleden

Reactie op Estherverlaan

Is het niet zo dat als de opvang duurder is je ook meer terugkrijgt aan toe ...
Helaas niet! Zij zitten ruim boven het maximale bedrag dat je mag terug vragen.

één jaar geleden

Reactie op Estherverlaan

Is het niet zo dat als de opvang duurder is je ook meer terugkrijgt aan toe ...
De belastingdienst vergoed een bepaald bedrag en als de opvang daarboven zit, moet je het zelf betalen.

één jaar geleden

Stap elk jaar over van energie leverancier, scheelt echt veel. Je kan ook je verzekeringen checken, kan ook vaak goedkoper, maar zorg wel dat je goed verzekerd blijft. Verder kun je natuurlijk veel kleding en spullen tweedehands kopen. Beter voor je portemonnee en het milieu. Veel succes, het is niet fijn als je zoveel op moet letten…! Mijn schoonmoeder verdient ook een leuk bedrag elke maand door enquetes in te vullen. Misschien kun je zo wat bij verdienen terwijl je ‘s avonds op de bank zit?

één jaar geleden

Reactie op Aranka

Stap elk jaar over van energie leverancier, scheelt echt veel. Je kan ook j ...
Thanks voor je tips! Vinted is echt fantastisch. Ik koop daar vooral de kleding van de kinderen. Met die verzekeringen is wel een dingetje hoor! We gaan alles goed uitzoeken en vergelijken, maar willen wel dat we goed verzekerd zijn en blijven. Die enquêtes, grappig, nog nooit gehoord! Ik ga daar ook eens naar kijken.

één jaar geleden

Ik koop elke week groente/fruit op de markt. Dat is een stuk goedkoper. Maaltijden voorbereiden op basis van aanbiedingen. Kruidenpakjes zijn veel duurder dan losse kruiden (ook op de markt) in huis halen en zelf met kruiden mixen. Vaker vegetarisch koken, dat scheelt ook.

één jaar geleden

Reactie op Cher2022

De belastingdienst vergoed een bepaald bedrag en als de opvang daarboven zi ...
Volgens mij klopt dit niet. Je krijgt gewoon naar rato van hoeveel je moet betalen én hoeveel je verdient. Het is dus niet zo dat je boven een bepaalde drempel niks (extra) krijgt. Maar check dus inderdaad goed of je alle toeslagen krijgt waar je recht op hebt, en of je verzekeringen en abonnementen goedkoper kunnen. Qua tips verder, wij besparen vooral op "spullen". Kinderkleren, meubels, ed. kopen we enkel tweedehands. Ik kijk dagelijks op marktplaats even bij de rubriek "in jouw buurt". Met vegetarisch eten kan je ook goedkoper uit zijn, mits je kookt met alternatieven als bonen, linzen, eieren, tofu, en niet met kant en klare vleesvervangers. Sterkte!

één jaar geleden

Reactie op Pufje94

Volgens mij klopt dit niet. Je krijgt gewoon naar rato van hoeveel je moet ...
Zij heeft het over het maximum uurtarief. Ik heb dat ook de belastingdienst betaald een bepaald percentage op basis van inkomen tot een uurtarief van 9,21. Mijn uurtarief is 9,91 over die 70 cent krijg ik niks vergoed. Die betaal ik dus volledig zelf.

één jaar geleden

Reactie op Mysecret

Zij heeft het over het maximum uurtarief. Ik heb dat ook de belastingdienst ...
Ja dat bedoel ik inderdaad! Hier zitten ze op dit moment op €10,21! Maar ik geloof dat het maximale van de belasting nu 9,40 is ongeveer. Maar goed, een fors bedrag. Helaas is het overal natuurlijk erg druk in de kinderopvang en heb je niet gauw iets anders. Gelukkig wordt mijn dochter volgend jaar in december 4, dan gaat er een fiks bedrag vanaf. Bso is natuurlijk een stuk goedkoper.

één jaar geleden

Reactie op Pufje94

Belasting vergoed bijvoorbeeld 9 euro. Mijn opvang vraagt 9, 70 dus over die 70 cent krijg ik niets vergoed. Deze bedragen zijn voorbeelden.

één jaar geleden

Reactie op Pufje94

Dat is wel zo. Hier ook een opvang die meer per uur vraagt dan ‘vergoed’ wordt middels toeslag. Dus over het standaard bedrag krijgen we een percentage naar ratio van inkomen en daarboven betalen we volledig zelf. Nu gaat dat hier om 2/3 cnt per uur geloof ik. Maar ik kan me voorstellen dat dit op jaarbasis flink op kan lopen als dat wat meer is.