9 Reacties

3 jaar geleden

Er word geadviseerd om pas een speen te geven als de kleine goed kan aanhappen en goed kan drinken aan de borst en dan ook enkel na de voeding en niet voor de voeding te geven omdat de kleine dan een voel gevoel kan krijgen van het zuiden zonder dat er dus is gedronken.

3 jaar geleden

Wij geven pas een speen als de kleine daar behoefte aan heeft. Er zijn een hoop kinderen die geen speen willen, er wel eentje krijgen en dan later tand problemen hebben 😉 mijn dochter is wel een speen verslaafde die kan anders niet slapen maar hoop dat de baby er geen een nodig heeft dit keer, afleren is nogal een dingetje.

3 jaar geleden

Dus je hoeft geen speen mee te nemen in de vluchtkoffer

3 jaar geleden

Ik heb bij mijn dochter pas een speen gegeven toen ik echt niet anders meer kon. In het begin gebruikte wij onze pink als speen en dat werkt niet bepaald kan ik je zeggen 🤭.. denk dat ik pas heb toegegeven toen ze 1,5 maand was en ze goed dronk aan de borst! Ik zou even afwachten tot je merkt dat het echt nodig is ☺️

3 jaar geleden

Mijn eerste kindje heeft nooit een speen gewild, hopelijk wil de tweede er ook geen!

3 jaar geleden

Wij "mochten" bij de eerste geen speen geven van de kraamzorg ivm tepel-speen verwarring. We hebben hem na 3 of 4 weken voor het eerst een speen aangeboden maar toen was het denk ik al te laat.. wat we ook probeerden, hij heeft nooit een speen gewild. Van de ene kant fijn (ivm tanden & afleren ervan) maar van de andere kant zou dat wellicht heel wat ellende hebben gescheeld als hij zichzelf had kunnen troosten met een speentje (veel problemen met slapen gehad, overdag en s avonds). Maar goed, dat blijft gissen achteraf. Ik hoop ergens dat de baby nu wel een speentje accepteert.

3 jaar geleden

Wij wilden eigenlijk 4-6 weken wachten, maar zijn na 3 weken gezwicht. Ons zoontje had heel veel zuigbehoefte, ook na de voedingen en de voedingen waren al iedere 2 uur of nog vaker. Hij hapte wel vanaf het begin goed aan en dronk goed, dus toen durfde we het wel aan. En we gaven altijd eerst voeding, en als hij de borst niet meer wilde daarna de speen.

3 jaar geleden

Als je bv gaat geven eerste maand niet. Bij kv kan het gewoon.

3 jaar geleden

Bij de eerste vrij vlot op een speen gegaan. Had een flinke zuigbehoefte en mijn tepels trokken dat echt niet. Met een week zat die speen er in. Overigens bij haar niks gemerkt van verwarring ofzo. Ze dronk zowel fles als borst. Bij deze ligt de speen ook al in de vluchttas. Deze lijkt nogal een duimelot te zijn op de echo's en die duim wil ik er sowieso zo snel mogelijk uit hebben. Dus als de zuigbehoefte groot is, hebben we in ieder geval iets bij ons. Ik leer liever een speen af als een duim trouwens. Maar dat is wellicht persoonlijk. Speen gaf bij de eerste een hoop rust, is nogal een prikkelzoekertje. Achteraf de speen te vroeg afgeleerd, is mijn gevoel dan. Wat overigens wel met een dag ook wel weer beklonken was. Soms zijn ze onvoorspelbaar die kindertjes😁