7 Reacties
één jaar geleden
Hier ook zo'n ondernemend jongetje, elke keer als je het ziet zeggen dat het niet mag.. herhaling is de beste leermeester, helemaal op deze leeftijd😅 En boos worden helpt niet want ze begrijpen het simpelweg nog niet.
één jaar geleden
Reactie op Annelies Stolker
Hier ook zo'n ondernemend jongetje, elke keer als je het ziet zeggen dat he ...
Het geduld om het te blijven herhalen is gewoon een beetje ver te zoeken op het moment. Is al een tijdje aan de gang..
Weet ook wel dat boos worden weinig zin heeft maargoed..
één jaar geleden
Ik ken je frustratie, wij hebben dit dagelijks met de tv. Zij vindt het geweldig om met haar houten hamertje op het scherm te slaan en te trekken aan de tv. Ook als die uut staat. Ik heb alles geprobeerd, niks helpt. Bij mn ouders thuis komt ze niet in de buurt van de tv omdat ze haar vanaf dag 1 gelijk weggehaald hebben en uitgelegd hebben dat ze daar niet mag komen. Thuis hebben we denk ik niet op tijd ingegrepen dus ze heeft nu de gewoonte op lekker aan het scherm te zitten. Als ik boos word kijkt ze me met een glimlach op haar gezicht aan en doet het weer. Ze kan nu net lopen en terwijl ze naar de tv loopt kijkt ze me aan en zegt "nee, nee, nee" en schudt met haar wijsvinger 😮💨🥲. Ze weet dus al precies wat mn reactie gaat zijn en is me voor maar doet het toch. Ik weet niet of ze het concept "mag niet" niet snapt of dat ze gewoon niet doet wat ik zeg. Het is hier dus zowel grappig als frustrerend, ik snap jou heel goed. Ik hoop dat het een fase is ...
één jaar geleden
Tips? Elke dag z’n leven blijven redden 😂. Ik vrees dat ik deze fase nog ga krijgen. We hebben nog heel wat te doen (lees: weg te halen) voordat onze kamer kinderproof is.
één jaar geleden
Hier ook een dame die wel tig keer per dag via de bank in de vensterbank wil kruipen. Ik haal haar maar elke keer weg en zeg dat het geen speelgoed voor kleine kindjes is. Maar ik word er soms ook gek van om de hele dag politieagent te spelen 😅
één jaar geleden
Haha die van ons zegt ook nee nee nee en wijst met haar vingertje als ze iets gaat doen wat niet mag! Volgens mij weet ze wel wat ze wel en niet mag maar is het voor zulke kleintjes nog heel moeilijk om zichzelf in te houden
één jaar geleden
Ik denk dat er niet echt tips bestaan voor dit.
Dit is echt zo’n fase waarvan je hoopt dat ie snel voorbij gaat,
Ik denk ook eerlijk gezegd dat heel boos worden echt totaal geen nut heeft. Een duidelijke nee niet doen en hem er af halen is echt al voldoende.
Onthoudt dat hij dit waarschijnlijk niet doet om jou te pesten maar gewoon omdat hij lekker ondernemend is.
Wellicht is een klimrekje of iets wel een idee om aan te schaffen? Dat hij daar op kan klimmen als alternatief..?
Vooral volhouden, nee zeggen en er af halen. En consequent blijven. Nee is nee.