15 Reacties
10 maanden geleden
Hier soms ook, gestopt met de strijd aan te gaan....
Zijn eten staat er, kan zelf eten als hij wenst. Wij eten rustig door en negeren de drama. Soms gaat hij dan eten (zijn wij soms al klaar) en blijven wij ook zitten. Blijft hij door gaan en zijn wij klaar, ruimen we ook zijn bord op.
Wordt hij wakker, kan hij een broodje krijgen. Maar is nog nooit gebeurd, zelfs niet als hij nauwelijks tot niets at.
Ze verhongeren zichzelf echt niet 😊
10 maanden geleden
Zeker een fase! Lekker laten gaan, zolang ze overdag genoeg voedingsstoffen binnen krijgen..
eventueel wat groente in de middag ipv avond zodat je kindje dat toch wel binnen krijgt..🤷🏼♀️
10 maanden geleden
Reactie op Merengue
Hier ook, maar 's nachts wel wakker worden van de honger ☹️
Maar.. een vraagje. Is het ècht honger?
Als ik naar mijn eigen situatie kijk thuis; denk ik dat als ik m’n zoontje in de nacht een stukje fruit ofzo geef dat hij het op zou eten.
10 maanden geleden
Reactie op Merengue
Helaas wel. Hij blijft anders echt uren wakker. Ik geef dan borstvoeding, g ...
Dat is wel balen! Maar goed, als dat werkt en jullie daardoor redelijk snel weer kunnen slapen.. 😴
Soms is het kiezen tussen twee “kwaden”
9 maanden geleden
Hier eet hij vaak slecht met doorkomende tandjes. Wat soms helpt is detinox smeren vlak voor het eten. Of vloeibaar eten (yoghurt, knijpfruit). Meer krijg ik er dan echt niet in. Na een paar dagen gaat het dan weer en dan gaat hij als een gek het gemiste eten inhalen. Hij slaapt gelukkig wel steeds goed en krijgt nog 3 flessen. Hopelijk snel beterschap bij jullie!
9 maanden geleden
Reactie op Aranka
Hier eet hij vaak slecht met doorkomende tandjes. Wat soms helpt is detinox ...
3 flessen? Ook als het “goed” gaat?
9 maanden geleden
Reactie op annaniempje
3 flessen? Ook als het “goed” gaat?
Ja klopt, hij bouwt ze ook echt nog niet af. Hij is klein (8,8 kilo en 74 cm bij 16 maanden) dus cb zegt dat we ermee door mogen gaan zodat hij zeker dat binnen krijgt. We geven ze wel steeds na het eten (met voldoende tijd ertussen) zodat het niet ipv de maaltijd komt
9 maanden geleden
Reactie op Aranka
Ja klopt, hij bouwt ze ook echt nog niet af. Hij is klein (8,8 kilo en 74 c ...
Ja precies! Ik dacht al, als het een “gemiddeld” kind is, dan is dat wat veel. (Kwa goeie hè) Vandaar mijn vraag 😊
9 maanden geleden
wij komen net een beetje uit deze fase. ze is wel meer dan 100 gram afgevallen. omdat ze echt niet wilde. ik rol nu broccoli of spinazie met peer in bladerdeeg. Dan krijgt ze er nog gesneden Gelderse worst bij. snackt ze weg, terwijl wij naast haar zitten met ons tussendoortje. rond 16.30 uur. soms met babytv op. en vind ze echt leuk! interesse in eten terug. en wanneer ze wil wat ik eet, krijgt ze dat. zoals komkommer of skyr. ik heb echt flink zitten zoeken op vette producten met weinig suiker. en ja, ik speel niet volgens de regels. maar heb wel haar interesse in eten weer terug gekregen.