24 Reacties
2 jaar geleden
De afleiding is heel herkenbaar. Dat is volgens mij gewoon nieuwsgierigheid en typisch voor deze leeftijd. Het betekent niet dat er geen interesse meer is voor de borst.
Ik voed alleen nog maar in een lege, rustige kamer. Meestal op bed. Bijvoorbeeld in de woonkamer als mijn man er ook is, wil het echt niet meer. Dan laat ze elke twee tellen los om te kijken.
2 jaar geleden
Herkenbaar… bij ons is dit al van 6 maand zo. Ik geef intussen geen borstvoeding meer maar zelfs met de fles moet ik me apart in een rustige kamer zetten (donker) en dan drinkt ze heel vlot. Ergens op bezoek of gewoon in de living drinkt ze amper nog 30 ml… alles is gewoon interessanter dan te drinken 🤷♀️🫣
Wij merkten wel dat op dagen dat ze minder dronk s nachts meer vraagt… ze wil s nachts inhalen dan. Dus we proberen toch om zo veel mogelijk in de rustige ruimte drinken te geven. Bij ons is dat ik haar slaapkamer meestal voor of na de dut. Intussen is het routine en loopt het heel vlot. Op de crèche drinkt ze nog minder maar voor die 3 dagen drinkt ze s nachts dan meer.
2 jaar geleden
Herkenbaar hoor. En de fles (op mijn werkdagen met gekolfde melk) gaat nog slechter dan de borst. Want de borst wil hij wel nog graag voor zn slaapjes, in het donker op zn kamer drinkt hij dan wel goed. Verder dan maar wat vaker een paar slokken, en hij drinkt hier ook nog zeker 2x s nachts én af en toe een slokje water uit een rietjesbeker. Ik vertrouw erop dat als hij écht honger/dorst heeft dat wel wint van de nieuwsgierigheid en dat alles bij elkaar het sowieso genoeg is.
2 jaar geleden
Reactie op Saskia__
Herkenbaar hoor. En de fles (op mijn werkdagen met gekolfde melk) gaat nog ...
Hier op werkdag gaat het idd ook nog slechter. Geef nu kleinere zakjes mee en dan moet eerst het ene zakje op voor ze het andere pakken
2 jaar geleden
Reactie op Felici
Precies dat dus! Ik ben zo vermoeid dat ik daardoor haar bij ons in bed heb ...
Herkenbaar. Hier nog in de cosleeper.. we weten nu echt dat we MOEder zijn..
2 jaar geleden
Reactie op Mysecret
Die van mij is ook snel afgeleid. Echt 'honger' krijgen is iets wat werkt. ...
Hahaha! Ze belandt nu bij ons in bed elke nacht 🙈! En drinkt inderdaad elke nacht nog.. Ik merk dat ik wel beter slaap, maar mijn man zegt: "als ze één jaar is, slaapt ze toch wel op haar eigen kamertje?" Ik moet er nog niet aan denken! Haha
2 jaar geleden
Hoe gaat het nu bij jullie? Hier de hele dag niks gedronken alleen in de nacht en de ochtend…
2 jaar geleden
Ze drinkt momenteel elke keer voordat ze een slaapje overdag doet. Sinds deze week doet ze twee slaapjes overdag. Dus bij het wakker worden (rond 6 uur/06.30 uur) drinkt ze + twee keer bij het slaapje, bij het naar bed brengen en laat in de avond (23.00 uur) + 1 keer in de nacht :-)! Dus in totaal drinkt ze nog ongeveer 6 keer.
2 jaar geleden
Reactie op Felici
Ze drinkt momenteel elke keer voordat ze een slaapje overdag doet. Sinds de ...
Oh dat is prima toch? 🤭 hier dus 2 keer soms 3 keer :(
2 jaar geleden
Hier ook, overdag drinkt ze korter inderdaad en snel afgeleid, al moet ik zeggen gister en vandaag weer wat vaker gedronken. En snachts drinkt ze vaker en langer. Denk dat ze het overdag gewoon druk hebben met ontwikkelen? En dat ze niet zomaar de interesse echt verliezen. Althans dat merk ik bij onze dochter, vraag me weleens af of die ooit een knuffeltje ofzo zal hebben want ze is helemaal gek op de borst. Vind het leuk om te lezen dat je nog lang wilt borstvoeden, als onze dochter wilt gaan we hier zeker ook tot 2 jaar door.
2 jaar geleden
Oh dat is prima toch? 🤭 hier dus 2 keer soms 3 keer :(
Misschien is dat tijdelijk en drinkt ze binnenkort weer wat vaker. Ik las dat als er tandjes komen het maken van zuigbewegingen niet zo prettig voelt voor het kindje en dat dat dus ook een reden kan zijn dat hij/zij momenteel wat minder drinkt...
2 jaar geleden
Reactie op Felici
Misschien is dat tijdelijk en drinkt ze binnenkort weer wat vaker. Ik las d ...
Ik hoop het! Tanden komen inderdaad door… vind vooral pijnlijk aan m’n borsten.
2 jaar geleden
Weer overdag niet willen drinken (ook slecht water) en nu het willen inhalen de hele nacht. Ben kapot
2 jaar geleden
Weer overdag niet willen drinken (ook slecht water) en nu het willen inhale ...
Hier ongeveer dezelfde situatie, maar ze drinkt wel redelijk haar water. Ik heb het gevoel dat ze de hele nacht aan het drinken is (ze ligt naast mij in bed). Vannacht kon ze - terwijl ik sliep - met haar mondje mijn tepel niet vinden, dus met haar handje op zoek! Ik werd wakker omdat ze zo hard aan mijn tepel trok (hier met die melk!) 😄🙈!