25 Reacties

één jaar geleden

Toen mijn zoon tanden kreeg, wilde hij z'n eten alleen maar koud eten. Misschien voelt de warmte niet fijn? Daarna ging het langzaamaan beter en nu eet hij weer gewoon warm 😊

één jaar geleden

Ons zoontje heeft heel lang geen avondeten of nauwelijks gegeten, nu eindelijk gaat het beter sinds een maandje, maar soms na een paar happen gaat hij huilen, vaak als ik dan baby tv opzet eet hij alsnog alles op.. het is niet de meeste chique oplossing maar het helpt bij ons wel enorm zodat hij zijn groentes binnenkrijgt.. en gelukkig lang niet altijd nodig. Ons zoontje eet ook een stuk slechter tijdens het doorkomen van tandjes.. heeft er nu al 5

één jaar geleden

Mijn dochter eet het liefst haar eten koud. Mijn oudste houdt er nog steeds niet van als het heel warm is. Zolang ze in elk geval eten maakt de temperatuur mij niet uit 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Het is nu al 6 weken en hij eet nog geen avond eten. Brood en fruit gaat er wel zo in 🙈 Ik heb grote stukjes geprobeerd, zelf laten eten, potjes eigen maaltjes, warm, koud...hij is wel 3 tanden rijker en de 4e komt er ook door..zou het hiermee te maken hebben? Of heb ik een probleem eter

één jaar geleden

Wij hebben dit ook gehad. Ziek geweest, tandjes beginnen door te komen en hij wilde alleen nog brood en fruit. Soms kregen we wel iets naar binnen maar iets dat 1 keer werkte werkte de volgende dag totaal niet. Uiteindelijk bleek de oplossing hier om weer vrijwel glad gepureerd eten te geven, nu langzaam weer iets grover. Van fruit eet hij gewoon stukjes maar groenten maar even zo. Ik snap het niet maar het werkt 😅

één jaar geleden

Reactie op AmsterBecky

Wij hebben dit ook gehad. Ziek geweest, tandjes beginnen door te komen en h ...
Hier gaat het dus precies zo, ik begrijp het ook niet. Ik ga vanavond nog een keer heel erg gepureerd proberen 🤞

één jaar geleden

Dan geef je het op kamertemperatuur?

één jaar geleden

Argh nog steeds wil hij niets van avondeten weten. Brood en fruit gaat er wel zo in. Komt het denken jullie nog goed?

één jaar geleden

Reactie op 2sonsrich

Argh nog steeds wil hij niets van avondeten weten. Brood en fruit gaat er w ...
Nee nooit meer. Natuurlijk komt het goed, maar het kan best zijn dat het nog even gaat duren. Wil hij het koud wel? Of misschien gepureerd op brood als hij wel goed brood eet. Maak er vooral geen strijd van, want als hij merkt dat jij het spannend vindt zal hij het ook steeds spannender vinden. En geloof me, dit zal ook niet de laatste keer zijn dat hij een periode slecht eet. Komt echt wel goed, ooit 🫠

één jaar geleden

Ik sluit me aan bij dit topic, want onze dochter is sinds een week of 4 zo'n drama met eten. 's Ochtend yoghurt of pap, daar gaan meestal een stuk of 10 happen van in, dus prima. Fruit eet ze enkel banaan, en dan alleen als ze zelf mag eten. Ander fruit soms een paar hapjes proeven, maar dan laat ze het liggen. Lunch 1 boterham, dat wil altijd wel. Net als de maiswafels die ik soms tussendoor geef. Maar met name dat avondeten is een drama. Voeren met een lepel wordt sowieso geweigerd. Als je vervolgens exact hetzelfde eten voor haar neerlegt, pakt ze het wel. Maar netto belanden er misschien een paar rijstkorrels in haar mond en voor de rest gaat alles tegen de muur, in het haar of op de grond... Als ze nou ook nog wat binnen zou krijgen, zou ik de bende niet zo erg vinden. Maar nu ben ik na elke maaltijd een kwartier de hele hoek aan het schoonmaken, terwijl ze niet eens echt gegeten heeft. En vervolgens wel huilen, want honger. Wij eten gevarieerd en ze krijgt altijd meerdere opties aangeboden. Ze moet toch wel iets lusten? Ze is bijna 11 maanden... Oké, even van me afschrijven 😀

één jaar geleden

Hier hetzelfde al een aantal werken. Hier en daar bijv een stukje broccoli erin gaat super goed, maar z'n potjes die we netjes voor hem klaarmaken, totaal niet. We hebben al allerlei verschillende ingrediënten geprobeerd, fijnmalen, prakken, stukjes, zelf eten. Het maakt allemaal niet uit. Brood, fruit en de fles gaan er zonder enige moeite in. Het is een fase zullen we maar zeggen?

één jaar geleden

Kan zijn dat de interesse later (terug)komt. Hier ook t minste favoriete stuk van de dagvoeding hoor. Lunchtijd is t beste moment voor hem om te eten dus we verplaatsen z’n warme maaltijd naar de lunch op de dagen dat hij niet op de opvang is.

één jaar geleden

Hier hebben wij het op dit moment! Ze eet alles heel goed maar zodra het avond eten komt is het huilen huilen en huilen.. ze wilt wel eten maar er triggered iets… Als ik haar bij me op schoot eten geeft wilt ze het namelijk wel.. terwijl brood eten in de stoel weer wel goed gaat..

één jaar geleden

Geven jullie meer/extra fles als er slecht is gegeten? Wij merken dat we er steeds vaker weer 's nachts uit moeten voor een voeding, omdat ze overdag gewoon te weinig op heeft 😞

één jaar geleden

Ze eet hier tegenwoordig aanzienlijk beter haar groentehap als ze zelf in elke hand een stuk cracotte ofzo heeft. Whatever works 😶

één jaar geleden

Reactie op MamaBamboe

Ze eet hier tegenwoordig aanzienlijk beter haar groentehap als ze zelf in e ...
En dan geef je hapjes tussendoor met een lepel? Ik had nu knijpzakjes groenten gekocht, dat is ook wel interessant en gaat redelijk. Maar die zijn best prijzig

één jaar geleden

Reactie op 2sonsrich

En dan geef je hapjes tussendoor met een lepel? Ik had nu knijpzakjes groen ...
Ja ik voer haar ondertussen met een lepel idd! Ik geef sowieso potjes trouwens, maar doe meestal een half potje in een bakje. Als ze dat op eet probeer ik de rest nog, maar dan hoef ik het in elk geval niet elke keer weg te gooie .

één jaar geleden

Vist ze haar groente in elk geval niet meer uít haar mond

één jaar geleden

Handig haha hier werkt het niet helaas

één jaar geleden

Hier ook sinds een paar dagen drama! Proberen haar nu wat meer met ons mee te laten eten, maar dan eet ze echt maar een paar hapjes en de rest gooit ze op de grond. Potjes gaan er ook steeds moeilijker in...