6 Reacties
4 maanden geleden
Laten wennen aan het geluid , is even wennen eb door bijten maar dan heb je straks kids die de geluiden kennen en als roosjes door slapen , kraamzorg heeft mij toen geleerd juist geluid maken en juist gaan stofzuigen dan wennen ze aan geluiden en is het normaal voor hun
4 maanden geleden
Laten wennen aan het geluid , is even wennen eb door bijten maar dan heb je ...
Ah dank voor je tip! Wij zijn onlangs ingetrokken dus het huis is ook nog vrij ‘leeg’, maar ik denk ook dat het meer speelt (verhuizing, zusje erbij, bijna 2 jaar leeftijd en dus veel frustraties die ze in de nacht moet verwerken), waardoor de oudste niet goed doorslaapt. Alleen kan ik niet goee pinpointen welke het precies is.
4 maanden geleden
Gefeliciteerd met jullie kleintje! Ik ben zelf in december bevallen van onze tweede dochter, dus ik weet hoe pittig het kan zijn. Ik kan je ook zeggen: Ze gaan elkaar nog vaak genoeg wakker maken 😅 maar dat hoort er echt een beetje bij. Dat is nu het nieuwe leven, en daar went iedereen uiteindelijk aan.
Niet om het makkelijk te laten klinken, maar onze ervaringen:
Wij zijn altijd heel duidelijk naar onze oudste geweest, zoals "baby moet huilen hè. Dat komt omdat baby honger heeft." Of als de jongste juist wakker is geworden van de oudste, uitleggen dat dat komt omdat ze een beetje schrok van het geluid. Kinderen willen echt graag helpen en zorgen. Nu komt ze dan bij ons en zegt ze "baby huilt" (ja bedankt, schat 😂), en is het voor haar ook klaar zodra wij daarop reageren of daarnaar handelen. Ze slapen nu ook samen op een kamer, dus ze vindt het haar persoonlijke taak om de jongste haar speentje te geven zodra die 's nachts huilt.
En wij hadden (en hebben nog steeds) echt heel veel aan elkaar. Je hebt twee kinderen en twee paar handen, en dat is soms echt even nodig. Soms loop je over van frustratie door 2 huilende kindjes, en dan moet je elkaar ook gewoon even in de ogen kijken en tegen elkaar zeggen dat het wel goed komt. Want het komt wel goed, hoor 😘
4 maanden geleden
Reactie op Ryrywire
Gefeliciteerd met jullie kleintje! Ik ben zelf in december bevallen van onz ...
Dank voor je bericht! Grote zus is wel zorgzaam. Alleen is ze wel een lichtr slaper geworden sinds we verhuisd zijn, wordt ze vaker in de nacht wakker voor 1-2 uurtjes in het ergste geval en wordt ze bijna 2. Dus het kan van alles zijn, maar nu is het inmiddels al 2 maanden sinds deverhuizing dat ze zo slecht slaapt. Ik vraag me toch echt af of dit een slaapregressie is bij (bijna) 2 jaar of dat ze echt meer tijd nodig heeft om tr wennen aan deze nieuwe situatie.
4 maanden geleden
Reactie op MommyofMina
Dank voor je bericht! Grote zus is wel zorgzaam. Alleen is ze wel een licht ...
Ik zou denken een beetje van alles hoor. We merken het hier ook wel, deze week weer 2 hoektanden erbij en het gaat hier ook stroef de afgelopen nachten. Wennen heeft ook even tijd nodig, en qua slaapregressie merken we het soms ook wel. Wij hebben echt avonden dat ze een uur lang allemaal zinnen uitkraamt die ze eerder die dag gezegd of geleerd heeft, ze heeft duidelijk een heleboel te verwerken in dat kleine koppie. Tel daar nog eens een baby en een verhuizing bij op en dan heb je wel bingo 🙈 Alles went uiteindelijk, stapje voor stapje. Kun je de last een beetje delen met je partner?