9 Reacties

2 jaar geleden
Ik heb dat ook geprobeerd bij mn dochter het ging ineens super goed. Alleen gaf het cb aan dat je het beter niet kan geven omdat ze dan een allergie kan ontwikkelen voor geitenmelk. Dus nu gebruiken we pepti, en we merken gewoon dat ze weer slecht gaat op pepti..... ik ben radeloos

2 jaar geleden
Reactie op Fatimaaxx
Ik heb dat ook geprobeerd bij mn dochter het ging ineens super goed. Alleen ...
Oh wat vervelend dat het nu weer minder gaat..
Maar je moet gewoon doet wat goed is voor je baby hoor en wat goed voor jou voelt.
Zij weten ook niet alles beter. Soms is het gewoon een soort ‘mening’ wat ze geven.
Hoe kunnen ze nou een allergie ontwikkelen voor iets wat ze juist al krijgt. Hebben ze daar niet iets over verteld?

2 jaar geleden
Wij gebruiken het nu 6 weken en zijn er heel erg blij mee!
Voorheen hero, wat opeens omsloeg in na iedere voeding spugen en zelfs projectielbraken.. Vanaf dag 1 pure goat is dat voorbij op af en toe een mondje na!
Bij ons deed het CB er niet moeilijk over, zeiden dat het ook aan alle richtlijnen voldeed alleen dat het gewoon nog niet zo bekend was maar als onze zoon, het er goed op deed, lekker blijven gebruiken.
Wij zijn ook bij een natuurgeneeskunde, zij gaf aan vanaf 6 maanden ook met 1 te blijven doorgaan omdat er bij opvolgmelk meer suikers ed toegevoegd mogen worden die niet nodig zijn. Maar dat is natuurlijk een keuze voor iedereen vrij 😉

2 jaar geleden
Reactie op Reiger0809
Wij gebruiken het nu 6 weken en zijn er heel erg blij mee!
Voorheen hero, ...
Wat fijn om te horen dat het veel beter gaat!
Wij gebruiken nu sinds 2 dagen en merk inderdaat dat het spugen ook minder is dan eerst. Alleen als die spuugt ruikt het wel veeel zuurder door de geitenmelk waarschijnlijk omdat het vetter is dan koemelk.
Heeft jou babytje trouwens ook dat haar ontlasting minder vaak per dag is dan voorheen?

2 jaar geleden
Reactie op ebbb
Oh wat vervelend dat het nu weer minder gaat..
Maar je moet gewoon doet wat ...
CB, met alle respect maar mijn eigen huisarts noemt het constiNATIE bureau. Met hun maatstaven en lijntjes en grafiekjes, aub - heb wel geleerd na drie kinderen dat zij zeker niet diegene zijn naar wie je moet luisteren. Ik zou lekker de geiten melk blijven geven, hun onzin moet je echt met korrel zout nemen.

2 jaar geleden
Persoonlijk zou ik liever een geitenmelk allergie hebben als koemelk want dat zit overal in en lastiger mee om te gaan. Sowieso apart want waarom zou je geen koemelk allergie ontwikkelen en wel een geitenmelk allergie? Hmm…

2 jaar geleden
Reactie op ebbb
Wat fijn om te horen dat het veel beter gaat!
Wij gebruiken nu sinds 2 dag ...
Ik vind het vooral veel muffer ruiken als hij nu spuugt haha!
Voorheen had hij minimaal 1 poepluier per dag en echt heel dun en nu eens in de 2 a 3 dagen en veel vaster, maar we zijn er ook probiotica bij gaan gebruiken!
Als het voor jullie nu al in 2 dagen veel scheelt dan zou ik zeggen lekker blijven gebruiken ongeacht wat het CB zegt! (al snap ik het wel hoor dat je daardoor twijfelt 🙃)

2 jaar geleden
Ja bij mijn tweede zoontje was geitenmelk echt een uitkomst. Was stukken beter. Reflux, moeilijk poepen etc. Zijn toen ook overgestapt