28 Reacties

3 jaar geleden

Nee hoor kan zeker alleen de vraag is of het mooi blijft zitten door de hormonen

3 jaar geleden

Ik heb al vanaf begin gewoon gellac nagels en geen een eraf al die wekwn

3 jaar geleden

Oké. Top. Dit vraag ik omdat er een tijdje gedacht werd dat ik een keizersnede zou krijgen en heb toen bij de voorlichting te horen gekregen dat de nagels niet gelakt mogen zijn. Nu dat niet doorgaat vroeg ik me dit af.

3 jaar geleden

Reactie op BrendaB93

Oké. Top. Dit vraag ik omdat er een tijdje gedacht werd dat ik een keizersn ...
Okee dat kan maja als je met spoed een keizersnede moet kunnen ze er dan ook niks aan veranderen😂🙈

3 jaar geleden

Waarom mag je geen gellac als je keizersnede moet ondergaan ... ?? Ik ben 35 weken en heb vandaag nog me nagels gedaan 🫣

3 jaar geleden

Ik ben 36 weken en heb alles gedaan me nagels haren geverfd. Noem t maar op

3 jaar geleden

Reactie op Mar0987

Waarom mag je geen gellac als je keizersnede moet ondergaan ... ?? Ik ben ...
Tijdens een keizersnede of andere operaties Ed zetten ze een saturatie monitor op je vinger. Door nagellak of valse nagels kan het apparaat minder goed meten. Meestal zullen ze voor de keizersnede een nagel vrij maken van nagellak of valse nagel. Met een geplande keizersnede vragen ze om dit op voorhand te doen

3 jaar geleden

Reactie op Mar0987

Waarom mag je geen gellac als je keizersnede moet ondergaan ... ?? Ik ben ...
Volgens mij is dit omdat ze bij een keizersnede een saturatie meter op je vinger plaatsen om zo je zuurstofgehalte te meten. Gellac kan dan voor een foutieve meting zorgen. Bij spoed zullen ze hier vast ook wel een oplossing voor hebben.

3 jaar geleden

Volgens mij kunnen ze de saturatiemeter ook plaatsen op je tenen, dus als je 1 teen vrij laat lijkt mij het opgelost

3 jaar geleden

Reactie op Septemer2022

Volgens mij kunnen ze de saturatiemeter ook plaatsen op je tenen, dus als j ...
Nog nooit moeite gehad met die saturatiemeter en heb echt lange nagels met gellak haha. Daar doen ze niet moeilijk over

3 jaar geleden

2 wijsvingers moeten eraf. Anders kunnen ze de saturatiemeter niet plaatsen. Of nja wel plaatsen maar hij meet niks.

3 jaar geleden

Reactie op lamyrahhh

Nog nooit moeite gehad met die saturatiemeter en heb echt lange nagels met ...
Oh bij mij deed hij het niet. Ik moest s avonds nog gaan vijlen om een nagel gellac vrij te krijgen.

3 jaar geleden

Ik heb continue patiënten die ik verzorg met nep nagels. Vaak geen problemen en gewoon saturatie te meten en anders zetten we hem op de grote teen. Heb nu zelf ok acryl nagels dus ga het beleven straks. Maak mij geen zorgen 😅

3 jaar geleden

Yes wel gellac. Saturatie kan ook via je oorlel, if needed.

3 jaar geleden

Reactie op nicci-nicolle

Oh bij mij deed hij het niet. Ik moest s avonds nog gaan vijlen om een nage ...
Bij mijn curettage anderhalf jaar geleden was het al lastig te meten en toen had ik dus ook geen gelnagels. Fijn om te lezen dat het in principe geen probleem is!

3 jaar geleden

Reactie op BrendaB93

Bij mijn curettage anderhalf jaar geleden was het al lastig te meten en toe ...
Ik werd met spoed ingeleid. Dus had zelf een vijl meegenomen voor de zekerheid. Met bevalling 2 wijsvingers eraf kunnen vijlen. De rest dag erna. Anders moest ik handschoenen aan. Nou je kindje aanraken met handschoenen is echt niks.. dus ipv middagdutje flink vijlen

3 jaar geleden

Reactie op Mendev

Volgens mij is dit omdat ze bij een keizersnede een saturatie meter op je v ...
Klopt, saturatie meters heb je ook voor het oor. Dat is dan denk ik de oplossing.

3 jaar geleden

Ik ben al gestopt met gellac. Gewoon geen risico nemen. Ik snap sowieso niet dat mensen hun nagels belangrijker vinden. Ik heb wel eens meegemaakt dat het zo moeilijk is om te meten. Dan moeten ze van alles uit de kast trekken, omdat je zo nodig gellac moest aanbrengen.

3 jaar geleden

Reactie op Cher2022

Ik ben al gestopt met gellac. Gewoon geen risico nemen. Ik snap sowieso nie ...
Ik snap je reactie en ben het ook deels met je eens. Alleen als je ervan uit gaat pas te bevallen rond de 37-40 weken maar ineens met 34-35 weken bevalt is dit een ander verhaal natuurlijk. Maar pak gewoon in je noodtas een vijl in. Mocht het eerder gebeuren dan dat je bij de nagelstyliste bent geweest kun je altijd nog even zelf vijlen. Is zo gebeurd en je hebt het medisch personeel er ook mee.

3 jaar geleden

Ben gisteren met 35+2 bevallen en hebben me onder lichte narcose me gehecht en heb gellnagels heb alleen me oorbellen ringen en ketting afmoeten doen me oorpiercings zijn afgeplakt en over me gellnagels zeide ze helemaal niks