27 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb eigenlijk geen idee wat mijn jongste nu weegt (bijna 21 maanden ook), maar haar zus woog met 3 jaar en 1 maand pas 11,8kg. Zij zat toen ook wel randje ondergewicht, maar ze was toen dus ook al ruim een jaar ouder. Ik vermoed dat de jongste wel iets zwaarder zal zijn dan zij destijds, maar 12kg lijkt me totaal geen reden om je zorgen over te maken.

3 maanden geleden

Die van ons wordt dan ook 2, en wij vinden haar ook licht, vergeleken met andere kindjes, maarja ze is ook lang (ong. 88cm en rond de 13kg) en ze eet als een bouwvakker! Dus ik maak me niet druk.

3 maanden geleden

Hier ook… we krijgen dikwijls de opmerking dat ze mager is maar dat was hier altijd al. De kinderarts maakt zich geen zorgen… we zijn net op controle geweest en ze weegt nu net 11 kg en is 88 cm. Ze wordt 30 augustus 2 jaar. Maar mijn man maakt zich ook dikwijls zorgen… de andere kinderen in de familie zijn net allemaal dikkertjes… haar neefje is 3,5 maand en weegt al 7 kg 🫣🫣 Tja ieder zijn eigen groei en zolang ze goed bewegen en happy zijn 🤷‍♀️

3 maanden geleden

Reactie op AnneliesDu

Hier ook… we krijgen dikwijls de opmerking dat ze mager is maar dat was hie ...
Nou, mijn zoon van 2 maanden is al 7 kg 😅 haha Idd mijn dochter eet gewoon goed en gezond, ik vond haar gewicht eigenlijk prima totdat ik zoveel reacties kreeg 😣

3 maanden geleden

Ons zoontje wordt ook in september 2 en weegt net geen 12 kg. Hij is wel aan de ligte kant maar volgt wel zijn groei/gewicht curve van de ggd. Maak je vooral geen zorgen de ene volwassene is ook iets dunner dan de andere

3 maanden geleden

Zoontje van 2 is net 12 kg en volgt zijn eigen lijn. Zijn zusje van 5,5 maand is nu al weer 8 kg, dus wisselt ook erg per kind.

2 maanden geleden

Onze dochter is ook bijna 2 en weegt 10,5 kg, ze kan eten als een volwassen persoon. Ik krijg eigenlijk nooit opmerkingen dat ze mager is. Dat komt misschien wel omdat mijn vriend en ik ook mager zijn. Haar broertje is nu 20 weken en weegt 6 kg, ook een kleintje dus. Het past gewoon bij ons denk ik dan maar. Zelf woog ik met 2 jaar pas 9,5kg dus mijn ouders vinden onze dochter een dikkertje😅 het is maar net wat je gewend bent.

2 maanden geleden

Onze dochter was een paar maanden geleden 10,8kg volgens mij. In het hele afgelopen jaar is ze misschien een kilo aangekomen. Ik vond dat eerst ook wel een beetje spannend, maar dat hoort er wel een beetje bij. Ze gaan nu echt in de lengte groeien en alles komt wat meer in proportie, en de rennen en vliegen wat af natuurlijk. Als ik kijk naar de kindjes om ons heen zijn die rond de 2-3 jaar allemaal een beetje rond dit gewicht.

2 maanden geleden

Mijn dochtertje is 10,4 kilo. En ze is best lang, 86 cm. Dan is dat wel echt te dun. Hoe lang is jouw dochtertje? Als ze goed eet zou ik me echt nul zorgen maken. Volgens mij is 12 kilo ook precies gemiddeld op de lijn. Mijn dochtertje eet ook slecht, dus hier wel een beetje zorgen. Stom dat je schoonfamilie zich hiermee bemoeit!

2 maanden geleden

Mijn dochter wordt volgende maand ook 2 en weegt ongeveer 11,5 kilo. Ze heeft net een groeispurt gehad, maar is ook slank. De broekjes maat 74 passen nu net niet meer. Ze eet verder over het algemeen goed en haar ontwikkeling gaat super dus ik maak me geen zorgen hierom. Volgens mij mogen we binnenkort weer naar het consultatiebureau, daar horen we wel of het goed is of niet :)

2 maanden geleden

Onze zoon 11,2kg. Wordt volgende maand 2. Eten gaat wisselend. Speelt liever dan dat hij eet.. Is heel actief. Ik maak me er niet al te druk om zo lang hij vrolijk is en voldoende binnen krijgt

2 maanden geleden

Onze dochter is zaterdag 2 geworden, 90 cm en 12,1 kg. Volgens mij is 12 kg gemiddeld hartstikke prima. Wat ik de afgelopen 2 jaar heb gemerkt en geleerd is dat ieder kind zo op mijn eigen manier groeit en ontwikkeld. Ik zou je zeker niet druk maken! Zeker als ze gewoon zo goed eet!

2 maanden geleden

Wat een ukkies allemaal hihi, ons kereltje van 8 september is al zo'n 16kg🫣

2 maanden geleden

Hier een klein, vooral licht, mannetje, precies 10 kg en 83 cm. Wordt over een maand 2.

2 maanden geleden

7 sept wordt onze zoon 2 jaar. 84 cm en 11.5 kilo.

2 maanden geleden

Zoon is 91cm en 10,7kilo. Dochter is 90cm en 11,4kilo. Beide 7-9 worden ze 2.

2 maanden geleden

Onze dochter woog op 20/08 9,4 kg en 80,5 cm. 4/09 wordt ze 2. Ze is altijd klein en fijn geweest. En zeer actief 🙈 We zaten net onder de laagste curve maar er nu dus weer op obv die laatste weging ;) Ter info - ze hebben eens de curve geplot obv onze lengtes (ouders) en toen zat ze er perfect in het midden in. Ik krijg geen opmerkingen over haar gewicht/lengte bij de dokter omdat ze sinds start haar eigen curve blijft volgen! Enigste waar ik wel wat extra oplet is als ze ziek is omdat ze iets minder reserve heeft natuurlijk maar ze zijn o zo sterk en halen dit meestal terug op erna ☺️

2 maanden geleden

Op de gewichtsverloopkaart zie ik dat meisjes van 2 jaar een gemiddelde lengte van 87 cm en een gemiddeld gewicht van 12 kilo hebben. Een net tweejarige met die lengte en 15 kilo valt wat ik lees in de categorie ernstig overgewicht. Ons meisje is bijna 12 kilo. Lengte weet ik niet. Mijn man zegt ook dat ze vrij dun is, ze eet ene keer beter dan andere keer en wil echt niet in de kinderstoel (dus altijd op schoot). Ik zie wel een meisje met een gezond gewicht.

2 maanden geleden

Net naar het cjg geweest met mn zoontje, hij is 89,3 cm en weegt net 12 kg. Hun gaven aan zich nog geen zorgen te maken maar we moeten wel over 4 weken terug komen om hem opnieuw te wegen. Bij zijn groeicurve zie je een flinke daling naar beneden, die zit bijna op het randje van het groen. Hij is de afgelopen maanden wel 4cm gegroeid maar niet aangekomen

2 maanden geleden

Reactie op Alissaawrz

Wat een ukkies allemaal hihi, ons kereltje van 8 september is al zo'n 16kg� ...
Hihi ik dacht precies het zelfde van de ukkies. Begon al te twijfelen of hij de enige zal zijn. Hier ook een jochie van 15.1 kg!