14 Reacties

vorig jaar

Allereerst als jij niks verkeerds geeft en gewoon gevarieerd en in kleine porties eten geeft, dan zou ik wel nagaan waar het aan ligt dat je kindje zo zwaar is. Misschien is een diëtiste een goed idee, misschien ook bloedafname. Nu weet ik niet hoe jullie genetisch zijn en hoe jullie stofwisseling werkt. Maar je kan beter ook de medische kant uitsluiten.

vorig jaar

Reactie op Mysecret

Allereerst als jij niks verkeerds geeft en gewoon gevarieerd en in kleine p ...
Dat is het 'm: onze zoon oogt helemaal niet zwaar. Hij heeft een wat opgezet buikje. Dat noemen ze daar zelf een peuterbuikje en dat zou nog wel wegtrekken. Mijn man en ik zijn allebei groot en niet smal, dus ik heb ook nooit verwacht dat wij hele fijne kinderen zouden krijgen. Ik vind een diëtist best een stap voor een kind van 2 jaar. Hij is nog zo klein... Ik moet over 2,5 maand terug en dan meten ze opnieuw. Daarna was hun idee ook een diëtist, maar dat vind ik best heftig...

vorig jaar

Ik zou een diëtist hier benaderen. Of wellicht nog eens teruggaan naar het cb voor concrete tips. Voor volwassenen is het eenvoudiger om tips te delen wat magere alternatieven zijn. Met voor kinderen moet je toch oppassen dat ze geen tekort oplopen. Beweegt je kind trouwens genoeg? Dat maakt natuurlijk ook uit.

vorig jaar

Reactie op Juffrouwmama

Dat is het 'm: onze zoon oogt helemaal niet zwaar. Hij heeft een wat opgeze ...
Een fijne diëtiste is helemaal niet zo een naar iets. Hij/zij kan je inzicht geven in de juiste voeding plus misschien doe je niks fout en dan is dat ook fijn om het uit te sluiten.

vorig jaar

Hij beweegt de hele dag door. Hij rent en springt door het huis en loopt buiten hele stukken naar de supermarkt. Dus te weinig beweging ben ik niet bang voor. Ik denk zelf dat hij in de lengte een groeispurt moet krijgen nog, omdat hij beat al een tijdje ongeveer op dezelfde lengte zit. Maar wat jullie zeggen: informatie inwinnen en dingen uitsluiten is nooit verkeerd. Maar ik vind hem gewoon nog zo klein..

vorig jaar

Reactie op Juffrouwmama

Hij beweegt de hele dag door. Hij rent en springt door het huis en loopt bu ...
Hier exact hetzelfde. Zoontje van de zelfde leeftijd en ook tegen de bovenste lijn zoals ze aangaf. Ik maak mij er nu persoonlijk nog niet druk om nu ze zo aan het ontwikkelen zijn en hard groeien. Ik heb eind januari weer een afspraak maar zou niet gelijk naar een diëtist gaan. Succes :)

vorig jaar

Wat is zijn lengte en gewicht?

vorig jaar

Mijn dochter eet smiddags bijv volkoren soepstengel met zuivelspread of een maiswafel. Verder als drinken altijd water of melk.

vorig jaar

Reactie op Septemer2022

Wat is zijn lengte en gewicht?
Lengte 89,4 Gewicht 15,7 Ze drinken alleen maar water overdag en in de ochtend en avond nog wat halfvolle melk.

vorig jaar

Onze dochter is net 15 kilo en 90 cm was voor nu nog in het groene gebied maar moesten ook zorgen dat het niet ik zo'n stijgende lijn verder ging. Ik trek me er niet zo veel van aan. Ze ziet er perfect uit en heeft alleen nog een peuter buikje. Ze loopt ook nog maar 4 maanden dus dat gaat er vanzelf weer af. Bij mijn laatste bezoek was ze elke keer te licht en moest ik haar toetjes en volle producten geven dus het is toch altijd iets. Wij hoeven overigens geen actie te ondernemen en pas terug te komen bij de 3 jaar. Dus ik heb niet echt tips maar alleen dat je het al super goed doet!

vorig jaar

Volgens mij doe je het al hartstikke goed en geef je de kinderen echt gezond te eten. Ik dacht dat peuters het komende jaar vooral in lengte groeien en niet perse in gewicht dus dan zal dat weer een beetje in verhouding komen.

vorig jaar

Reactie op Juffrouwmama

Hij beweegt de hele dag door. Hij rent en springt door het huis en loopt bu ...
Ik zou zelf ook niet direct naar een diëtist gaan hiervoor hoor. Gewoon gezond blijven eten en lekker bewegen. Maar ik denk wel dat als je echt eetwinkel overweegt, een diëtist wel aan te raden is. Is het bijv wel een goede idee om fruit te gaan schrappen? Of alles vervangen voor magere producten? Dat zou ik niet zomaar doen zonder professioneel advies.

vorig jaar

Om even te verduidelijken: Je zegt dat je dochter op ‘randje obesitas’ zit, begrijp ik dan goed dat ze nu overgewicht heeft en bijna ernstig overgewicht? Of bedoel je dat ze nu nog een gezond gewicht heeft en bijna overgewicht? Als het t eerste geval is dan zou ik inderdaad naar een kinderdiëtist gaan. Als je zegt dat jij en je man ook groot zijn, zou het goed kunnen dat jullie samen onbewust dingen eten die calorierijk zijn. Mijn man is laatst voor zichzelf naar een dietist geweest en hij vond het een prettige ervaring, heel ongedwongen en vooral gericht op bewustwording en ontdekken wat goed werkt voor hem.

vorig jaar

Reactie op Isabelski

Om even te verduidelijken: Je zegt dat je dochter op ‘randje obesitas’ zit, ...
Op het cb noemde ze het zo. Zij vertelde me dat hij volgens deze metingen randje obesitas zit. In mijn ogen heeft mijn zoon geen overgewicht en sowieso niet ernstig. Hij heeft een lekker bol snoetje en een peuterbuikje, maar verder is hij in mijn ogen echt niet te dik. Mijn man en ik zijn qua lengte allebei groot. Mijn man heeft een normaal postuur, ikzelf ben wel wat voller. Onze kinderen eten echt anders dan dat wij doen. Daar letten we heel bewust op, omdat gewicht voor mijn van kinds af aan al een ding is. Onze kinderen krijgen geen ongezonde dingen, maar zijn ook kind. Dus de afgelopen periode hebben ze pepernoten gegeten en eens in de maand eten ze frietjes en een snack bij opa en oma. Maar los van die momenten letten we heel erg op. Maar als het over 2,5 maand inderdaad niet anders is, sta ik er wel voor open om een gesprek aan te gaan bij een diëtist. Ik ga zeker niet zelf dingen schrappen nu of extreem vervangen, maar ik probeer nog bewuster te letten op wat ik de kinderen geef.