46 Reacties

4 jaar geleden

Die hele test stelt niks voor echt niet.. het gaat om de gezondheid van je babytje en jezelf dus ik persoonlijk zou niet weten waarom je het dan niet zou doen.. maar dat is mijn mening!

4 jaar geleden

Zou toch maar doen bij mij was ook alles in orde en toch zwangerschapsdiabetes

4 jaar geleden

Ik heb hem vandaag gehad en het viel reuze mee. Je wordt nuchter geprikt, krijgt een zoet drankje wat even vies is maar te doen, en daarna 2 uur wachten en weer bloed prikken. Ze spuiten niks in je lichaam dus het kan geen kwaad en je bloeddruk etc zeggen niks over je bloedsuiker. Ik zou het wel doen, het kan geen kwaad en als je wel diabetes hebt dan kunnen ze optijd ingrijpen aangezien het je ongeboren baby flink kan schaden.

4 jaar geleden

Effe door bijten ze doen het niks voor niks ..

4 jaar geleden

Het gaat mij niet erom dat t reuze mee valt of niet die glucose drankje etc. Ik vind het persoonlijk gewoon eng om dingen ingediend te krijgen of prikjes te nemen voor de baby geboren is. Ik wacht liever tot de baby geboren is. Ben in echt de enige die er zo over denkt?

4 jaar geleden

Ik zelf heb diabetes (wat ik goed onder controle heb) en ik kan dan ook zeggen dat die prikjes niks voorstellen.. je kan je nog zo goed voelen maar dat zegt vaak niks over diabetes of zwangerschap diabetes.. als het toch niet goed blijkt te zijn kan het schadelijk zijn voor je zelf of je kindje.

4 jaar geleden

Reactie op MorenaBabyBoy💙

Het gaat mij niet erom dat t reuze mee valt of niet die glucose drankje etc ...
Het is een suiker drankje... een paracetamol is slechter haha. En het is een prikje in je vinger die je amper voelt. Als je suiker toch niet goed blijkt ze zijn is dat erg schadelijk voor je kindje als je dat niet weet.. maar het is jou keus en jou lichaam 💕

4 jaar geleden

Reactie op MANONxox

Het is een suiker drankje... een paracetamol is slechter haha. En het is ee ...
Het is een suiker drankje idd met ontzettend hoge dosering suiker, hoe kan dit niet schadelijk zijn voor je baby? Baby’tje gaat stuiteren als een gek en straks gaat zijn hartslag enorm tekeer. Ook dit is een risico, het is niet zo simpel als t klinkt, het een maar een suiker drankje, klinkt onschuldig maar ik vertrouw het niet. Ben niet echt overtuigd, vind gewoon eng dingen indienen voor de baby er is.

4 jaar geleden

Het gaat mij niet erom dat t reuze mee valt of niet die glucose drankje etc ...
Dingen innemen begrijp ik wel maar een bloedafname heeft geen effect op je kindje

4 jaar geleden

Reactie op jihaneD

Dingen innemen begrijp ik wel maar een bloedafname heeft geen effect op je ...
Als je zo’n hoge dosering suiker neemt dan heeft dat wel degelijk effect op de baby.

4 jaar geleden

Reactie op jihaneD

Dingen innemen begrijp ik wel maar een bloedafname heeft geen effect op je ...
Het is niet enkel een bloed afname. Vooraf drink je een heel flesje suikers leeg.

4 jaar geleden

200 ml suikerwater is echt niet schadelijk alsof je zelf niet dagelijks suikers binnen krijgt

4 jaar geleden

Als je zo’n hoge dosering suiker neemt dan heeft dat wel degelijk effect op ...
Het is een glucose drankje.. dat is wel even wat anders als een puur suiker drankje.. daarentegen is het 200ml water met 75 gr glucose.. ik denk dat je op een dag meer suiker binnen krijgt met wat je eet dan dit.

4 jaar geleden

Het is niet enkel een bloed afname. Vooraf drink je een heel flesje suikers ...
Ook dit kan geen kwaad, misschien dat je de baby wat meer voelt maar als het goed is en je hebt geen zwangerschapsdiabetes dan kan je lichaam die suikers goed omzetten. Stel dat je wel zwangerschapsdiabetes hebt en je blijft hier mee lopen dan is dit veel schadelijker voor je ongeboren baby. De keuze blijft natuurlijk helemaal bij jou en dit is helemaal geen kritiek, juist goed dat je bewust bent van wat je wel en niet laat doen. Ik laat zelf namelijk ook niet graag dingen inspuiten. Je kunt je verloskundige eventueel ook vragen wat het effect is van het suikerdrankje op je baby en of het eventueel risico’s meebrengt. Succes!

4 jaar geleden

Ik heb deze test gisteren gedaan! Keek er even tegenop maar gaat wel om mn eigen gezondheid en die van de baby. Ik ben van Aziatische afkomst waardoor er een hoger risico is op diabetes dus vandaar werd me die test aangeraden. Maar je kunt dus zwangerschapsdiabetes hebben zonder dat je er wat van voelt. Het drankje wat je toegediend krijgt is gewoon suiker, dus niks “schadelijks” aan. Uiteindelijk wel schadelijk op langere termijn als je dus echt diabetes hebt

4 jaar geleden

Zwangerdiabetes heb je vaak niet door. Ik ben deze week ook getest zonder drankje. Alleen 3 vinger prikjes(ik heb echt een verhoogd risico). Dat zou je nog kunnen aangeven. Dat je geen drankje wil.

4 jaar geleden

Zwangerschapsdiabetes heb je vaak niet door. Ik ben deze week ook getest zonder drankje. Alleen 3 vingerprikjes(ik heb echt een verhoogd risico) Dat zou je kunnen aangeven. Dat he geen drankje wil.

4 jaar geleden

ik heb voor mijn suikertest alleen bloed hoeven te prikken. als je echt zoveel angst hebt kun je dat bespreken met je verloskundige. maar zoals gezegt kan het drankje geen kwaad, anders zouden ze het een zwangere vrouw echt niet laten drinken. meestal heb je zwangerschapsdiabtes niet door. ik zou het zeker laten testen (ook met drankje als het moet)

4 jaar geleden

Ik heb PCOS en dus een verhoogde kans op zsd dus ik ga de test zeker doen. 75gr glucose is ongeveer 10-12 biggetjes van Katja. In het begin van m’n zwangerschap heb ik weleens de hele zak opgegeten dus ik denk dat de baby en ik dit wel overleven 😅

4 jaar geleden

Lieverd, wij zijn allemaal van mening dat het geen kwaad kan en dat het beter is om het wel te doen. Je vraagt naar onze mening. Maar als jij het absoluut niet wilt, dan doe je het toch niet?