18 Reacties
MOD
9 maanden geleden
Ja hier wordt ook gegooid. Ik reageer er wel op overigens. Van een 'hee wat doe je?' tot een 'dat mag niet'. En van alles er tussen in. En aanspreken lijkt hier wel te helpen. Het gedrag stopt dan en natuurlijk komt het later wel weer omhoog en dan herhalen we de boodschap weer. Niet gooien want... Niet gooien leg het maar neer.
9 maanden geleden
Herkenbaar. Hij kijkt me aan en gooit t op de grond om vervolgens m’n reactie af te lezen. Voorheen negeerde ik het. Nu zeg ik dat eten in t mondje hoort of op het bord. Ik geef ook een ‘nee’ bordje. Alternatief voor de vloer. Blijft hij het doen dan pak ik z’n bordje weg. Als hij het weer wil dan krijgt hij het. Gooit hij opnieuw dan heeft hij kennelijk geen honger genoeg of is hij moe en dan stoppen we er mee. Handjes en mond afvegen, slabber af en uit z’n stoel.
Als hij later honger heeft krijgt hij het bordje opnieuw of we houden hem voor de rest van de maaltijd op schoot om wat van z’n bordje te laten eten. Of van die van ons. Dat helpt ook wel.
Wij hebben ook een hond en die moet wel echt weg want anders gooit hij juist alles naar de hond.
9 maanden geleden
Hier ook een gooier. Tijdens het eten, als hij wakker is beland alles uit bed, speelgoed waar hij mee speelt vliegt ineens door de kamer.
Tijdens het eten probeer ik hier wel wat van te zeggen en idd een bakje neer te zetten waar eten in kan dat hij niet meer hoeft, bijvoorbeeld de broodkorstjes, liever in dat bakje dan op de grond. Maar dit lukt niet altijd.
9 maanden geleden
Gelukkig! we zijn niet de enige dus 🙈 En herkenbaar van de hond! Die moet hier ook weggezet worden, anders gaat het hele bord naar de grond. Nog geen gouden tips dus.. volhouden maar?
MOD
9 maanden geleden
Reactie op September16
Gelukkig! we zijn niet de enige dus 🙈 En herkenbaar van de hond! Die moet ...
Zeker volhouden haha. De oudste heeft een periode gehad dat ze haar toetje in d'r haren smeerde. Dat vond ik erger😅
Hier ook een hond trouwens. En een alles etende kat🙈
9 maanden geleden
Hier ook een gooier… met speelgoed heeft ze nu al begrepen dat ze niet met harde blokken of Duplo mag gooien, enkel met zachte blokjes… maar met het eten ook nog niet afgeleerd gekregen… we blijven ook zeggen nee niet gooien. En benoemen ook als je genoeg hebt mag je aan mama geven, en soms geeft ze nu al haar bord aan ons ipv het op de grond te gooien… dus we blijven volhouden 🤷♀️
9 maanden geleden
Wij reageerden wel en op een gegeven moment stopte ze ermee, toen deed ze het alleen als ze niet meer wilde en toen heb ik haar geleerd dan “op” te zeggen.. en nu doet ze dat en schuift ze haar bord naar mij toe 😂
9 maanden geleden
Ja hoor, hier net zo. Alles gaat door de kamer, eten, bakjes yoghurt, speelgoed. en hij tikt ook met alles tegen de ramen. fases fases. Hij kijkt me wel aan het zwaait met zn vingertje en zegt vervolgens nee nee nee. hij weet volgens mij alleen nog niet dat dat betekend dat het dus echt niet mag 😂
9 maanden geleden
Reactie op 2sonsrich
Ja hoor, hier net zo. Alles gaat door de kamer, eten, bakjes yoghurt, speel ...
Zo herkenbaar! Hij roept hier al "nee, nee" om vervolgens de hele kom rode saus over de kop van de hond te gooien 🙈🙈
9 maanden geleden
Reactie op September16
Zo herkenbaar! Hij roept hier al "nee, nee" om vervolgens de hele kom rode ...
Ik moest hier heel hard om lachen 🙈
Herken enorm wat iedereen hier zegt! Volgena mij is het ook uittesten hoe ver kan ik gaan.
Die van ons gooit ook met alles hij is nu bijna 18 maanden en het wordt gelukkig minder en minder. Volhouden, volhouden en vooral niet ij de lach schieten als het een keer heel hilarisch is 😅😆 kan je overnieuw beginnen...
9 maanden geleden
Hier ook. Ze doen het niet met opzet. Maar leren oorzaak en gevolg. Dus ik ging haar zeur/schreeuw gedrag kopieren. Ze keek me heel raar aan. Maar het belandde niet meer op de grond. Eten ging ook niet soepel. Maar eerst het gedrag ff aangepast hier. Nu nog ontdekken of ze die lepel echt niet wil of juist stukjes met de hand etc. Fases fases fases. Dus nee, hier gaat het ook nog niet geweldig.
8 maanden geleden
Fysio van mijn zoon zei dat wanneer ze mogen "gooien/knoeien" met eten, ze minder met poep gaan spelen/smeren. Of het waar is weet ik niet maar ze was bij meerdere gezinnen geweest waar de kinderen al vroeg netjes hadden geleerd te eten, maar die op latere leeftijd met poep zaten te kliederen
8 maanden geleden
Reactie op Ovenkoekje
Fysio van mijn zoon zei dat wanneer ze mogen "gooien/knoeien" met eten, ze ...
Oh dat zou wel een gunstige bijkomstigheid zijn 😅😅
8 maanden geleden
Reactie op Ovenkoekje
Fysio van mijn zoon zei dat wanneer ze mogen "gooien/knoeien" met eten, ze ...
Oké, dan moedig ik vanavond nog even extra aan als de lepel (bakje) met yoghurt tegen de gordijnen gegooid wordt.
Nee grapje, er zijn grenzen, maar wel goede om dit in gedachten te houden. Lekker smeren over tafel met die yoghurt is een goede middenweg 😅
8 maanden geleden
Oh ja, hier werd het hele bord gelanceerd van de week. Hier is het echt een ding ook, gooien met speelgoed en alles. We hebben nu pittenzakjes gekocht en we proberen nu uit te leggen dat als ze met iets wil gooien de zakjes moet pakken, en de andere dingen niet zijn om te gooien
8 maanden geleden
Volgens cb "jullie bepalen wat ze eet en hoe ze eet, zij bepaald hoeveel ze eet". In werkelijk geven we nu alleen krokante dingen en als hapjes. Dat eet ze alleen als we dat tussen 16.30 -17.00 uur geef. Ze gooit het nu niet meer op de grond. In het begin hield ik een leeg bordje in de buurt en ving het als een gek op. Toen legde ze 1x alles netjes terug op het bordje, heb haar toen zoveel complimenten gegeven. Dat ze hier mee doorging. 🤣
8 maanden geleden
Kleine update! We zijn hier een maandje verder en het wordt een stuk minder. Consequent nee zeggen en eten wegpakken als de gooibeweging komt, lijkt toch zijn vruchten af te werpen.. Er wordt nog gegooid, maar het lijkt beter. Dus hou hoop 😉