8 Reacties

7 maanden geleden

Dat is echt heel zuur en ik snap helemaal dat dit voor jullie nu niet echt als vakantie voelt.. Ik heb geen gouden tip maar het lijkt er op dat ze zich niet op hun gemak voelen in het huisje. Kan je iets van een lampje aan laten? Een deur op een kier? Op jullie slaapkamer laten slapen? Ook al zullen ze jullie en de tv waarschijnlijk wel horen, maar dit kan dan juist wel een geruststelling zijn dat jullie er nog zijn en dat jullie in de buurt zijn. Ik weet dat dit wel (deels) ten koste gaan van jullie tijd samen als ouders, maar dat hoort er helaas ook bij. Ik houd me dan altijd maar voor dat ze straks als ze een stuk ouder zijn helemaal niet meer willen knuffelen enzo..😅

7 maanden geleden

Wat toevallig! Wij zijn ook een midweeek centerparcs nu. Mijn zoontje slaapt gelukkig wel. Is het een idee om hem buiten in slaap te wandelen en eventueel slapend over te leggen?

6 maanden geleden

Wat wij doen Thuis 1 of 2 nachtjes alvast in het campingbedje slapen! Heb je nu niks aan, maar voor de volgende x Eigen beddengoed mee, liefst ‘gebruikte’ die naar thuis ruikt Zoveel mogelijk het ritueel van thuis aanhouden Heel duidelijk aangeven, dit is jouw bedje, hier ga jij slapen, hier gaat mama slapen ect Beetje extra aandacht bij t naar bed brengen. Wij nemen bijna altijd ons eigen camping bedje mee, zodat het voor ons kindje vertrouwd is.

6 maanden geleden

Wij zitten momenteel in het zelfde schuitje. Op vakantie in Oostenrijk en ons zoontje slaapt ook dramatisch. De kamer is niet donker te maken en dus slaapt hij eigenlijk alleen als het buiten donker is. Bij ons op bed werkt helaas ook niet. Te veel te zien dus doet gewoon z’n ogen niet dicht. Dus hij slaapt van 21.30 tot 5.45 ongeveer, en overdag niet. Het is echt vreselijk. Helaas geen tips, ik denk er momenteel ook aan om gewoon naar huis te gaan want dit is niet leuk zo. Thuis slaapt hij altijd heerlijk minimaal 2 uur overdag in z’n donkere kamer en dan de nacht van 19.00 tot 07.00..

6 maanden geleden

We zijn nu weer op vakantie, eerste avond en meteen drama. Doen alles precies zoals thuis, al zitten we daar ook een uur boven omdat ie niet is weg te leggen. Hij ligt ook met z'n broer op een kamer, net als thuis. Maar met het gekrijs slapen ze dus allebei niet. Mijn man zit boven met ze. Ik hoop zo dat hij gaat slapen. Ik heb echt geen idee waarom hij zo in paniek is 😞

6 maanden geleden

Reactie op MamaEkens

Wij zitten momenteel in het zelfde schuitje. Op vakantie in Oostenrijk en o ...
Ik plak op vakantie, als de slaapkamer niet donker is de ramen af met vuilniszakken (dubbele laag). Dan is het wel donker en slapen ze prima, ook overdag. Misschien nog een idee om te proberen.

6 maanden geleden

Reactie op Jappie123

Ik plak op vakantie, als de slaapkamer niet donker is de ramen af met vuiln ...
Thanks voor de tip. Helaas is het een kamer met bijna alleen maar ramen, inclusief twee dakramen 🥲. Alles afplakken is eigenlijk geen doen. We hebben hem net maar meegenomen naar de donkere badkamer, en daar in slaap gewiegd. Binnen 10 minuten in diepe slaap. Dus dat zullen we de rest van de vakantie maar moeten doen, en alles om het middag dutje heen plannen. Dat zijn we wel gewend, doen we in Nederland ook altijd omdat hij nooit onderweg slaapt. Altijd jaloers op kinderen die slapen in het openbaar 😂

6 maanden geleden

Heel vervelend. En het campingbedje in de donkere badkamer zetten? Dit hebben wij ook wel eens gedaan, als dat de beste optie was!