12 Reacties
3 jaar geleden
Is wel flink verschil met die van mij, onze baby boy werd met 30weken geschat op p53
3 jaar geleden
Hey!
Hier ook een kleine baby. Eerst op p9 en nu op p8.
Ik zat 5 dagen later al bij de gynaecoloog. Kan 3 oorzaken hebben
-Slecht werkende placenta
-Kleine ouders ( wij zijn allebei ook niet groot )
-Afwijking
Je word gewoon extra goed in de gaten gehouden. Ik moet rusten maar ook wel fit/in beweging blijven.
3 jaar geleden
Mijn kindje is gemeten op p1 afgelopen week. Daarvoor meerdere groeiecho s gehad, beetje fluctuerend van p5 tot p1. Ik zat toen na de eerste meting op p1 bij 27 weken de dag erna al bij gynaecoloog. Ze houden m’n kindje goed in de gaten, maar gynaecoloog heeft gezegd dat ik me voorlopig ook geen zorgen hoef te maken dus dat probeer ik dan maar.
Ik zou je dus geen zorgen maken! Van p13 naar p9 kan ook gewoon een meting verschil zijn, maar volgens mij sturen de vk standaard door onder de p10 of p9. Gewoon even voor de zekerheid. Ze gaan in ieder geval je placenta checken en als de doorbloeding gewoon goed is, dan is je kindje waarschijnlijk gewoon klein maar gezond :)
3 jaar geleden
Hallo lieve mama,
Ik ben 16 maanden geleden bevallen van een prachtige kleine meid, zij is geboren met P waarde van P4
Ik werd medisch toen ik bijna 30 weken was en dat zelf dankzij mij. Ik voelde me dochter 2 dagen lang niet ik had minder leven na dat de verloskundige mij door stuurde naar ziekenhuis heb ik 3 dagen lang CTG scan gehad daar bleek dat de P waarde van me dochter steeds kleiner werd.
K ben nu zwanger voor de 2’de momenteel is zijn P waarde op P18 deze week heb ik weer groei echo en wordt ook met deze zwangerschap medisch behandeld.
Maak je geen zorgen dat heb ik persoonlijk voor niks gedaan tenzij je geen leven voel gewoon bellen. Ik kreeg bij me dochter om de 2 weken groei echo en elke dag CTG scan
3 jaar geleden
Ik snap heel goed dat je benieuwd bent! Ik zou me ook geen zorgen maken tenzij de gynaecoloog zegt van wel. Ons kindje wordt op p24 geschat (deze week nieuwe groeiecho) en een collega van mij is bevallen van een p1 kindje. Super gezond kindje, alleen heel klein ja. Je hebt nou eenmaal een normaalverdeling en niet iedereen zet een gemiddeld kindje op de wereld en heb je uitschieters beide kanten op.
3 jaar geleden
De echoscopiste zag bij mij geen groot verschil in groei tussen de 28 en 34 weken echo. Ik werd door de vk gelijk doorgestuurd naar de gynaecoloog. Ik kon de volgende dag gelijk terecht. Gelukkig ook, want ik maakte me veel zorgen. Er werd een ctg bij mij gemaakt en daar zagen ze ook geen grote groei verschil, maar verder was alles goed met mij. De metingen zijn gebaseerd op Nederlandse standaarden zei de gynaecoloog. Mijn man en ik zijn allebei klein. De gynaecoloog wil mij toch in behandeling hebben bij haar om te kijken of dit echt de erfelijke aanleg is van ons omdat we klein zijn. Mijn man is 1.70 en ik kleiner dan hem. Vorige week hft ze gekeken of de placenta goed werkt en dat werkt dus goed. Nu donderdag gaat ze weer een ctg doen om te kijken hoe alles groeit en als de baby al ingedaald is en daarna draagt ze me weer over aan de vk. Het is niet om je zorgen te maken. De gynaecoloog zei bij sommigen zijn het gewoon erfelijk aanleg waardoor het kindje niet groeit volgens de metingen die zij hebben, maar het kan geen kwaad om de ontwikkeling bij te houden, zodat ze niets mislopen.
3 jaar geleden
Reactie op Deemsss
Mijn kindje is gemeten op p1 afgelopen week. Daarvoor meerdere groeiecho s ...
Word jij ook ingeleid op 37 weken om deze reden? Wij zitten op p1.8
3 jaar geleden
Reactie op Mommy2beeeeeee
Word jij ook ingeleid op 37 weken om deze reden? Wij zitten op p1.8
Ja! Tussen de 37-38 weken. Gynaecoloog zei dat dit vooral voor de zekerheid is. Ze halen liever te veel baby s iets te vroeg (na de 37 weken), dan 1 te laat omdat de placenta na 37 weken vaak sowieso iets minder goed werkt.
Maar ik vind het eigenlijk stiekem wel fijn om een beetje te weten wanneer ze komt 😊
3 jaar geleden
Wij zijn van P77 naar P22 gegaan, ook een behoorlijk verschil. Qua benen dan. De rest ging gewoon “constant” door. De verloskundige zei dat dit ook door moment van meten kan zijn. Dat babys eerst langer worden, dan dikker dan weer langer en dat het ook kan liggen aan of baby’s net een groeispeurt hebben gehad. Én indd dat het Nederlandse maten zijn. Ik ben zelf half Nederlands en mijn man helemaal niet. Morgen nog een groeiecho.. Ben benieuwd.. hopelijk valt het allemaal gewoon mee bij ons allemaal. 🙏🏽