8 Reacties

één jaar geleden

Hier hetzelfde.. ik lees mee, wel laat ik onze zoon bij ons in de woonkamer slapen in de wipstoel, ivm reflux en omdat hij overdag in zijn eigen bedje helemaal al niet wil slapen.. Enige tip die ik heb wat bij ons soms werkt is baarmoedergeluiden aan of andere rustige slaapmuziekjes voor kinderen en de robotstofzuiger🤣

één jaar geleden

Volg hetzelfde probleeem

één jaar geleden

Wij doen baarmoeder geluiden. Tut tegen de speen. Wiegen op het kontje. Muziekje

één jaar geleden

Hier dezelfde leeftijd en slaapjes gaan even heel moeilijk… ervoor sliep ze zonder probleem 2 lange blokken en de laatste 3 dagen lukt dit enkel nog in de draagzak. In de wipper of bedje is ze telkens heel snel wakker. Hopelijk is dit een tijdelijke fase?

één jaar geleden

Hier ook zo zelfde leeftijd !!!

één jaar geleden

In zijn eigen bedje kan mijn zoontje van 14 weken (gecorrigeerd 10 weken) ook alleen maar hazenslaapjes van 30min maken. Je kunt er echt de wekker op zetten. Heel af en toe lukt het met het eerste slaapje van de dag heen door te laten slapen, door net voor hij wakker zal worden de kamer in te sluipen en snel te kunnen sussen als hij wakker wordt. Echter lukt het vaker niet dan wel.. ook opvallend is dat meneertje slapend op mij nergens last van heeft, dan slaapt ie zo uren achtereen😛 en soms in de kinderwagen, als we langer dan dat eerste hazenslaapje lopen lukt het ook nog wel eens dat hij dan door slaapt. Ik heb van het idee dat hij moeilijk in slaap komt na zo’n hazenslaapje door lichamelijk ongemak (krampjes en reflux). Hoop dat het beter wordt als hij daar overheen groeit.. Ook interessant is dat hij ‘s nachts wel goed slaapjes kan koppelen…

één jaar geleden

Reactie op Babetteevb

In zijn eigen bedje kan mijn zoontje van 14 weken (gecorrigeerd 10 weken) o ...
Idemdito

één jaar geleden

Mijn dochtertje is 5,5 maand en doet weer/nog steeds hazenslaapjes overdag. Snachts slaapt ze (mits af en toe de speen erin stoppen) van 22 tot 7 uur. Maar overdag zijn de slaapjes zo kort! Soms maar 10 minuten en dan is ze alweer wakker, vrolijk en wel.. Mijn eerste had hier niet zo erg last van, maar die had ook geen speen. Zou het daar aan liggen? Zodra hij uitvalt wordt ze wakker?