29 Reacties
3 jaar geleden
Wat geeft de verloskundige dan aan?
Je hebt wat hieronder ook al wordt aangegeven van Vitakruid of Solgar.
Daarnaast hielp bij mij Floradix heel goed na m’n bevalling. Ik merkte als ik het vergat.
Daarnaast probeer bij iedere maaltijd ijzerrijk voedsel tot je te nemen in combinatie met vitamine C voor de beste opname.
Pure bietensap van Zonnatura is ook een snelle oplossing
3 jaar geleden
Ik zou er echt nogmaals op aandringen. En desnoods bij je huisarts. Een lage bloeddruk is gezond en goed voor de doorbloeding van je placenta maar super vervelend. Ik heb het ook in combinatie met een laag HB; 6,1 maar dat is nog niks bij jou vergeleken 😅
3 jaar geleden
Dat is inderdaad laag ja! Ik neem floradix en heb het idee dat dat beter helpt dan de kauwtabletten die ik eerst had. De dosering van floradix is ook hoger dan bij de kauwtabletten.
3 jaar geleden
Reactie op Snuitjespruitje
Ik zou er echt nogmaals op aandringen. En desnoods bij je huisarts. Een lag ...
Ja vreselijk gewoon en met de warme dagen al helemaal niet te doen, daarbij gaan we op vakantie naar spanje en wil ik me gewoon optimaal mogelijk voelen. Zal de floradix uitproberen maar me voorkeur gaat echt jaar t infuus
3 jaar geleden
Reactie op 4boys1girl
Ja vreselijk gewoon en met de warme dagen al helemaal niet te doen, daarbij ...
Bij mij hielp het minimaal. Gebruik nu Gentle Iron op aanraden van de vk. Succes!!!
3 jaar geleden
Bij mij hielp het minimaal. Gebruik nu Gentle Iron op aanraden van de vk. S ...
Heb dit indd ook als advies gekregen te gaan gebruiken. En slaat het een beetje bij je aan?
3 jaar geleden
Reactie op 4boys1girl
Heb dit indd ook als advies gekregen te gaan gebruiken. En slaat het een be ...
Ja dit slaat goed aan! Ik gebruik dubbelop hoor, op aanraden van de vk. Heb ijzer tabletten gewoon van Kruidvat merk en dan die gentle iron
3 jaar geleden
Hoi! Ik zou het toch nog een x aankaarten bij je VK. En anders bij je huisarts. Ik heb het ook het infuus gehad en ik voel me een stuk beter.. en ik had ook echt gezegd dat ik geen tabletten meer wil en ik stond op een infuus. En ze hebben geluisterd
Daarvoor idd Tabletten gehad. Nano ijzer en floradix geprobeerd maar daar dat gaf heel weinig resultaat…
Succes
3 jaar geleden
Reactie op lamyrahhh
Wat is het verschil? ☺️
HB ofwel hemoglobine heb je nodig om zuurstof van je longen naar de rest van je lichaam te vervoeren. Als je ferritinewaarde te laag is, heb je te weinig ijzer in je lichaam. Het kan dan moeilijker voor je lichaam zijn om hemoglobine aan te maken. Een laag ijzergehalte gaat wel vaak samen met een lage hb, maar dit hoeft niet altijd zo te zijn
3 jaar geleden
Die van mij was vorige week 6.1
Mij is deze geadviseerd: https://www.etos.nl/producten/solgar-gentle-iron-20-mg-90-capsules-120539879.html
3 jaar geleden
En in tweede instantie? 😅
Nou de baby neemt bijna altijd wat hij/zij nodig heeft. Dus alleen bij echt langdurige en zware tekorten kan het van invloed zijn vroeggeboorte/iets lager geboorte gewicht bijv. Maar nog steeds de meeste last zul je er zelf van hebben