23 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg! Ben ook benieuwd naar de keuze voor een zitje/ mamafiets vs fietskar of bakfiets. Dus ben benieuwd….

3 jaar geleden

Yess mijn dochter draagt een abus fietshelm (flinke zoektocht haha)! Ze zit in een voorzitje op mijn elektrische fiets. En ook omdat mensen in het verkeer tegenwoordig vrij ‘idioot’ zijn en zo’n klein baby hoofd vast in de fiets naar mijn idee bij een val hard zou kunnen vallen en zo’n klein hoofdje 🥺

3 jaar geleden

Ik ga mijn dochter wel een helmpje op zetten Als je ziet hoe mensen tegenwoordig zijn in het verkeer... Dan kan ik misschien goed fietsen maar de rest van de weggebruikers misschien niet Wil geen risicos lopen 🙂

3 jaar geleden

Jup bij mij heeft zowel de baby in het voorzitje als de peuter in het achterzitje een helm op. Wel zo veilig en door direct te starten weten ze niet beter. Hopelijk willen ze zo lang mogelijk een helm ophouden ook met zelf fietsen 🤞

3 jaar geleden

Yes! Onze dochter draagt een helmpje. Vind ik wel zo’n fijn idee, mocht er toch iets gebeuren.

3 jaar geleden

Yes, hier ook een helm. Gekocht bij Halfords, maat S. Ze hebben leuke kleuren en meerdere soorten. Zo'n helm zal de eerste klap opvangen mocht ik vallen. Ik draag zelf geen helm.

3 jaar geleden

Aah super bedankt voor de snelle reacties😄 ik ben overtuig haha, zal er ook snel eentje aanschaffen!

3 jaar geleden

Wij hebben een helmpje van bobike!

3 jaar geleden

Hier wel! Dan went ze naar mijn idee aan dat een helm bij fietsen hoort en vind het wel een fijn idee. Mochten we een keer vallen dan kan ik mezelf hopelijk nog redelijk opvangen, maar zij zit vast in een stoeltje. Wij hebben een helm van urban iki.

3 jaar geleden

Ik zie online hele leuke helmpjes maar hoe kan ik de maat meten van onze dochter

3 jaar geleden

Yep, ons zoontje heeft een helmpje van Bobike, hij vind het nog niet helemaal geweldig maar aangezien wij fietsen op een elektrische fiets vonden we het wel verstandig!

3 jaar geleden

Reactie op Mommy Pris

Ik zie online hele leuke helmpjes maar hoe kan ik de maat meten van onze do ...
Ik heb me gebaseerd op de meting van het consultatiebureau en er rekening mee gehouden dat het ondertussen iets gegroeid kon zijn. 😅 Anders kan je online ook wel instructies vinden over hoe je dat zelf op kan meten!

3 jaar geleden

Ik heb ook een helm gekocht maar mn zoontje vind het verschrikkelijk, is alleen maar bezig om al krijsend die helm van zn hoofd te krijgen (zit zeker niet te strak)... Weet nog niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken, hij haat sws alles op zn hoofd, petjes, hoedjes, allemaal stom.

3 jaar geleden

Reactie op IdJvdK

Ik heb me gebaseerd op de meting van het consultatiebureau en er rekening m ...
Dan ga ik online even kijken. 6 feb is ze voor het laatst bij het consultatiebureau geweest. , ze mag begin augustus weer.

3 jaar geleden

Heb wel helmpjes, voor de baby en de peuter. Ene zit voorop andere achter. Heb z’n hoofdje gemeten, zo’n 45-46 cm en heb een helmpje voor 45-50 cm voor hem. Idd, better safe than sorry vertrouw mezelf wel met fietsen maar ongeluk zit in een klein hoekje en er hoeft maar iemand niet op te letten..

3 jaar geleden

Reactie op Mommy Pris

Ik zie online hele leuke helmpjes maar hoe kan ik de maat meten van onze do ...
Ik heb het met een zacht/soepel meetlint gedaan op de plek ongeveer waar het cb ook meet.

3 jaar geleden

Hier inmiddels een bakfiets aangeschaft. 3 kids, 1 fietst zelf 2 in de bakfiets 5j en 9 maanden. Allemaal een helmpje op.

3 jaar geleden

Ik heb ook een helm gekocht maar mn zoontje vind het verschrikkelijk, is al ...
Hier heeft de oudste eigenlijk nooit echt tegen gesputterd, maar de jongste probeert hem wel ook af te trekken. Ik geef nu snel een maisknabbel of rijstwafeltje (=meer tijd) in zn hand en zorg dat ik fiets voor hij hem op heeft. Dan is hij eerst afgeleid door eten en erna door het fietsen. Vast niet het meest verantwoorde, iets te eten in zn hand proppen, maar ach 🤷🏼‍♀️. Op gegeven moment is hij er vast aan gewend en dan is het niet meer nodig.

2 jaar geleden

Yes, hier heeft ze ook een helmpje op als ze voorop in het stoeltje gaat. Gaat er soms zo onbehouwen aan toe in her verkeer op het moment.. better safe than sorry.

2 jaar geleden

Hier ook een helmpje. Urban Iki. Inderdaad met een meetlintje op basis van de instructies. Ben heeeel blij dat hij hem heeft, want hij is al een keer gevallen. Fietstrapper bleef hangen bij opstappen. Man, fiets en kind met z’n drieën tegen de vlakte. Wil niet weten hoe dat was afgelopen zonder helm. 😬