Lieve moeders, (en/of vaders?),
Onze dochter van 15,5 maand slaapt sinds een week of 5 in haar eigen bedje. De eerste nacht was een drama, maar de 2e nacht ging zoveel beter en vanaf de derde nacht eigenlijk heel goed. Rond half 5 haalde ik haar wel naar ons, want op 1 keer na kreeg ik haar dan niet meer in slaap in haar eigen bed. Maar goed, sinds dat ze in haar eigen bed sliep werd ze minder wakker of viel ze zelf weer in slaapt, terwijl ze bij ons tot soms wel 6x toe melk wilde.
Onze dochter sliep dus een stuk beter en wij eerlijk gezegd ook! We sliepen natuurlijk dieper, minder alert en het was ook beter voor onze relatie. Dan heb ik het niet alleen over fysiek, maar gewoon samen tegelijk naar bed, lekker kletsen.. gezelligheid.. ipv geïrriteerd zijn omdat hij bijvoorbeeld wat stiller moet zijn zodat onze dochter niet wakker wordt 😂😅
Maar nu het probleem.. drie dagen geleden kwam ik er door een pieperig meisje met koorts en diarree achter dat ze vier kiezen erbij heeft. ‘s avonds wilde ze absoluut niet in haar eigen bed terwijl ze daarvoor gewoon zelf in slaap viel. Ze bleef staand krijsen en werd met geen mogelijkheid rustig. Alleen als ik haar uit bed haal en met haar knuffel/wieg totdat ze in slaap valt. Maar zodra ik mn hoofd al naar achter doe begint het krijsen weer. Ze heeft inmiddels geen koorts meer, eet weer normaal en piept niet meer overdag. Maar dit slapen is nu al 3 nachten zo. Ze start na wat pogingen dan toch bij ons in bed. 🥲🥺 Ik wil er eigenlijk voor zorgen dat ze weer in haar eigen bed gaat.. maar ze lijkt zo bang als een van ons weg gaat. Dat is sinds een week ook zo buiten de bedtijd, bijv. op de crèche of als mijn man eerder naar werk gaat.. heel vermoeiend maar ook gewoon heel zielig. Daarom dacht ik ook aan verlatingsangst, ik zag ook ergens dat dit bij 15 maanden hoort.
Maar; wat moet ik nu doen?? Echt alle tips en adviezen zijn welkom. Voorheen gebruikte we dit liedje: https://youtu.be/cdbcBn2VA9U?si=zyKSSMnk8f5510yu in combinatie met melk. Maar ze wil nu niet eens drinken, denk bang om in slaap te vallen?
Ik hoop dat jullie tips hebben 😵 want bij CB zeggen ze alleen maar cold turkey laten krijsen/huilen…