44 Reacties

één jaar geleden

Ik heb oprecht veel bewondering voor je! Borstvoeding is namelijk voor mij teveel geweest waardoor ik ben gestopt. Knap dat je het zo lang vol kan houden! Ik lees inderdaad een kindje die nog moet leren om zelf in te slapen. Je kan veel gratis gidsen vinden op websites van slaapcoaches. Ik raad aan om die goed door te lezen! Ook wil ik je de tip geven om consequent te zijn. Mijn zoontje sliep alleen nog maar in ons bed. Sinds vorige week heb en we uren op zijn kamertje gezeten om hem in zijn eigen slaapkamer te laten slapen en met resultaat, het lukt hem nu zelf. Ik had wel 50x willen opgeven maar wilde perse doorzetten. Je moet er voor 200% achter staan! Heel veel succes!

één jaar geleden

Reactie op BabyMAjong

Ik heb oprecht veel bewondering voor je! Borstvoeding is namelijk voor mij ...
Dankjewel voor je lieve reactie! Ik ben ook zo blij dat ik bv kan geven en wil dat graag voortzetten.. Hoe zien die uren op het kamertje van je zoontje eruit? Houd je hem dan vast in je armen (wieg je hem?) of ligt hij in zijn bedje en zit je er naast of een combinatie van beiden? En hoeveel dagen kostte het je? Ik ga op zoek naar de gratis gidsen! Fijne tip! Ik volg op Insta al wel "liefdevaneenmoeder", maar kan nog wel meer input gebruiken..

één jaar geleden

Lieve mama. Aller eerst je handelt altijd in het belang van je kindje. Je doet wat voor jou goed lijkt. En daarin kun je het eigenlijk niet fout doen. Je zegt dat je het graag anders wilt zien. En dat kan ik me heel goed voorstellen. Als ik je verhaal zo lees lijkt je dochter inderdaad gewend geraakt aan het inslaap vallen aan de borst. En het enige wat echt werkt is dat niet meer doen. Je kunt er nog steeds voor haar zijn en nog steeds geborgenheid geven. Moeilijk zal het worden. Het is gewoon heel pittig om een gewoonte af te bouwen. Jullie zullen dit samen met elkaar moeten doen. En als jullie het beiden willen, moeten jullie het samen gaan doen. Ik heb het in een ander topic geschreven. Mijn dochter sliep ook heel slecht (zij is nu bijna 3) en wij besloten er ook voor te gaan. Het kostte 4 dagen. 2 drama nachten en toen nacht 3 was veel beter en nacht 4 ging het goed. Ik wil hiermee niet zeggen dat het snel voorbij is, want dat verschilt per kind. Ik denk wel dat als je er voor wilt gaan, je het ook goed moet doen. Je kunt dan eigenlijk niet halverwege opgeven, omdat je het dan “voor niets” hebt gedaan. Werk samen met je partner, support elkaar. En pak het aan zoals het goed voelt voor jullie. Want ook daarin kun je niks verkeerd doen.

één jaar geleden

Reactie op Felici

Dankjewel voor je lieve reactie! Ik ben ook zo blij dat ik bv kan geven en ...
Ik ben op de kamer van mijn zoontje gaan zitten met de rug naar hem toe, dus geen oogcontact. Wanneer hij begon met huilen of ging zitten liep ik naar hem toen en trooste hem vanaf daar. Dus niet optillen. Weer neerleggen en weer gaan zitten. Net zo lang tot hij sliep. Dit heeft de eerste nacht 3 uur gekost, de 2e nacht 1,5 uur en daarna lukte het hem om alleen weer in slaap te komen. Ik volg bureau voor slaap en slaaptips voor babys op instagram!

één jaar geleden

Reactie op annaniempje

Lieve mama. Aller eerst je handelt altijd in het belang van je kindje. Je ...
Jaaaa met jou tips het het mij dus gelukt, zo super fijn!!

één jaar geleden

Ik vind het al knap dat je dit zolang vol gehouden hebt! Wij hebben dit probleem ook gehad van 4 tot 8 maanden alleen ik gaf steeds wat flesvoeding. Aan de fles viel ze snel weer in slaap en zo hadden wij ook nog wat nachtrust. Het gevolg was alleen dat ze steeds vaker kwam in de nacht en alleen nog maar stil te krijgen was met de fles. Wij hebben hulp gezocht bij een slaapverpleegkundige via het consultatiebureau. Ook wij moesten echt consuqent gaan zijn. We zijn hier een paar dagen later mee gestart omdat we toen samen een week vrij waren. Wij moesten haar ook laten huilen maar zolang ze huilde wel elke 10 minuten naar haar toe lopen. Aai over de bol, kusje geven en zeggen dat ze lekker moet gaan slapen. De eerste nacht was pittig, de tweede nacht al korter en de derde nacht sliep ze door. Ze is nu ruim 14 maanden en nooit geen problemen meer. Tegens ons werd ook gezegd help elkaar want als je eenmaal toegeeft wordt het heel lastig. Dit is wat ons heeft geholpen maar je moet wel alleen dingen doen waar jullie je goed bij voelen. Ons hielp het wel dat we zelf een aantal dagen vrij waren omdat we hierdoor niet de druk voelde van werk de volgende dag.

één jaar geleden

Lieve mama, ik ben niet van mening dat jullie een slaapprobleem hebben! Hier gaat het precies hetzelfde en het is inderdaad zo anders dan hoe ik het mij had voorgesteld! Maar sinds ik mij er in ben gaan verdiepen blijkt het biologisch gezien heel normaal baby/dreumes gedrag te zijn! Slaapcoaches adviseren over het algemeen om versneld de afstand tussen ouder en kind te vergroten, terwijl het kind daar nog niet aan toe is. Thegentlekidd volgen op insta is een aanrader! Ze heeft ook een ebook met hele uitgebreide en waardevolle tips! Als ik het zo lees denk ik dat dat beter bij jullie aansluit dan een slaapcoach! Succes 💪🍀

één jaar geleden

Reactie op Lottiee

Lieve mama, ik ben niet van mening dat jullie een slaapprobleem hebben! Hie ...
Ik ben het met Lottie eens! Een borstassciatie is ook echt de meest natuurlijke slaap associatie die er maar kan zijn. Neemt niet weg dat het heel erg pittig kan zijn natuurlijk, dus top dat je het dus tot zo ver vol houdt!! Aan je verhaal lees ik dat je het liefste niet wilt slaaptrainen en responsief wilt blijven naar je kindje toe. Als je dat echt wilt blijven doen dan zou ik zeker geen slaapcoach inschakelen. Dat gaat je veel geld kosten om vervolgens te horen dat je de borstvoeding moet afbouwen en je kindje op de een of andere manier moet laten huilen. Maar ik denk dat dat dus niet de manier is die jij zou willen inzetten. Prima overigens dat andere ouders dit wel kiezen, iedereen doet wat voor haar het beste voelt. Persoonlijk zou ik je aanraden om contact op te nemen met een holistisch slaapcoach zoals @thegentlekid op instagram of volg de cursus van liefde van een moeder. Die laatste heb ik zelf ook gevolgd en ik heb er echt veel aan gehad! Zij kunnen je ook echt helpen om het slapen te verbeteren zonder slaaptrainen of tranen van je kindje. Je bent in ieder geval al heel goed bezig met het responsief zijn richting je kindje dus heb vertrouwen dat het echt goed gaat komen! Uiteindelijk komt ze er echt wel en leert zij ook zelf te slapen.

één jaar geleden

Kan ze overdag in slaap vallen zonder de borst? Dus voor dutjes of op de opvang? Dan weet je dat ze zonder de borst in slaap kan vallen. Ik sluit me aan bij alle tips voor een holistische slaapcoach, ook zonder in te leveren op nabijheid kan je hier stappen in maken. Wij zijn bijvoorbeeld op zoek naar een vloerbed, zodat als onze dochter slaapt we haar niet meer hoeven te verplaatsen. Zo willen we langzaam toe gaan bouwen naar minder hulp nodig hebben bij inslapen, maar wel in haar tempo. Mij helpt het om een beetje op tijd te gaan slapen, dan ben ik over het algemeen aardig uitgerust ondanks meerdere keren wakker worden. Het is wel duidelijk dat de huidige situatie voor jullie niet meer werkt, ik zou inderdaad met iemand zoals thegentlekidd of studio dodo.byliels eens kijken wat jullie kunnen veranderen om aan iedereens noden tegemoet te komen. 😘

één jaar geleden

TS iedereen heeft hier andere meningen over. En die zie je nu al verschijnen. Ieder moet doen wat hij/zij fijn vindt en bij zich past. Ik sta er zo in: Een zeer herkenbaar verhaal! Daarom hebben wij bij 6 mnd hulp ingeschakeld en geen moment spijt gehad. Ze slooot aan bij wat wij wilden. Er waren verschillende opties voor zelfstandig slapen te leren. Wij kozen voor de 'hardste' vorm omdat we de anderen al geprobeerd hadden em niet werkte. Kennissen hebben dezelfde coach en kiezen een andere methode die beter bij hun kindje past en ook werkt. En dat is niet altijd laten huilen! (als je een goede hebt) Wij hebben geen moment spijt gehad. Meisje slaapt beter (ze was zwaar oververmoeid en dus totaal niet gezellig) en wij ook. Het zal pittig worden de eerste dagen, maar doorzetten en consequent is het sleutelwoord. Wij hadden op dag 2 al resultaten! Een slaapcoach zal echt niet zeggen datje geen borstvoeding moet geven of afbouwen. Maar zeer waarschijnlijk wel dat voeding een verkeerde slaapassociatie is. Ze 'moeten' niet in slaapvallen aan de borst/fles als dat verdere problemen oplevert, voeden en wakker wegleggen is dan beter. Ze schrikken wakker in hun bedje en weten niet hoe ze daar kwamen. Het wakker wegleggen heeft ons gelopen en het eindeloos wiegen (en wakker worden bij neerleggen) was eindelijk voorbij. (wiegen was fysiek voor mij eigenlijk niet haalbaar vandaar dat ik er zo blij mee was) Succes!

één jaar geleden

Reactie op Lottiee

Ik ben het gedeeltelijk ook met jou eens hoor! Maar uiteindelijk zullen papa en mama moeten kunnen zorgen voor hun kindje. En als het slaapgebrek je opbreekt, zul je daar toch iets aan moeten doen. Want dat komt meestal niet ten goede van je eigen stemming. Ik zelf denk, dat je prima de geborgenheid en liefde kan geven die hij/zij nodig heeft en je kindje kan leren slapen. Je hoeft ze namelijk niet te laten huilen. Je kan ze troosten, knuffelen bij ze zijn.. alles wat je graag wilt. 😊

één jaar geleden

Ik vind niet dat dit een slaapprobleem is hoor, wij hebben precies hetzelfde alhoewel het wat beter gaat sinds ze in haar eigen kamer slaapt. Ook ik heb niet langer dan 4 uurtjes achterelkaar geslapen 😅 de ene nacht slaapt ze goed wordt ze 2 keer wakker en soms 3/4 keer. Ze groeien er overheen hopelijk snel.. En ja ik kom ook echt chronisch slaap te kort doet me echt slecht, maar het is nu eenmaal niet anders 🥲

één jaar geleden

Hier exact hetzelfde maar zie het als normaal en fysiologisch. Nu wil dat niet betekenen dat iedereen dit ook maar even doet ook al is het niet perse afwijkend. Wij zijn ook zoekende geweest naar een wat betere slaapkwaliteit van mijzelf. Vloerbed was een deel van de oplossing en een ruim bed zonder partner erin als samen slapen nodig is bij bv ziekte en ongemak. Ik lig nu m’n zoontje te bieden in z’n vloerbed (meter breed) met een dekentje erbij. Val ook geregeld in slaap met een kussen erbij. Tips: Podcast liefde van een moeder Insta account the nurturing kind Het blijft een balans vinden tussen je eigen grens en wat je bootje kindje wilt en kunt.

één jaar geleden

Reactie op Margaret81

Hier exact hetzelfde maar zie het als normaal en fysiologisch. Nu wil dat n ...
Bieden is voeden

één jaar geleden

Reactie op Margaret81

Hier exact hetzelfde maar zie het als normaal en fysiologisch. Nu wil dat n ...
Bootje is ‘voor je’ Autocorrect 🙈

één jaar geleden

Reactie op annaniempje

Lieve mama. Aller eerst je handelt altijd in het belang van je kindje. Je ...
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Wij willen er graag voor gaan en zijn ervan bewust dat een gewoonte afleren niet makkelijk is, zeker na het eerste jaar. Ik ben al blij dat het speentje er met 10 maanden vanaf is! Nu ons hier nog even doorheen bijten...

één jaar geleden

Reactie op BabyMAjong

Ik ben op de kamer van mijn zoontje gaan zitten met de rug naar hem toe, du ...
Bedankt voor de beschrijving hoe het naar bed brengen eruit ziet! Fijn dat het bij jullie zo goed is verlopen!

één jaar geleden

Reactie op anne2222

Ik vind het al knap dat je dit zolang vol gehouden hebt! Wij hebben dit pro ...
Bedankt voor het delen van je ervaring. Die om de 10 minuten even naar haar toe lopen is een goede tip en houden we in gedachten! Als je zo vermoeid bent, ligt het toegeven wel snel op de loer. We moeten het echt samen doen en de ander motiveren niet op te geven.. ik wil ook doorpakken.

één jaar geleden

Reactie op Felici

Bedankt voor het delen van je ervaring. Die om de 10 minuten even naar haar ...
Wij hebben het met onze dochter ook op de “harde” manier gedaan. Ook via een slaapcoach maar nav dat gesprek was dat de beste methode voor ons. Ze heeft een erg sterke wil/doorzettingsvermogen. Die 10 min op de klok timen was voor ons echt key. Onbewust gingen we daarvoor vaak veel sneller naar haar toe. Bij ons heeft het 2 nachten 3 kwartier geduurd en nacht 3 viel ze zelf in slaap.

één jaar geleden

Reactie op Lottiee

Bedankt voor je reactie! Ik ben nu thegentlekid gaan volgen. Als ik naar mijn moederhart luister laat ik haar het liefst bij mij aan de borst in slaapvallen. De afgelopen dagen slaap ik met haar in ons grote bed. Ze huilt geen moment en wordt zo tevreden wakker. Mijn man slaapt op een andere kamer. Eigenlijk slaapt iedereen nu vrij goed (sinds mijn man plaats heeft gemaakt), ik heb meer ruimte in bed. Mijn man voelt het gedraai van ons niet meer en ik geniet van ons kleine meisje knuffelend bij mij. Voel mij uitgeruster... Maar ik mis het contact met mijn man... ik wil de man-vrouw relatie voeding geven in plaats van langzaam uithollen, want ik voel mij nu vooral mama... zo lastig dit..