44 Reacties
één jaar geleden
Hoihoi,
Jouw verhaal is heel herkenbaar voor mij. Geregeld heb ik ook gedacht: 'ben ik nu geen onhandige slaapassociatie aan het creëren door het voeden in slaap'. Door sinds kort de cursus van 'Liefde van een moeder' te volgen heb ik veel meer rust en acceptatie rondom het in slaap voeden. Geen idee of het komt doordat ze iets beter is gaan slapen ( ze wordt nog steeds paar keer wakker in de nacht en drinkt dan iets), of doordat ik er nu milder naar kijk. Maar de cursus vind ik echt een aanrader, met veel informatie over de ontwikkeling van het jonge kind en waarom in slaap voeden bijv juist heel fijn kan zijn. Ook geeft ze tips als je nachtvoedingen wel zou willen afbouwen op een milde manier.
In mijn ogen doe je het super, maar ik weet hoe moe je je soms kan voelen. Hopelijk gaat het weer ietsje beter.
Ik dacht wie weet is de cursus ook wat voor jou.
Veel liefs
één jaar geleden
Reactie op MandyMaria
Hoihoi,
Jouw verhaal is heel herkenbaar voor mij. Geregeld heb ik ook ged ...
Dankjewel voor je reactie! Ik word reuze benieuwd naar deze cursus... Eergisteren sliep onze meid door (dachten we). Wijzelf gingen om 22.30 uur naar bed en in werd zelf wakker om 06.00 uur (aan één stuk door geslapen) en schrok: waar is ze? Heb ik haar niet gehoord (babyfoon met geluid aan naast mij op nachtkastje). Ik kijk op het schermpje: zit ze heel stilletjes rechtop in bedje, geen geluid, geen beweging... gisteravond werd ze in de avond weer wakker en heb ik haar een paar minuten laten huilen in de hoop dat ze weer in slaap zou vallen wat heel soms het geval is. Ik kijk even later: zit ze weer in bedje en slaapt ze zittend! Nou dan zal ze denk ik die eerste "doorslaapnacht" wellicht ook zo zittend in de nacht in bedje hebben gezeten... zo zielig vind ik dat... Mijn man slaapt met oordopjes en ik denk dat ik heel diep heb geslapen en daardoor niks heb gehoord.
één jaar geleden
Reactie op AL10
Hoi, hoe is het nu?
Wilde je even laten weten dat je de cursus van Liefde ...
Dankjewel voor je berichtje! Wij hebben contact gehad met een (holistische) slaapcoach en zij adviseerde ons o.a. om ons meisje in de beginfase van het traject weer bij ons in bed te laten slapen, waarbij wij haar onze lichaamswarmte moeten geven (geborgenheid) en het borstvoedingsmomemt beetje bij beetje meer naar voren in ons avondritueel moeten schuiven, zodat ze zonder de borst (maar met warmte van de één van de ouders) in slaap kan vallen. Een tweede stadium is dat ik bij haar op haar kamertje slaap en haar het gevoel geef dat ze veilig is in haar kamertje en mama dichtbij is. Het is een traject van meerdere weken... Voor ons voelde het als een stap terug om haar weer in ons bed te nemen, want ze sliep het eerste deel van de avond al in haar eigen bedje in haar kamertje (ja, we legden haar in bedje nadat ze aan de borst in slaap was gevallen dat wel). Rond middernacht werd ze wakker en namen we haar in ons bed. Maar er is verandering!! Ik betrek mijn man nu ook meer en vraag hem ook om haar in zijn armen te nemen in de avond (na ons bv momentje) en in haar bedje te leggen.. Sinds vorige week maakt ze eigenlijk hele goede nachten en afgelopen nacht was geweldig!!!! Ze ging naar bed om 20.00 uur (mijn man legde haar in bed, kon ik even Boer zoekt vrouw terugkijken haha), werd in de nacht wakker met één huiltje (paar seconden), waarna ze weer in slaap viel en weer wakker werd om 07.15 uur!! De afgelopen zes dagen heeft ze vier de hele nacht in eigen bedje geslapen... Vanochtend ineens weer borsten als grote sinaasappels haha! Dus wij hebben goede hoop dat deze trend zich voortzet....