31 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb 10 hydrofiel doeken
6 monddoekjws
10 hydrowashandjes
5 lakentjes ( maar dat kwam omdat ik geen keuze kon maken qua designs 😉
3 jaar geleden
Monddoekjes vond ik onnodig, gebruikte liever gewoon een hydrofieldoek. Wel veel ja, maar je gebruikt ze ook voor vanalles. Washandjes hebben wij ook niet veel gebruikt, maar je hebt ze wel nodig bij het badje dus zou ze zeker aanschaffen. Bovenlakens gebruik je onder het dekentje en boven de baby, dus ja ook als je al moltons en hoeslakens hebt.
Zonnebrand: factor 50 biodermal kids
3 jaar geleden
Hydrofiele luiers zijn handig voor eventuele spugen in bed en kinderwagen, ook om af te drogen. Ken je niet genoeg van hebben.
Monddoekjes ivm spugen altijd reserve en ook in de luiertas
Washandjes vind ik twijfel want je hoef niet dagelijks ze in bad te stoppen. Vochtige washandjes gebruiken wij op de niet bad/douche dagen.
Bovenlakens is advies 1 op bed 1 reserve 1 in de was. Zo ook met de hoeslakens etc.
3 jaar geleden
Wij hebben echt een tig hydrofiele doeken en komen nog steeds te kort 🙈
Ze zijn overal handig voor. Dus ja! Zeker aanschaffen! Je kan er soms al 6 per dag gebruiken, zeker als je kleine reflux heeft en veel spuugt.
Monddoekjes en washandjes hadden we er niet zoveel van. 2 a 3 per stuk ofzo.
Bovenlaken doe je niet om het matras heen. Dit zijn de lakens die je over je kindje heen legt met een deken.
Ja hier zou ik er zeker 3 van aanschaffen. Als er 1 in de was ligt en de 2e wordt onder gekotst heb je nog een 3e 😉
3 jaar geleden
Zonnebrand hebben we van biodermal 50 kids. Is parfumvrij. Dus mocht je kleine last hebben van droge huid of eczeem prikt het niet zo en smeert fijn uit.
3 jaar geleden
Reactie op Maja88
Hydrofiel luiers zijn echt handig voor alles! Ook die grotere van 70x70 zij ...
Nee niet over de kinderwagen hangen tegen de zon! Ze laten geen lucht door dus wordt super benauwd in de wagen voor je kindje.
Verder wel helemaal mee eens dat ze handig zijn 😉
3 jaar geleden
Reactie op Maja88
Hydrofiel luiers zijn echt handig voor alles! Ook die grotere van 70x70 zij ...
Zoals hieronder mij al gezegd is, is een hydrofiele doel over je kinderwagen echt heel slecht. Je hebt er een speciale doek voor van Dooky. Die laat lucht door en daar loopt de temperatuur niet van op in de kinderwagen. Stukken veiliger in gebruik 😊.
3 jaar geleden
Ik heb deze items echt wel vaak gebruikt bij mijn eerste! En omdat ze wel eens spuugde of lekte met het drinken kon ik het makkelijk in de was gooien en was ik er zeker van dat ik niet misgreep in de kast.
Ik gebruik bij mijn dochter de zonnebrand van garnier sensitive 50+. Ik vind hem heel fijn smeren en geen vegen geven 😃!
3 jaar geleden
Wellicht dat je niet en 16 hydrofiele doeken en monddoekjes nodig hebt. Een hydrofiel kan ook gebruikt worden als monddoek. Tenminste dat gebeurde hier vaak zat 😁.
Aan de andere kant: een paar monddoekjes kosten een paar euro, dus waarom er niet een paar in de kast leggen.
3 bovenlakens vind ik ook wat veel. Ik heb er 2. En daarmee altijd gered. Wij gebruikte het ook maar kort, al snel over gegaan op een slaapzakje. Kan me voorstellen dat wanneer je het heel lang gebruikt 2 weer wat weinig is. Maar mijn motto is altijd: bijkopen is zo gepiept terwijl teveel kopen echt zonde van je geld is... ☺️
3 jaar geleden
Reactie op himan
Ah dankje wel! Wat fijn dat ie niet plakt! Ja mee eens hoor zoveel mogelijk ...
Vind ik ook. En deze is oprecht heerlijk. Geen vieze geur, smeert soepel uit, nooit geen uitslag terwijl m’n zoontje super gevoelig is en nooit een verbrand kindje gehad. Geen gedoe met insmeren echt een hele fijne! :)
3 jaar geleden
Heb altijd begrepen dat hydrofiele luiers heilig zijn bij kleintjes.
Ik heb de stof per meter.gekocht en zelf omgezoomd. Heb allemaal maten en ook monddoekjes gemaakt van hydrofiel.
Bovenlakens heb ik er 1 of 2... voor het geval kraamzorg het eist. Ik wil eigenlijk direct de slaapzak gebruiken 😊
3 jaar geleden
Reactie op Jindji
Ik he ...
Yes ik ook! Daarom vroeg ik me af of de bovenlakens dan ook nodig zijn. Maar heb het nu gehaald voor het geval dat. En klopt van de hydrofiele luiers, hoorde ik ook haha! Maar toen ik 16 las ging ik toch achter m’n oren krabben😂
3 jaar geleden
Reactie op Jindji
Ik he ...
Ze hebben niet veel te eisen het is jou kindje 😊 bovenlakens hier ook maar een paar dagen gebruikt. Hydrofiele doeken zou ik wel echt kopen, een paar grote en wat kleine, je kunt deze ook gebruiken als spuugdoekjes enzovoort. Ik vind ze heel handig, mijn dochter is 1,5 jaar en ik gebruik ze eigenlijk nog dagelijks (met afdrogen, met zwemmen gaat een mee, iets afvegen enzovoort).