7 Reacties

vorige maand

Zo dit was lastig lezen en ik weet even niet waar ik moet beginnen. Sinds wanneer is geen chocolade eieren of sintfiguren een cultuur? Dit doet mij denken aan dat vegetarische stel wat ook hun kat vegetarisch liet eten omdat ze dat zelf belangrijk vinden (kat dood natuurlijk) Normale eieren is een mogelijk allergeen en het is daarom belangrijk het je kindje regelmatig te geven zodat er geen allergie opbouwt. Harstikke leuk dat jullie er in het gezin voor kiezen dit niet te eten maar er zal toch een moment komen waarbij je kind zijn eigen keuzes gaat maken, beetje lullig als je hem meteen een allergie mee geeft. Meteen een bruggetje naar je ouders. Laat iedereen zijn eigen geloof hebben en zet verschillende dingen op tafel. Jullie eten dan niet de vleesjes en zij wel. Ook dat heet elkaar in zijn waarde laten (en je eigen geloofsovertuiging niet bij een ander doorduwen, je bent Jezus niet)

vorige maand

Ik reageer niet vaak op topics zoals deze maar nu denk ik wel wow. Ik heb respect voor vegetariërs, laten we dat voorop stellen. Ik vind dat iedereen moet doen wat hij of zij wil. Maar je kan ook doorslaan denk ik. Zoveel stress en drukte maken om zo'n onderwerp. Kindjes in Afrika zouden vechten om een paaseitje. Wees gewoon lief voor elkaar, er is al ellende genoeg in de wereld! Relax een beetje en go with the flow..

vorige maand

Pffff, wat verschrikkelijk. Normaal wil ik iedereen in hun waarde laten maar ik snap je ouders wel. Ik vind het gedrag van he vriend extreem. Als het regent niet naar buiten? Ik vind niet dat je zoveel regels kunt opstellen als je ouders oppassen. Straks heeft hij een allergie voor ei?

vorige maand

ik zie dat ts inmiddels verwijderd is.. is dat omdat je ook vanuit hier tegengas krijgt? Heel mooi (voor jullie) dat je een standpunt hebt in je leven en je daar trouw aan bent. Maar het voelt een beetje alsof je net een paar stappen te ver bent gegaan? Ik lees vooral dat je vriend vanalles vindt. Wat vind jij? En dan als laatste: waar zijn jullie bang voor? Het voelt een beetje beschermd aan maar dan ook weer een paar stappen te ver.
Hier een reactie van een vegetariër die al jaren geen vlees eet. Ik zal niet ingaan op religie en cultuur, want het wordt me niet helemaal duidelijk wat dat precies voor jullie inhoud. Maar als vegetariër krijg ik zelfs een beetje kriebels van jullie wensen en regels naar je ouders toe. Ik denk heel mooi als het jullie lukt om jullie eigen striktere regels mbt chocolade ei en geen te veel op vlees lijkende vleesvervangers thuis te houden en bij anderen iets losser kunnen zijn. Zo doen wij dat in ieder geval wel, thuis eten we geen vlees. Als mijn kindjes bij opa en oma zijn dan eten ze in de avond ook iets vegetarisch. Maar als mijn kindjes bijv een hapje van het saucijzenbroodje van opa willen, dan mag dat! Zo ook bij de opvang, ze weten daar dat wij vegetarisch eten thuis, maar als onze kindjes een broodje kipfilet willen eten omdat hun vriendjes dat ook eten, dan mag dat. Ik denk juist goed als kindjes ook af en toe in aanraking komen met vlees, later kunnen ze zelf de beslissing maken of ze ook 100% vegetarisch willen eten. Terug naar je ouders, ik denk dat je wat zachter voor ze mag zijn, ze gaan al in heel veel dingen mee. Maar ik snap dat ze schikken van de extremen. Tot slot, ik heb mijn ouders weinig tot niets meegegeven qua regels tijdens het oppassen, ik ben van mening dat het ook goed is als ze hun eigen regels stellen en dat kinderen weten dat niet alles overal hetzelfde gaat.

vorige maand

Reactie op VrolijkeSprankel219779

Hier een reactie van een vegetariër die al jaren geen vlees eet. Ik zal nie ...
Helaas is het profiel al verwijderd, ik denk dat ze deze reacties niet had verwacht. Ik wil wel meegeven dat ik het bijzonder mooi vind hoe jullie er mee om gaan! Wel dingen meegeven maar niet op een dwingende manier, super fijn lijkt mij 👌🏻

Reactie op BabyMAjong

Helaas is het profiel al verwijderd, ik denk dat ze deze reacties niet had ...
Dat is lief van je! Dank