9 Reacties

één maand geleden

Ik zou gaan inzetten op goed gedrag levert wat op. Daar zijn mensen in deze tijd misschien mee oneens maar dit is toch niet te doen zo? Ik herken het deels, maar onze zoon vind tv kijken bijvoorbeeld heel leuk, dat mag nadat hij alles gedaan heeft wat moet. Hij is nu ouder maar zijn er vroeg mee begonnen. In eerste instantie misschien een extra belasting/stress. Omdat ze vast gaan protesteren. Maar het is een investering. En misschien doe je dit al wel. Dan is het belangrijk om heel consequent te zijn, evt zelf nog vroeger op staan zodat je meer kunt hebben en klaar bent zodra hun beginnen met spoken 😂💪🏆 you can do it. Het is echt heel pittig zo voor je!

één maand geleden

Ohja, op delen helpt hier ook! Papa de 1 mama de ander. Haal je ze uit elkaar en kun je wat rustiger je ding doen

één maand geleden

Hier zijn de kids van 2 en 6 maanden ook altijd vlak voor de wekker wakker. We hebben alleen (nog) geen geruzie omdat de jongste nog zo jong is. Wij doen alles een beetje door elkaar heen en ik betrek de peuter bij mezelf klaarmaken. Het ziet er als volgt uit: Ik pak een van de twee en mijn vriend de ander, snel een luier wissel en dan hun kleren aan. Heel bewust apart, want zodra de peuter haar broertje ziet wil ze spelen, knuffelen etc. en wordt aankleden een hele opgave. Dan gaat iedereen naar de badkamer en poetsen we onze tanden + die van de peuter. Mijn vriend gaat met de baby naar beneden om de fles, brood en koffie klaar te maken voor iedereen. Ik kleed me aan en doe mijn haar + make-up terwijl de peuter ‘meehelpt’. Ik vraag bijvoorbeeld of ze sokken wil pakken, of geef 2 opties voor welk shirt ik aan moet. Ze borstelt ook wel eens mijn haar als ik mascara op doe😝. Daarna gaan win ook naar beneden en eten we allemaal aan tafel. Terwijl ik de kids schoenen en jassen aan doe gaat mijn vriend omkleden en dan gaan we het huis uit. Een van ons eerst richting opvang en de ander direct richting werk. Lekker douchen, badderen oid doe ik in de avond. En die moederknot was ook voor kindjes altijd al mijn signature hairstyle.. dus dat scheelt!

één maand geleden

Ik sta om 6.45 en ga dan eerst douchen/aankleden. Dan haal ik de oudste (bijna 5) uit bed en kleed haar aan en tandjes poetsen. Daarna de jongste (bijna 2). Alle kleren leg ik de avond ervoor al klaar. Dan naar beneden, tasjes pakken, schoenen en jassen aan. Ontbijten in de auto. Mijn vriend regelt de hond 's ochtends, ik de kinderen. Brood wordt de avond ervoor al gesmeerd, zodat dat niet 's ochtends ook nog hoeft te gebeuren.

één maand geleden

Hier gaat de wekker om 6.00uur. Dan stap ik onder de douche en maak me klaar, mijn man gaat naar beneden om ontbijt voor iedereen te maken. Dan rond half 7(soms eerder) komt mijn zoontje van 4.5 uit bed en gaat naar beneden krijgt zijn eten en kijkt een filmpje. Ik ga dan naar mijn 2 jarige en kleed die aan. Mijn man gaat dan douchen en klaarmaken en loopt 7 uur de deur uit. Ik eet dan met de jongste en maak na het ontbijt de oudste klaar en dan hebben we zeker nog een half uur voordat we naar school moeten

één maand geleden

Mijn kinderen zijn net 3 en net 2 en slapen op dezelfde kamer. Wij hebben Sam het schaap (slaaptrainer) staan op 07.10u. Dit betekent dat deze om 06.40u op oranje springt. Vaak zijn de kinderen tussen 06.00u en 06.30u al wakker. Ze weten dat ze moeten blijven liggen tot het schaapje groen is. Ikzelf sta om 06.45u en heb dan dus 25min om mezelf klaar te maken. Manlief is de deur al uit om te werken. Om 07.10u neem ik de kinderen mee naar beneden. Daar kleed ik ze aan en dan ontbijten we samen. Daarna gaan de kinderen even op de bank een filmpje kijken en ruim is alles. Ik zorg er dus altijd voor dat ik klaar ben voordat de kinderen uit bed mogen.

één maand geleden

Hier zet ik savonds de ontbijt tafel klaar, kleding ligt klaar. Rond 6u is de oudste vaak al wakker, maar hij moet blijven liggen tot hun lampje aan gaat om 6.40u. Lukt soms, niet altijd, zeker als broertje ook wakker is, gaan ze vaak al kletsen en spelen. Lampje aan betekent dat ze uit bed mogen, meestal kroelen ze nog 10min bij mij in bed. Rond 7u ga ik met de kinderen uit bed en aankleden. Dat zelf aankleden kan mij wel eens iets te lang duren, zeker bij de middelste van 3. Al is het wel zo dat als zij meer treuzelen, ik ook meer tijd heb voor mezelf, dus dat is nog wel eens een spagaat. Tussen 7.15 en 7.30u beneden, dan heeft mijn man het brood al uit de vriezer gehaald voordat hij weg is gegaan, dus kan ik zo op tafel zetten. Gezellig aan tafel eten, soms nog even spelen als ze snel klaar zijn en om 8u klaar maken voor school, zodat we om 8.10u op de fiets kunnen stappen. Op de opvang dagen gaan we 10min eerder aankleden en met een beetje hulp bij het aankleden van mijn middelste zitten we rond 7.50u in de auto Soms is mijn man nog wel thuis smorgens, heerlijk vind ik dat, dan pak ik nog even 5 minuten alleen boven als hij met ze gaat eten. Ik had mijn vriendinnen ook eens gevraagd hoe zij dat doen, maar die gaan allemaal eerder uit bed zodat ze eerst zelf even tijd hebben. Bij mij werkt dat niet, want als ik om 6u op sta, komt mijn oudste kijken wat hij hoort en wil niet meer terug naar bed. En nog eerder opstaan vertik ik hihi

één maand geleden

Reactie op koningskoppel2022

Ik zou gaan inzetten op goed gedrag levert wat op. Daar zijn mensen in deze ...
Mee eens idd. Je ochtenden klinken heel pittig. Denk dat je echt moet inzetten op wat zij zegt, anders wordt je gek denk ik 🙈. Hier staat papa om 6.30 op, die begint dan met zijn ochtend ritueel douchen en zich klaarmaken. Ik ga met onze dochter van bijna 2 naar beneden, die geef ik ontbijt. Dan gaat ze rustig op de bank liggen om van haar melk en ontbijt te genieten. Dan maak ik de tassen klaar, en ontbijt voor mijn oudste dochter van 4. Die neemt mijn man mee naar beneden als ie klaar is met douchen en omkleden. Zij begint aan haar ontbijt, wij zelf ook. En daarna begin ik met hen klaar maken, aankleden etc. Dat is het moment natuurlijk dat papa de deur uitloopt en ze besluiten voor geen meter mee te werken. Na wat gedoe werken ze weer mee. Als zij klaar zijn, begin ik aan mezelf. Als ik geluk heb, weet ik in 2 min een outfit te toveren die ietwat matchend is en heb ik 3 min over om mijn make up te fixen 😂, anders heb ik pech, en doe ik het op mijn werk. Dan rijden we naar school, de gastouder en door naar werk. Op mijn vrije dagen gaat het hetzelfde, alleen neem ik dan de jongste weer mee naar huis. Hier is ook wat te verbeteren hoor. Zou graag gezellig aan tafel ontbijten met zijn vieren. Voordat de kids wakker worden zelf al helemaal klaar willen zijn inclusief make up. Ik heb het voornemen om zelf eerder op te staan, en binnen 10 min buiten te staan om een ochtendwandeling te maken, te douchen, mezelf klaar te maken, en dan met de kids te starten en samen te ontbijten. Dat zou ik ideaal vinden, daardoor zou ik denk ik de ochtend veel fijner beleven, plus beter in mijn vel zitten. Maar heej ik heb 2 kids met een eigen wil, so who am i kidding met mijn voornemen. 😂 Ik sta net zoals jij op alsof ik uit de dood herrezen ben. Moet wel zeggen dat ze hier wel op zich rustig zijn in de ochtend, maar gedoe is er altijd wel denk ik.