19 Reacties
9 maanden geleden
Lastige! Deze leeftijd is ‘t best lastig om ze van de speen af te krijgen, denk ik. Ze zijn gewend aan de speen, maar je kunt ze nog niet echt uitleggen waarom ze van de speen af zou moeten. Wij hebben het bij onze oudste bij 2,5 jaar gedaan. Ze begreep het best goed en na 2 wat onrustige nachten ging het helemaal goed. Ze heeft de speen toen op de brievenbus gedaan naar een andere baby, ter vervanging kreeg ze een knuffeltje voor in dr bed.
Heb je glow in the dark spenen met spenendoeken geprobeerd? Daardoor kunnen ze de speen vaak makkelijker vinden. Of wil ze hem niet zelf pakken?
Wellicht zou je een knuffeltje ter vervanging kunnen vinden, wie weet werkt dat (?)
9 maanden geleden
Wij ook geprobeerd met 14/15 maanden, dat werd geen succes. Las inderdaad dat het een lastige leeftijd is om af tr leren. Dus we wachten netjes af op de volgende rond bij 2,5 jaar.
9 maanden geleden
Hi,
Wij hebben glow in de the dark spenen (net als Eval89) en zou dat echt aanraden. Er liggen er gewoon een paar in zijn bed en die vindt hij snachts zelf als hij er één nodig heeft. Extra leuk is dat hij ze voor het slapengaan verzamelt en ze onder de lamp gaat houden zoals hij ons eerst zag doen. Schattig ritueeltje ;)
9 maanden geleden
Reactie op Vnoor
Hi,
Wij hebben glow in de the dark spenen (net als Eval89) en zou dat echt ...
Ik ga dit ook maar eens proberen... Alleen gooit onze dochter ook vaak haar speen uit bed haha.. Heel fijn dat ze met speen zo goed kan slapen, maar soms vervloek ik dat ding wel eens 😳
9 maanden geleden
Als je er echt van af wilt.. elke dag een klein stukje afknippen. Dan willen ze hem zelf niet meer, omdat ie niet lekker meer is.
Dat advies geven m’n collega’s van de dreumes en peutergroep aan ouders als ze van de speen af willen. 9/10 keer werkt het heel erg goed! Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen.
9 maanden geleden
Bij ons begon het ook tegen ons (ons zoontje) te werken en wij zijn toen cold turkey gestopt. Heel zielig. Veel getroost, veel nabijheid, veel zingen, schommelen, totdat hij na 2 dagen/nachten kon slapen zonder speen. Her was me die 2 dagen wel waard. Wij hebben het met 8 maanden gedaan, en daarna alleen maar profijt van gehad.
9 maanden geleden
Hier een doekje er aan (speciale speen doekjes). Liggen er 3 in bed. Hij graait wat in het rond tijdens het slapen en propt het in z’n mond. Werkt voor ons perfect! Ook glow in de dark er aan maar hij kijkt eigenlijk nooit en zie het hem altijd op de tast doen. Heb voor onze dochter die binnen nu en 5 weken ergens komt ook al een aantal besteld 🤣
8 maanden geleden
Ik weet niet of ik het hier mag vragen, maar bijten jullie kindjes ook op hun speen?
Mijn kleintje is 17 maanden, maar wil alleen de 0-6 maanden spenen hebben. Nu bijt hij hier dus steeds op en gaat die speen steeds kapot.
Jullie tips wat hiermee te doen?
8 maanden geleden
Reactie op Juffrouwmama
Ik weet niet of ik het hier mag vragen, maar bijten jullie kindjes ook op h ...
Ik zou toch dan proberen te stoppen. Ik vind dat echt doodeng! Vaak als ze hem stuk bijten en dan bedoel ik echt helemaal kapot kan het nog gevaarlijk zijn ook..
8 maanden geleden
Reactie op annaniempje
Ik zou toch dan proberen te stoppen. Ik vind dat echt doodeng! Vaak als ze ...
Daar ben ik dus ook bang voor.. Hij heeft nu alleen maar 'sneetjes' erin gebeten, er zijn geen stukjes uit. Z'n speen is wel echt zijn rustpuntje als hij gaat slapen. Hij slaapt bij z'n broer op de kamer, dus die speen afleren vind ik wat dat betreft nog wel een dingetje 😫 Maar veiligheid gaat voor alles hoor, begrijp me niet verkeerd!
8 maanden geleden
Reactie op Juffrouwmama
Daar ben ik dus ook bang voor.. Hij heeft nu alleen maar 'sneetjes' erin ge ...
Oeh.. dat is echt heeeel erg lastig!
Heeft hij al een knuffel ofzo? Wellicht dat de speen daarmee vervangen kan worden (uiteindelijk)..
8 maanden geleden
Reactie op annaniempje
Oeh.. dat is echt heeeel erg lastig!
Heeft hij al een knuffel ofzo? Wellich ...
Nee, hij heeft verder helemaal niets.. We houden het goed in de gaten. Als we een scheurtje zien, gaat ie meteen weg. Hopelijk geeft ie zelf snel aan dat ie z'n speen niet meer nodig heeft 🙏
8 maanden geleden
Reactie op Juffrouwmama
Nee, hij heeft verder helemaal niets.. We houden het goed in de gaten. Als ...
Ik duim voor jullie!!
Ik ben blij dat m’n zoontje er vanaf is.. bij m’n dochter hebben we 1,5 week slechte nachten gehad toen we hem weg deden met 2,5..
mijn zoontje kreeg zo’n lelijk gebit van die bibs.. dus toen heb ik een platte speen aangeboden en was hij in 1 keer zonder gedoe van zijn speen af.. want die andere wilde hij niet.. 😂