9 Reacties

één jaar geleden

Flessen vervangen door vast voedsel. In de ochtend hebben wij de fles poedermelk vervangen door een broodje met warme volle melk en in de avond een Yoghurtje!

één jaar geleden

Minder poeder meer water. Of water bij de melk indoen. Onze dochter krijgt overdag ook 3 flessen. Ze is gek op melk. 2x60ml aangevuld met water 1x210ml papfles (met melkpoeder) Wij doen de melk ook in een fles. En water zoveel mogelijk in 360beker. Alleen wanneer ze echt weinig gedronken heeft doen we water ook in de fles. Meer vast voedsel aanbieden.

één jaar geleden

Ik lees graag even mee. Ik heb nu wel van 3 a 4 flessen 180, nu 3x 120 kunnen maken en 1x 60 a 90. Ik kan vast voedsel aanbieden wat ik wil maar overdag eet hij vrij weinig.

één jaar geleden

Ik gaf steeds eerst melk (warme halfvolle) in een rietjesbeker bij haar brood. Wat niet opging daarna in de fles. Ze ging steeds meer uit de beker drinken dus toen ben ik met de flessen gestopt. Alleen voor het slapen krijgt ze nog een fles. Als het pak op is ga ik die ook vervangen voor halfvolle melk.

één jaar geleden

Ik heb er gewoon een laten vervallen, die in de middag. In plaats daarvan krijgt ze nu wat anders te drinken en extra fruit of brood. Ook krijgt ze sinds een paar dagen gewone volle melk en geen melkvoeding meer.

één jaar geleden

Hier ook nog 3 flessen. Ontbijt, voor het slapen en voor ze naar bed gaat. Het is wat het is denk ik dan maar. Vanochtend geprobeerd de ontbijtfles te vervangen voor een broodje maar die ging toch niet zo graag naar binnen. Bekertje melk van 90 +3 er naast en die tikte ze zo weg. En daarna boos dat ze water uit die beker kreeg😅 Straks toch echt een fles met slapen. Ja we hebben een slaap associatie met de fles. Maar die battle is voor een andere keer.

één jaar geleden

Wij zijn met de middag, ochtend en avondfles cold turkey gestopt. Ook al dronk ze ze nog allemaal leeg en vond ze het lekker. Ze zijn het toch gewend. Uiteraard niet allemaal tegelijk. Afbouwen in een periode van een aantal weken/maanden. Eerst de middagfles. Niet meer geven en wel een boterham en water. Toen gestopt met de ochtendfles en uiteraard een boterham en een beker sojamelk. Sinds kort de avondfles. Die vond ik het spannendste omdat ik bang was dat ze niet zou slapen ivm haar ritueeltje. Onze dochter kreeg ook al een flink bord avondeten. Op een avond spuugde ze alles onder na haar fles en toen dachten we dit was vast teveel. De volgende avond direct gestopt en ze heeft er niet naar gekraaid. Ze is nu 1 jaar en 1 maand en zijn sinds 3 weken gestopt met alle flessen. Ik vond het ook spannend, maar ging achteraf echt top!

één jaar geleden

Wij zijn gewoon gestopt. De avond krijgt hij nog wel een 150cc fles.

één jaar geleden

Wij geven in de ochtend en avond een beetje koemelk in zijn flesje.