51 Reacties

één jaar geleden

Over dat laatste: ik haal hem op maar moet soms echt lang wachten tot ik aan de beurt ben. Er is een mini halletje waar plek is voor 1 ouder tegelijkertijd. Dus je moet buiten wachten. Laatste kwam ik rond 17 en ging pas om 17.25 weg. Ligt dus niet aan mij. Wij gaan bij de opvang dus niet de zaal of ruimte in. Kind wordt gebracht en er is ruimte voor een praatje. Dus die minuten tellen niet zo eerlijk gezegd.

één jaar geleden

Reactie op Margaret81

Over dat laatste: ik haal hem op maar moet soms echt lang wachten tot ik aa ...
Oh en laatst had ik een crematie en werd me aangeboden dat ik tot 18.15 kon komen want de Floor manager was er tot die tijd nog wel. Dus hier niet zo heel erg strikt allemaal. Moet t natuurlijk niet elke keer te laat zijn. Dan zal ik er vast wel iets van horen/

één jaar geleden

Ik haal en breng meestal ruim binnen de tijden. Niet iedereen heeft die luxe, snap ik. Wij wel. Ik breng hem rond 8.15 en m'n partner haalt hem rond 15.45 a 16u. Wij "betalen" ook van 7.30u tot 18u. En daarmee kunnen zij hun leidsters flexibel inzetten. Ze klagen nooit over te vroeg of te laat. Maar misschien ook omdat het nooit op de grens is. Er is altijd ruimte voor een praatje en overdracht. Ervaar ik zelf als heel prettig. Vorige x moest de leidster zelf om 16u weg en kon onze zoon wel naar de andere groep. Dat heeft ze netjes aangegeven en gezegd dat ze dan de overdracht via de app zou doen. Ze staan mijn inziens ook vaak heel krap ingepland. En daar kunnen de leidsters niets aan doen. Zullen ook einde werkdag graag naar huis willen.

één jaar geleden

Misschien een kijkje van de andere kant 🙈. Ik ben een leidster op een babygroep en vind het vaak wel vervelend als een ouder om 17.55 komt en niet “opschiet”. Dat bedoel ik echt niet naar, maar ik wil ook graag naar mijn meiden om ze mee naar huis te nemen. Wij moeten ook het pand nog afsluiten. Je betaalt inderdaad tot 18.00 en krijgt inderdaad geen korting als je eerder haalt. Maar ik heb vaak gehad dat ik om 18.10 door late ouders naar buiten loop met mijn vermoeide kinderen. Terwijl ik ook “maar” betaalt word tot 18.00. Wellicht dat je dan snapt waarom ze dan de opmerking maken.

één jaar geleden

Ik ben echt super kort binnen. Kind neerzetten, even melden dat er geen bijzonderheden zijn en een afscheidskus. De leidsters stralen in de ochtend en middag spits niet bepaald uit alsof ze de tijd hebben voor een goed gesprek. Bij ons betaal je standaard voor 07 - 19 uur... Duur, maar het geeft wel rust en flexibiliteit als je een keer wat later bent. In de praktijk is ze er meestal van 8.15 tot 17.15 uur. Een opmerking over 3 minuten te laat vind ik bizar. Maar ik snap wel dat het storend is als je altijd net iets te laat bent. 18 uur betekent in dit geval uiterlijk 18 uur dat je kind weg moet zijn

één jaar geleden

Ik breng mijn zoon tussen 09.00 en 09.15 en blijf meestal 15 minuten hangen, kletsen etc. Mijn man haalt hem dan om 16.00 uur op. Wij betalen ook van 07.30 tot 18.30. Eigenlijk is hij nooit meer dan 7 uur op de opvang en we betalen wel 11 uur per dag. Misschien moeten we hier iets mee maar ik weet niet wat.

één jaar geleden

Wij hebben zelf ook de luxe dat we ons zoontje vroeg kunnen halen. Betalen inderdaad van 7.45 tot 18.00. Maar meestal is hij er van 8.15 tot 16.30/17.00. Heb zelf ook op een kinderdagverblijf gewerkt, en van zo vroeg tot zo laat is echt een hele lange dag voor kindjes. Zelf werk je het liefst ook niet meer dan 8 uur op een dag! 😊 Snap dat niet iedereen de luxe hiervoor heeft, maar wij proberen in plaats van naar het geld te kijken, te handelen naar de belangen van ons zoontje.

één jaar geleden

De opvang gaat hier om 7.30 open, ik ben dan eigenlijk altijd als eerste binnen en moet om 7.33 weer op de fiets zitten om mijn trein te kunnen halen. Dus dat is echt een flits drop off 🙈 Ophalen doen we tussen 17.15 en 17.50, dat hangt echt af van hoe de dag loopt en of we thuis of op kantoor werken. De opvang gaat om 18.00 dicht, dus ik vind het zelf dan wel zo fijn om niet later dan 17.50 binnen te komen. Zo is er nog tijd om even een paar minuten te kletsen over hoe de dag is gegaan, maar kan de leidster ook echt om 18.00 afsluiten en naar huis.

één jaar geleden

Ik breng mijn kinderen tussen 8.30 en 8.45. Omdat om 8.45 voor de oudste het programma begint. Even afzetten, bijzonderheden melden en weer weg. Ik haal ze half 6 op. Even vragen hoe het gegaan is, of er bijzonderheden waren en soms even een praatje. Ja ik betaal voor meer uren, maar ik zie het gewoon als een dagtarief. Ik werk zelf in de winkel en vind het zelf ook niet bepaald fijn als mensen om 6 uur absoluut geen aanstalten maken om af te rekenen en om naar buiten te gaan, maar doodleuk nog wat gaan passen. Ja sorry ik wil ook gewoon naar huis en naar mijn gezin. Zal voor hun denk ik niet anders zijn 🫣

één jaar geleden

Bij ons gaat de opvang om 7 uur open en sluit dan weer om 18:30. We mogen tussen 7 en 9 ons kindje brengen en weer ophalen tussen 16:00 en 18:20 (10 min eerder, zodat er dus nog tijd is om even te kletsen en de jas en schoenen weer aan te doen. Ons zoontje breng ik eigenlijk altijd op de valreep om 9 uur. Om 8 uur is ons zoontje altijd wakker, dus dan nog klaarmaken en nog een boterham eten en dan breng ik hem weg is gelukkig mar 5min rijden voor ons en daarnaar rijd ik door naar mijn werk wat ook maar 5min gelukkig is. Ik haal hem altijd op tussen 18:00 en 18:15 op (dan ben ik pas klaar met werken) Meestal zijn er dan nog wel kindje bij de opvang soms ook niet. Maar goed ons zoontje komt al laatste en wordt ook als laatste opgehaald🤷🏻‍♀️ Wij moeten wel voor de volle dag betalen ongeacht hoe laat we ons zoontje brengen en ophalen. Dit vind ik ook echt niet eerlijk tegenover de ouders. Ik snap ergens wel dat ze je er even op aanspreken, maar goed die 3 min dan voor een keer🤷🏻‍♀️ ik vind het zelf wel altijd fijn om nog 10/15 min voor het sluiten ons zoontje op te halen, kun je nog even kletsen en alle spullen rustig pakken.

één jaar geleden

Kijk weetje wat het ook is. Ik breng hem maar 1x per week buiten de vakanties om. Dus het is echt niet dat ik elke dag blijf hangen ofzo. Maar ik ga er wel op letten. Ik begrijp dat je naar huis wilt. Het is ook meer van ik werk als juf en de kinderen die worden ook vaak een paar minuten later opgehaald. Daar doe ik ook niet moeilijk over. We bellen ook pas na 15 min.

één jaar geleden

Wij betalen van 7 tot 19 uur. Brengen haar altijd voor half 8, ben er meestal 5 minuten binnen. Ze is namelijk altijd de eerste, dus ook tijd om even te praten. Ik heb het geluk dat ik haar ook weer vroeg kan ophalen. Meestal ben ik er rond half 5 (mag vanaf 4 uur) Even de overdracht ook vaak 5 min. Soms langer want ze zitten dan net aan een snackmomentje.

één jaar geleden

Reactie op Mysecret

Kijk weetje wat het ook is. Ik breng hem maar 1x per week buiten de vakanti ...
Maar als juf van een schoolklas is dat toch net wat anders, vind ik zelf. (Dat begrijp ik uit je bericht?) Kinderen zijn dan om een uur of 14:00/15:00 uit.. en niet na een lange werkdag om 18:00.. (no offense) en ik snap dat het makkelijker is om je werk te doen als alle kids zijn opgehaald, maar toch.

één jaar geleden

Ik ben pm’er op een babygroep. Ik snap deze “collega” wel. 18:00 is 18:00. Er zijn altijd uitzonderingen, file of onvoorziene omstandigheden, dan is het een ander verhaal. Maar je hebt ook van die ouders.. er is niet voor niets een open- en sluitingstijd. Kijk, als dit eenmalig is, dan had ik er zelf een grapje van gemaakt.. want het kan gebeuren.. en dan is het ook helemaal niet zo erg. Maar we hebben ook genoeg ouders gezien die er een loopje mee nemen. Of nog een uitgebreide overdracht verwachten en nog een vraag hebben en nog even dit en nog even dat. Pm’ers maken over het algemeen lange dagen. (In mijn organisatie 3 soorten diensten: vroeg 7:30 tot 16:30, tussen 8:00 tot 17:30 en laat 9:00 tot 18:00. En dan hebben wij ook soms een extra half uur dat je begint om 7:00 of werkt tot 18:30; openingstijden van 7:00 (<—extra contract) tot 18:30. Met een half uurtje pauze) En dan is het wel fijn als we ook gewoon daadwerkelijk naar huis kunnen om naar ons eigen gezin te gaan. Als er bij ons ouders binnen komen om 18:25 krijgen zij een korte overdracht en dat is het, terwijl we normaal juist van uitgebreide overdracht en een kletspraatje zijn. Er wordt dan van hen verwacht hun kind op te halen, aan te kleden voor buiten en te gaan. Wat me ook opvalt is dat er steeds meer ouders zijn die thuis eerst gaan koken, douchen, eten, (of omdat je toch van 7:30 tot 18:00 betaald🫣)en dan hun kind op komen halen. Een dag naar de opvang is net zo intensief als een dag werken. Als je als ouder moe bent na een dag van werken, kun je er vanuit gaan dat jouw kindje minstens net zo moe is, al dan niet erger. Kinderen maken namelijk langere dagen op het kdv dan ouders op hun werk, over het algemeen. Een zorgelijke trend, in mijn beleving. Al wijk ik nu wat af van het topic en waarover het daadwerkelijk ging, sorry,

één jaar geleden

Ik ben op het kdv van mijn kinderen bij het wegbrengen zo’n 10 minuten. 5 minuten kletsen, overdragen en afscheid nemen. Bij het ophalen soms een half uur.. Op mijn eigen werk zie ik hetzelfde. Bij het brengen korte overdracht van thuis. En bij het halen wat langer en een kletspraatje. Dit omdat dat makkelijker is aan het einde van de dag. Wij nemen daar ook wel echt de tijd voor. We proberen alle ouders die aandacht te geven en vinden een band op bouwen met ouders bijna net zo belangrijk als de band met hun kind(eren). Ik zou het oprecht heel erg vinden als een van de ouders van mijn groep het gevoel heeft dat hij/zij niet de tijd krijgt om iets te vertellen of te vragen..

één jaar geleden

Oh en wij zijn in een gezegende positie. Ik heb vaste werktijden. Mijn partner werkt op kantoor en kan een beetje zelf zijn tijden bepalen. Als ik een vroege dienst heb begint hij laat en andersom. Daardoor zijn onze kinderen altijd op de opvang van 8:30 tot 17:00. We houden het altijd zo kort als mogelijk, gewoon omdat ik weet hoe intensief het voor de kids is.

één jaar geleden

Reactie op annaniempje

Ik ben pm’er op een babygroep. Ik snap deze “collega” wel. 18:00 is 18:00. ...
Duidelijke uitleg. Ergens kan ik me wel voorstellen dat ouders snel dingen aan kant willen hebben thuis zodat het daarna vlotter verloopt op het moment je toch die uren moet betalen en niet voor minder kan (zoals ik wel kan bij onze opvang). Is dat in het belang van het kind? Hmm denk t niet maar voor de ouder wellicht minder stressvol. Eerlijk vind ik het überhaupt nogal wat dat jonge kinderen zulke dagen maken. Ik moest vroeger een keertje ‘overblijven’ toen ik op de basisschool zat en dat vond ik al behoorlijk pittig. Helaas is dit nu het nieuwe normaal als je als beide ouders wilt of moet werken.

één jaar geleden

Zowel mijn man en ik werken in een wereld waarbij je nooit zeker weet of je optijd thuis bent (crisisopname ggz en openbaar vervoer). Dat komt omdat je afhankelijk bent van externe factoren die je niet altijd in de hand hebt. Ik kan de keren dat ik precies op einde werktijd buiten sta denk ik op 1 hand tellen. Ik ben zelf dus echt een beetje allergisch voor het "ik wil strak op die tijd naar huis want ik wil ook naar mijn gezin". Ja dat willen we allemaal, maar soms loopt het gewoon anders. Ook de kinderopvang is een beroep waarbij je afhankelijk bent van externe factoren. In dit geval ouders. Je weet op den duur echt wel welke ouders er een potje van maken en dat lijkt mij vroeg genoeg om iemand een sneer te geven. Ik zou er echt niet goed op gaan als ik zo zou worden aangesproken. 😅 En wat betreft korting op uren. Praat me er niet van. Onze dochter gaat op maandag, dinsdag en donderdag middagen. Vrijwel alle feestdagen zijn op haar kdv dagen gevallen en dan is het kdv dicht. Pakjesavond gooien ze de tent ook 2 uur eerder dicht. Wij hebben dit jaar dus gewoon sowieso 7 dagen betaald voor lucht. Maar als je daar vragen over hebt dan zijn ze kort en bondig.."Nee dat betaal je gewoon. Kunnen we niks aandoen" joeee. 🤦‍♀️

één jaar geleden

Reactie op Margaret81

Duidelijke uitleg. Ergens kan ik me wel voorstellen dat ouders snel dingen ...
Ja weet je wat het is.. Ik snap het ook. Want het is gewoon fijn als alles klaar staat als je thuis komt met je hangry kind..🙈 Maar we hebben kinderen op de groep die worden om 7:30 gebracht.. en gaan dan om 17:45 naar huis. Ruim 10 uur later! En ik zorg met liefde voor ze en geef ze alles wat ik kan. Maar vaak is hun koek ook echt wel op, dan wordt het zielig. En dan heb je nog het verschil in moeten werken en reizen of werken, koken douchen.. 🙈

één jaar geleden

Reactie op annaniempje

Ja weet je wat het is.. Ik snap het ook. Want het is gewoon fijn als alles ...
Ja en dat is ook ontzettend lang. Zeker voor zulke kleine kinderen. De basisschool is niet eens zolang. Ik zit zelf ook telkens te dubben wat nu wijsheid is en wie ermee gebaat is dat ons kind naar de opvang gaat. Niet iedereen heeft de keuze om thuis te zijn voor de kinderen. Ik blijf het een lastige afweging vinden.