51 Reacties

één jaar geleden

Reactie op IdJvdK

Oprechte vraag; wat voor werk hebben jullie dan? Ik verwonder me er dagelij ...
Ja, deze inderdaad want met een kantoorbaan is het snel van half 9 tot 5.

één jaar geleden

Reactie op MrsApplejuice

Ja, deze inderdaad want met een kantoorbaan is het snel van half 9 tot 5.
Nouja dat, plus reistijd dan nog.

één jaar geleden

Onze tweeling gaat vier dagen per week. Van 7:10 tot 17:00 ongeveer. Mijn man en ik werken beide in de zorg. Man zijn dag begint om 7:15, ik om 8:00. Hij vertrekt om 6:20 van huis. Ik breng de kinderen naar kdv en fiets daarna door naar werk. Ik haal ze weer op rond 17:00 (ben 16:30 vrij). Man is om 16:00 vrij maar moet dan de stad uit rijden en is vaak rond 17:00 thuis. Ik verbaas me er ook vaak over, maar denk dat die andere ouders handigere beroepen hebben qua halen en brengen. 😅

één jaar geleden

Reactie op IdJvdK

Ik heb dit jaar nog het geluk dat ik op de opvang dag tot 15.00/15.30 werk (vanaf 8 uur). Dus haar ook om 16 uur (mag niet eerder) kan ophalen. Maar op mijn andere 2 werkdagen werk ik dan wel 8.5 uur. Volgend schooljaar veranderen de tijden van mijn werk en dan werk ik alle dagen van 8 tot half 5 dus dan zal ze tot 5 moeten blijven. Maar zolang ik geen afspraken of vergaderingen heb let niemand erop of ik half uur eerder of later wegga. Je werk moet gewoon af.

één jaar geleden

Reactie op IdJvdK

Vanaf het moment dat ze naar de opvang ging met 12,5 maanden hebben wij onze werktijden aangepast. Wij hebben allebei een kantoorbaan maar mijn man heeft 50 min reistijd en ik 5 min. Mijn man gaat heel vroeg naar werk zodat hij haar eerder kan ophalen. Ik breng haar dan iets voor 9:00 uur. Mijn man haalt haar om 16 uur op en ik kom dan om 17:45 thuis. Als mijn man thuis werkt brengt hij haar, ik ga dan vroeg naar kantoor en haal haar om 16 uur op. Een aantal keren is ze van 8:15-17:00 geweest en ik vond dat echt veel te lang. Haar opvang is een fijne plek met fantastische leidsters en toch voelt het niet goed als mijn dochter zo’n lange dag maakt :(

één jaar geleden

Bij mij ligt het eraan wat voor dienst ik heb. Werk zelf in de kinderopvang en tuurlijk kan je een keer je kind te laat ophalen. Dus snap die reactie niet echt van die leidster. Mocht dit natuurlijk vaker gebeuren dan zou ik er zelf ook iets van zeggen. Wij zeggen ook vaak tegen ouders als ze een volledige overdracht willen hebben dan moeten ze eerder komen, zo niet dan staat alles in het dagboekje. Maar als mijn man en ik brengen en als ik om half 9 begint dan is mijn zoontje er rond kwart over 8 ofzo en dan haalt mijn man hem weer op rond kwart over 5. Als ik om half 8 moet beginnen , brengt mijn man hem rond half 9 kwart voor 9 en dan halen wij hem samen op.

één jaar geleden

Ik kom altijd om 8u toe, ik begin om 8u30 en het is om de hoek. Denk 5 minuutjes daar. Rustig jasje uit, schoentjes uit, korte uitleg over de nacht en het ontbijt, kusje en klaar. Bij ons is de regel dat je om 17u50 ten laatste toekomt zodat je om 18u inderdaad buiten bent. Maar ik ga ze onmiddellijk na mijn werk halen altijd.

één jaar geleden

Reactie op IdJvdK

Er zijn veel ouders in de opvang waar ik de mama ze zie brengen en de papa ze dan zie halen omdat beiden andere uren hebben. Ik had het ook. 8u bij de eerste en om 17u15 was mijn kind vaak bij de laatste terwijl de crèche tot 18u open is. Toen mijn collega die 4/5e werkte ontslag nam heb ik mijn kans gegrepen om een omschakeling te doen zonder mijn werkplek te belasten en ben ik met mijn baas gaan praten. Nu werk ik 4/5e maar ik werk 5 dagen en stop telkens vroeger en de persoon die nieuw in dienst kwam heeft mijn uren. Ik baalde van de korte tijd die ik steeds maar met haar had ‘s avonds die dan ook nog eens gevuld was met eten, pampertjes, pyjama en avondritueel.

één jaar geleden

Reactie op IdJvdK

Hier een kantoorbaan en eigen tijden bepalen. Ik breng haar rond 8.10 uur en fiets dan door naar de trein; dan zit ik 9.00 uur met koffie achter mijn bureau. Ik werk ca. tot 17 uur en ben dan 17.30 thuis waar ik direct begin met komen. Geen 8 uur gewerkt dus, maar ik rond liever wat eerder af om mijn dochter nog even te kunnen zien en samen te eten, en dan klap ik vaak 's avonds de laptop nog even open. Daarnaast schiet mijn pauze er vaak bij in, dus ik kom wel aan mijn uren. Mijn man begin meestal een half uur eerder dan ik, stopt rond 16.45 en haalt dochter rond 17.15 uur op.

één jaar geleden

Ik haal mijn dochter altijd direct uit mijn werk op zo rond 16.30 soms 16.45u. Maar vaak doe ik dan in de avond of de volgende dag tijdens haar dutje nog mijn administratie en soms rapportages. Ik ben maatschappelijk werker bij mensen thuis. Ik breng haar 1x in de 14 dagen om 8.15 en de andere dagen 8.30/8.45. Als ze niet fit is zorg ik altijd dat ze er max tot 16.00 uur is 🥰

één jaar geleden

Mijn partner brengt onze dochter meestal rond 8.00u, een enkele keer om 7.15u als hij vroege afspraken heeft (reistijd van 60 min). Ik begin al vroeg en kan haar niet wegbrengen, maar haal haar na mijn werk op rond 16.45-17.00.